BEZOBRAZNO
IMATE LI DUŠU? Baki Mirki (82) koja živi od 11.000 PRODALI DUŠEK OD 120.000, skidali joj 5.000 od PENZIJE, a onda..
Iako je ova priča pretužna i pokazuje koliko su neki ljudi bez trunke empatije, priča je dobila srećan kraj
Bezdušno i bezobrazno. To bi se moglo reći za postupak zaposlenih kompanije “Lupo Group” koje su socijalno ugroženoj Mirki Stanišić prodali dušek od 120.000 dinara. Teško pokretna Mirka živi u Donjoj Gorevnici, pedesetak metara od magistrale, u trošnoj i neomalterisanoj kući, nema vodu, a u samoj kući skoro da nema stvari. Iako ima 82 godine i živi od poljoprivredne penzije koja iznosi samo 11.000 dinara, iz kompanije Lupo kažu da je Mirka bila „svesna i orijentisana“.
Zaboravljena od svih, Mirka živi sama u staroj kući u kojoj nema vode, kupatila, kuhinje, sa penzijom nedovoljnom da pokrije najoosnovnije životne potrebe. Iako je težak socijalni slučaj, što se vidi na svakom koraku, našla se na meti prodavaca kompanije “Lupo Group”, koji su joj novembra prošle prodali skupoceni dušek.
- Meni su javili da ih šalje PIO, da obiđu penzionere, da učine šta mi treba. Nadala sam se da će doći i došli su. Kasno uveče su došli. Bili su jako ljubazni, skinuli su mi čarape, postavili dušek… Stvarno su se korektno ponašali. Nijednog momenta nisam znala da će oni meni da oduzimaju od penzije niti su mi nešto rekli. Samo su mi rekli da ću da se preporodim kad ustanem, da će mi biti bolje i da ću im biti zahvalna. Nisu me pitali kako živim kada su videli uslove u kući, da nemam vode, da su ovde skoro goli zidovi. Uzeli su ček i videli kolika mi je penzija. To su prvo videli - kaže Mirka.
Od penzije koja iznosi 11 hiljada dinara, njoj se oduzima skoro pet hiljada i to u periodu od 30 meseci. Kaže da su joj to jedini prihodi od kojih mora da plati drva, da kupi hranu, vodu, ali i ljude koji će joj to doneti jer ne može da se kreće.
- Nisam znala da će mi penzija biti oduzeta dok nisam primila prvu penziju. Kada sam videla da mi nedostaje 5.000 dinara, zvala sam komšinicu koja mi je objasnila i bila sam u šoku, jer ja od 7.000 ne mogu da živim. To su mi jedini prihodi, moram da platim drva, vodu da mi se donese i da kupim da jedem. I to nemam koga moram da platim da dođu. Teško sam bolesna, ne mogu na noge, jedva odem da uzmem vodu. Teško je živeti ovim životom, svi su zauzeti, a ko te pita. Bori se ako možeš. Više dana preležim, niti jedem, niti pijem - kroz suze priča Mirka.
Iako ima 82 godine i jasno se vidi u koliko teškim uslovima živi, iz kompanije Lupo Group su odgovorili da je baka Mirka bila svesna šta kupuje.
- Prilikom prodaje bila je svesna i orijentisana i vrlo raspoložena za razgovor, budući da živi sama. Definicija socijalnog slučaja je širok pojam, a roba iz našeg prodajnog asortimana je dostupna svima, upravo iz razloga što je omogućena kupovina na veliki broj rata - poručuju iz ove firme.
Nakon objave jednog od tekstova koji je skrenuo na ovaj slučaj, reagovao je Centar za podsticanje dijaloga i tolerancije. Tim ovog centra obratio se dopisom menadžmentu Lupo Group, čije proizvode (magnetni dušek i el light Šijacu masažer) su terenski zastupnici prodali meštanki Donje Gorevnice Mirki Stanišić, starici od 82 godine koja je inače socijalno ugrožena i živi od poljoprivredne penzije od 11.000 dinara u trošnoj kući bez tekuće vode i sa oskudnim pokućstvom, za ukupni iznos od 120.000 dinara.
- Prema pisanju čačanskog portala Ozon Press u ime kompanije koju zastupate, predstavnik Vaše firme je sirotoj, nemoćnoj i staroj osobi „prodao“ proizvod koji košta enormnih 120 hiljada dinara. Ženi od 82 godine sada se odbija 5 hiljada dinara mesečno od ukupnog prihoda koji iznosi 11 hiljada. Kućna prodaja je evidentno bila rezultat zapravo dovodjenja u zabludu starog i nemoćnog lica. Predlažemo da kao društveno odgovorna kompanija nadjete rešenje i stornirate obustavu ženi koja je socijalno ugrožena. Molimo da se zainteresujete za tu situaciju i rešite problem. Nadamo se da ćete brzo reagovati i da neće biti potrebe da se uključuju relevantne ustanove jer je suština da se što pre reši problem. Takođe, molimo da pročitate tekst objavljen na portalu Ozon Press. U nadi da ćete brzo reagovati i anulirati negativnan kontekst koji urušava korporativnu kulturu Vaše kompanije, srdačno vas pozdravljamo – navedeno je u dopisu – Tim Centra za podsticanje dijaloga i tolerancije.
Iz Lupo Group odgovor je stigao već nakon vrlo kratkog vremena.
- Zahvaljujem se na Vašoj poruci i smatram je dobronamernom. Nesporazum sa ovom bakom je rešen i njoj je ugovor storniran, uplaćene rate vraćene preko PIO fonda i proizvod joj ostao kao poklon – odgovorio je Mirko Vučijak managing director.
Iz ovog događaja svako od učesnika je valjda izvukao koristan zaključak, a priča je dobila srećan kraj.
Bonus video:
(Espreso.co.rs / Ozonpress.net)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!