JOŠ SE NE ZNA
ČASOVI U ŠKOLI ILI ONLAJN? Ministarstvo je spremilo više opcija za 1. septembar, evo šta o nastavi
Kako bi se detaljno utvrdilo koji je najbolji sistem rada, moraju biti pitani i nastavnici koji rade i uče decU
Nastava u školama ili onlajn? Ministarstvo prosvete je pripremilo nekoliko varijanti za novu školsku godinu koja počinje 1. septembra, a koja će od njih biti izabrana, umnogome će zavisiti od mišljenja Kriznog štaba za borbu protiv korona virusa koji je obrazovala Vlada Srbije.
Kako bi se detaljno utvrdilo koji je najbolji sistem rada, moraju biti pitani i nastavnici koji rade i uče decu. Zato je Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja uradio anketu koja je započeta još u maju ove godine, pri čemu je skoro 15.000 prosvetnih radnika odgovaralo šta misli o ostvarivanju obrazovno vaspitnog procesa putem učenja na daljinu.
Do sada je u anketi precizno učestvovalo 14.715 nastavnika, stručnih saradnika i direktora osnovnih i srednjih škola.
Prema rezultatima ankete više od polovine ispitanih prosvetnih radnika odgovorilo je da je ovo njihovo prvo iskustvo sa ovakvom realizacijom obrazovno vaspitnog procesa putem onlajn učenja.
Anketa
Ukoliko pogledamo probleme sa kojima su se suočavali nastavnici prilikom vanrednog stanja i onlajn rada, prema rezultatima ankete najveći su bili dostupnost resursa i tehnologije učenicima.
Povećano radno opterećenje i stres prilikom rada od kuće takođe je istakao veliki procenat ispitanih u ovoj anketi, na pitanje koji su to bili najizraženiji poblemi izmenjenog školskog sistema učenja.
Da bi nastavu na daljinu trebalo sistemski uvesti u škole, ali kao dopunu redovnom nastavnom procesu, tačnije kombinovanjem onlajn i nastave uživo, bez izmena u školskom kalendaru, složilo se više od polovine ispitanika, tačnije 52,6 odsto.
Najčešću komunikaciju sa učenicima nastavnici su ostvarivali putem aplikacije Viber, dok odmah iza njega sledi komunikacija ostvarena unutar sistema za upravljanje učenjem (Gugl učionica, Edmodo..).
Obezbeđivanje alata i softvera koji će se koristiti na nivou čitave škole, najčešći je odgovor na pitanje "šta je potrebno za buduću realizaciju nastavnog procesa učenjem na daljinu".
Digitalni udžbenici i platforme izdavačkih kuća u najvećem broju slučajeva ispitanih nisu uopšte korišćeni, dok je nešto više od 20 odsto anketiranih navelo da je "ponekad" koristilo ove alatke za pomoć prilikom onlajn učenja.
Rezultati ankete o glavnim problemima sa kojima su se suočavali nastavnici
Kako je najavljeno na sajtu Zavoda koji je spoveo ovo istraživanje, anketiranje će se nastaviti i tokom avgusta, i očekuje se da će broj ispitanika na kraju procesa biti oko 25.000 prosvetnih radnika, što čini izuzetno veliki uzorak u odnosu na ukupni broj zaposlenih u obrazovnim institucijama.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/BLIC)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!