PO NJIMA MOŽEMO DA NAVIJAMO SAT: Kinezi i Čačani sporazumevaju se rukama i nogama, ali AUTO-PUT se radi punom parom
Kinezi, Foto: RINA

više stanovnika nego inače

PO NJIMA MOŽEMO DA NAVIJAMO SAT: Kinezi i Čačani sporazumevaju se rukama i nogama, ali AUTO-PUT se radi punom parom

Trasa budućeg auto-puta od Preljine do Požege, kažu građevinski stručnjaci, jedinstveno je gradilište u ovom delu Evrope

Objavljeno:

Čačak – Čačanska sela koja se nalaze na deonici auto-puta od Preljine do Požege prethodnih meseci imaju duplo više stanovnika nego inače. Komšije starosedeocima su Kinezi koji rade na izgradnji auto-puta, a od ranih jutarnjih sati nekada mirna sela sada su prava gradilišta. Radovi su u punom jeku, a trasa je već dobila svoje prve obrise. Iako su pojedinci bili skeptični zbog svih promena koje su zadasile njihova sela kažu da sa Kinezima nemaju nikakvih problema.

Čačak, Auto-put, Kinezi
foto: RINA

„Oni su tu skoro godinu dana. Bilo nam je neobično kad izađemo ispred kuće i vidimo toliko nepoznatih ljudi, ali oni su nas potpuno razuverili. Po njima možemo da navijamo sat, jer tačno u sedam ujutru mašine počinju da bruje i ne gase se do mraka. Neumorni su i rade izuzetno vredno. Mahom žive u kampovima ili u privatnom smeštaju. Ljubazni su, ali ne pričaju mnogo sa nama. Jedino kad traže šifru za internet, tada smo se sporazumevali i rukama i nogama dok nismo shvatili za šta su nas zamolili“, kaže Rada Vukajlović.

Čačak, Auto-put, Kinezi
foto: RINA

Auto-put do Prijedora ide dolinama reka Čemernice i Zapadne Morave, nakon koje ulazi u brdsko-planinski teren i zaobilazi Ovčarsko-kablarsku klisuru. Vredni neimari se svakodnevno susreću sa raznim problemima kao što su podzemne vode i gasovi, problem je i klizanje trena. Završetkom deonice do Pakovraća ko je najavljena do kraja godine, pospešiće brži protok saobraćaja kroz srce Srbije ka mnogim turističkim destnicijama.

Čačak, Auto-put, Kinezi
foto: RINA

"Mi to možemo da uradimo samo ako budemo radili svakog dana u tri smene. Mi to moramo tako da etabliramo. Nije dovoljno da radimo po dve smene od 10 sati, moramo da radimo 24 sata i to je knap da završimo ovo do kraja godine", kazao je za RINU, Tomislav Momirović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

1 / 4 Foto: RINA

Trasa budućeg auto-puta od Preljine do Požege, kažu građevinski stručnjaci, jedinstveno je gradilište u ovom delu Evrope. Zahtevna geomorfologija iziskivala je intenziviranje radova kineskih neimara, a ključni deo na potezu od Preljine do Pakovraća, tunel Trbušani je probijen i u toku su završni radovi.

Deonica Preljina-Požega jedana je od najzahtevnijih na Koridoru 11, jer se na dužini od tridesetak kilometara gradi tri tunela, 35 mostova, 11 nadvožnjaka i tri petlje.

00:58

TUŽILAŠTVO I TE KAKO IMA RAZLOGA ZA ŽALBU! Damir Okanović o STRAVIČNOM slučaju gde je vozač pokosio 2 dečaka i njihovog oca

(Espreso/Rina)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.