OBMANJUJU POTROŠAČE: Ne hvatajte se za svaki proizvod na AKCIJI, ovako MANIPULIŠU sa njihovim CENAMA
Ilustracija, Foto: Espreso.co.rs

obratite pažnju

OBMANJUJU POTROŠAČE: Ne hvatajte se za svaki proizvod na AKCIJI, ovako MANIPULIŠU sa njihovim CENAMA

U pitanju je opet jedna vrsta obmane potrošača, pogrešno isticanje cena. Marketinski trik, jer trgovci znaju kako prosečan potrošač reaguje kada vidi da je proizvod na "akciji", "snizenju" i da u tom trenutku kada vidi akcijsku cenu retko kada skida prelepljenu cenu da vidi koliko je taj proizvod zaista na popust

Objavljeno:

Koliko puta ste prethodnih nedelja videli popust koji zapravo nije popust već samo precrtana cena. Sve više je takvih slučajva, a udruženja potrošača, kako smo se i uverili, sve više dobijaju fotografije "lažnih akcija i sniženja".

Iako na prvi pogled deluje da je teč o tehničkom propustu prodavca, pojava toliko uzima maha da je se postavlja pitanje da li trgovci svesno računaju na to da potrošači opažaju samo da je "cena precrtana" i da uopšte više ne obraćaju pažnju na broje, stare i nove cene.

Konkretno, ovoga puta potrošač nam je poslao fotografiju poznatog brenda gde je stara, precrtana cena, i nova, navodno snižena, zapravo jedna te ista I opet je u pitanju marketinški trik, piše Telegraf Biznis.

- U pitanju je opet jedna vrsta obmane potrošača, pogrešno isticanje cena. Marketinski trik, jer trgovci znaju kako prosečan potrošač reaguje kada vidi da je proizvod na "akciji", "snizenju" i da u tom trenutku kada vidi akcijsku cenu retko kada skida prelepljenu cenu da vidi koliko je taj proizvod zaista na popustu - kaže Marko Dragić, pravni savetnik pri NOPS.

Prema njegovim rečima, trgovci to odlično znaju i na psihološki način prodaju proizvod.

- Takođe, trgovac je dužan da iskaže visinu snižene cene, tj. potrebno je da se vidi kolika je bila cena pre popusta - ističe nam on.

Slično je i kada je na proizvodu stara cena prelepljena novom, sniženom, pa na kasi naplate po staroj. Ili kada cena nije ista na rafu i katalogu.

Cene moraju da budu usklađene na rafu i na kasi, jasan je Dragić.

- Sve to je nepoštena trgovačka praksa i takav slučaj moze da se prijavi tržišnoj inspekciji. Takođe, potrošač ima pravo da zahteva da mu se proda proizvod po ceni koja je na rafu - kaže on.

Prema Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko se ovakva situacija prijavi tržišnoj inspekciji, trgovac bi mogao da plati kaznu od 300.000 do 2.000.000 dinara, piše Telegraf Biznis.

- Trgovac je dužan da na nedvosmislen, čitak i lako uočljiv način istakne prodajnu, odnosno jediničnu cenu robe ili usluge, u skladu sa propisima koji uređuju trgovinu - piše u Zakonu. Ovakve situacije se najčešće dešavaju u prehrambenim prodavnicama zbog velikog broja artikala i česte promene cena zbog akcija ili rasprodaje.

Takođe, prema pomenutom zakonu, u slučaju kada je istaknuta cena na rafu niža u odnosu na onu koja je otkucana na kasi, trgovac je dužan da potrošaču plati razliku.

(Espreso/ Blic)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.