oglasili se
TATJANA MATIĆ: Bez besplatnog slanja sa Aliekspresa zbog logističkih troškova
Ističe da su iz resornom ministarstva pozvali građane da se, ukoliko imaju problema sa pošiljkama, obrate Grupi za inspekcijski nadzor u oblasti poštanskih usluga Ministarstva trgovine
Grupi za inspekcijski nadzor u oblasti poštanskih usluga Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija ove nedelje je stiglo šest predstavki u vezi kašnjenja pošiljki preko platforme Aliekspresa i one su poslate Pošti Srbije na razjašnjenje, izjavila je danas državna sekretarka u tom ministarstvu Tatjana Matić.
Matić je, komentarišusći navode da paketi koji su naručeni prekoplatforme Aliekspresa nestaju i o tome da je Srbija stavljena na "crnulistu" ove kompanije, podsetila da su takve informacije demantovali i u Pošti Srbije, Upravi carina, ali i od strane "Alibabe".
"Predstavnici ove kineske kompanije potvrdili su nam da su zbog trenutne krize izazvane pandemijom virusa Covid-19 neki prodavci aktivni na platformi Aliekspres otkazali politiku besplatne isporuke, jer su povećani logistički troškovi, ali da ta kompanija i dalje naporno radi na pružanju podrđke prodavcima u smanjenju troškova otpreme", kaže Matić za Tanjug.
Ističe da su iz resornom ministarstva pozvali građane da se, ukoliko imaju problema sa pošiljkama, obrate Grupi za inspekcijski nadzor u oblasti poštanskih usluga Ministarstva trgovine.
Za dva dana - od srede do petka ove nedelje inspekciji je stiglo šest predstavki i one su odmah poslate Pošti Srbije na izjašnjenje i biće rešene u najkraćem mogućem roku, ističe Matić.
Podseća da građani i dalje mogu da se obrate inspekcijiputem mejla telekomunikacije@mtt.gov.rs ili podnošenjem predstavki na pisarnicu Ministarstva trgovine, turizma itelekomunikacija, Nemanjina 22-26, u Beogradu.
Naime, Udruženja "Efektiva" prethodnih dana upozorilo je javnost da se "pošiljkama sa Aliekspresa gubi svaki trag kada stignu u našu zemlju" i da su zbog toga pojedini trgovci odustali od slanja robe za Srbiju.
U JP "Pošta Srbije" ukazuju da sve pošiljke iz međunarodnog saobraćaja prerađuju, distribuiraju i uručuju u skladu sa propisanim procedurama i rokovima dostave, odmah po prispeću i obavljene carine te da su neosnovane optužbe da pošiljke internet trgovinom nestaju u Srbiji i da je za to odgovorno to preduzeće.
Ističu da su ponovnim uspostavljanjem tokova međunarodnog saobraćaja značajno ubrzani i normalizovani tokovi transporta pošiljaka, za razliku od perioda na početku pandemije izazvane virusom Kovid-19, kada je transport bio u prekidu što je izazvalo kašnjenja dela međunarodnih pošiljaka od tri meseca.
Iz Uprave carina naveli su da eventualno može biti reči o kašnjenju usled obustave avio saobraćaja na samom početku pandemije korona virusa i da imajući u vidu da poštuju sve procedure, njihovo postupanje, tvrde, takođe ni u kom slučaju ne može biti uzrok povećanih troškova dopreme.
Navode i da se Poštanske i ekspresne pošiljke, sve vreme, od prijema do uručenja, uvek nalaze isključivo u prostoru JP Pošta Srbije ili prostorijama operatora, u koje carinski službenici nemaju pravo samostalnog pristupa.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Agencije)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!