ograničenja brzine
KAKAV JE STAV STRUKE? Da li dozvoliti veće vrzine tamo gde je to logično na putevima?
Jedna od nelogičnosti jeste usporenje na prilaznim putevima ka Beogradu
Na pojedinim deonicama modernih puteva u Srbiji, postavljena su ne tako logična ograničenja brzine. Zapravo, ona su niža nego što bi se očekivalo, pa samo doprinose zbunjivanju vozače.
To bi uskoro moglo da se promeni, jer postoje realni uslovi da bude povećana brzina kretanja na pojedinim deonicama.
- Mogu da budu i uslovi za 100km/h ali ako je ograničenje 50km/h, to se mora poštovati. Mislim da je sasvim realno da u gradu bude ograničenje na 50km/h - mišljenje je vozača.
Jedna od nelogičnosti jeste usporenje na prilaznim putevima ka Beogradu. A ključne deonice su put od Beograda ka Pančevu i Most na Adi. I stav struke je da se moraju prilagoditi ograničenja brzine prema njegovim karakteristikama.
- Nije ideja da napravimo put koji će da mami vozače da se kreću mnogo većim brzinama i da su geometrijske karakteristika puta takve da omogućavaju da se vozači kreću većim brzinama, a onda stavimo ograničenja brzine koja su značajno manja, prvo što maltretiramo vozače, drugo što takva ograničenja dovode u pitanje i druga neka ograničenja - rekao je Duško Pešić, agencija za bezbednost saobraćaja.
Profesor i saobraćajni veštak Boris Antić ocenio je da putevi moraju biti samoobjašnjavajući, jer ne može da se prihvati da na jednom putu koji ima nekoliko saobraćajnih traka, bude neodgovarajuće ograničenje.
- Postoji u svetu jedan koncept samoobjašnjavajućih puteva koji govori o tome da učesnici u saobraćaju vizuelnim izgledom tog puta bivaju obavešteni o tome koji uslovi važe na tom putu pa i vezano za ograničenja. - bio je jasan Boris Antić, saobraćajni veštak.
Bonus video:
(Espreso/Kurir)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!