sanja o visinama
LEPOTICA KOJA SANJA BOING 747: Srpkinja je jedna od najlepših pilotkinja sveta (FOTO)
Koliko ti je bilo "teško" ili možda lako da kroz školu savladaš veštine letenja?
Letenje je veština koja se vežba svaki dan. Kroz svakodnevne letove učenik uvežbava sve zadatke koje po propisu i programu mora da odradi. Ako je čovek disciplinovan, apsolutno nije teško savladati tehinku pilotiranja, uz svakodnevni rad i upornost. To je bio moj moto tokom školovanja i sad mogu da kažem da je bilo i teških i lakih trenutaka, ali generalno, bilo je uživanje savladavati tako lepu veštinu kao što je letenje avionom.
Koliko košta škola letenja?
Škola otprilike kosta oko 50.000 evra. Negde je skuplja, negde jeftnija ali otprilike je to ta cena. Dosta finanisijskih sredstava se ulaže, ali se na kraju isplati onom ko je istrajan u zelji da se ozbiljno bavi ovim poslom. U to sam uverena. Red, rad, disciplina i upornost i sve to dođe na svoje.
Da li si prva žena pilot u Srbiji?
Naravno da nisam prva žena. Žena u avijaciji je bilo i biće samo što kod nas je to i dalje malo apstraktno i ljudi koji nisu u avijaciji, nisu informisani.
U Srbiji postoji Udruženje Žena Letača koje broji dosta kolegnica koje se bave ovim poslom. Kao i u kompaniji Air Serbia.
Da li si nekada sela na mesto pilota za najvećim putničkim avionom "Boing 747" ili moža Airbas-om?
Nažalost, još uvek mi se nije ukazala ta prilika, ali radim na tome, tako da se nadam da ću uskoro sesti za komande putničkog aviona. Za početak bilo koji, ne biram, ali jednog dana nadam se da ću ostvariti svoj san i leteti “boingom 747”.
Možeš li nam reći koje si sve tipove aviona vozila, koje su ti najdalje destinacije bile?
S obzirom na moje malo ali vredno iskustvo, pretežno sam letela jedrilicama - "Blanik L13", "IS28", "Twin Astir", na kojima sam i zavolela avijaciju i školske avione kao sto su "Utva 75", "Cessna 172", "Cessna 150", "Piper Seneca 34", "Piper Seminole 44". A najdalja destinacija do koje sam ja pilotirala je Verona.