SNIMANJE ČASOVA ZA ĐAKE JE VEĆ POČELO! Šarčević: Moramo biti spremni ako virus ostane tu u septembru
Ministar prosvete Mladen Šarčević, Foto: Nebojša Mandić

obrazovanje

SNIMANJE ČASOVA ZA ĐAKE JE VEĆ POČELO! Šarčević: Moramo biti spremni ako virus ostane tu u septembru

Razrađuje se desetak modela i podmodela za nastavu od septembra

Objavljeno:

Snimanje časova za osnovnu i srednju školu, koji bi se emitovali u septembru, već je počelo, a Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja preduzima sve korake kako bi u slučaju pandemije za đake i roditelje sve bilo spremno.

Kako je i najavio ministar Mladen Šarčević, Ministarstvo preko leta intenzivno radi na pripremi modela nastave za narednu školsku godinu.

- Razrađuje se desetak modela i podmodela za nastavu od septembra, učenje na daljinu nije dovoljno posebno za prvake - rekao je nedavno ministar.

- Ukoliko virus bude prisutan, spremamo se za kombinovani model. To praktično znači da bi đaci imali onlajn nastavu, ali i svake druge nedelje dolazili u školu, kako bi radili vežbe, dodatne konsultacije, odgovarali. Praktično, jedne nedelje bi imali nastavu na koju su inače navikli - rekao je Šarčević.

On pojašnjava da bi, uz poštovanje epidemioloških mera, to praktično značilo da su jedne nedelje u školi, na primer, prvi i treći razred, a narednih sedam dana drugi i četvrti... Prema njegovim rečima, problem je kod osnovaca, jer postoji zakonski član koji kaže da ne mogu deca do 12. godine da ostanu sama kod kuće.

Što se tiče srednjoškolaca i studenata, Šarčević je rekao da nema problema, jer ima dovoljno velikih prostora da može da se ide na nastavu naizmenično, po ciklusima.

Istovremeno, direktori škola su spremni za bilo koji vid nastave na koji se odluči država, ali smatraju da živu reč ništa ne može zameniti.

OBEZBEDITI NASTAVNICIMA OPREMU

Unija sindikata prosvetnih radnika zatražila je od Ministarstva prosvete da nastavnicima omogući računare i kvalitetan internet kako bi mogli onlajn nastavu da obavljaju od kuće na kvalitetan način.

- Ministarstvo zna koliko je računara, laptopa i tableta potrebno da bi se svakom nastavniku omogućilo sredstvo za pomenuti rad od kuće. Nisu potrebne nikakve ankete koje predstavljaju masku realnog stanja opremljenosti škola. Potrebno je samo malo volje da se problemi rešavaju, a ne da se stvaraju - navode u ovom sindikatu.

- Onlajn nastava koju smo slušali tri meseca bila je jedno značajno iskustvo, međutim, ona nije dobra ako traje dugo, pogotovo za mlađe generacije, a naročito za prvake i one koji prelaze u peti razred - kaže Jole Bulatović, direktor OŠ "Drinka Pavlović".

On smatra da je potrebno organizovati neki model nastave koji će podrazumevati fizičko prisustvo đaka u školi, bar povremeno.

- Kako ćemo opismeniti prvake - pita Bulatović.

- Onlajn nastava na duži period je neodrživa, nijedan model koji je radikalan, a trajao je dugo, nije se pokazao kao dobar - kaže on.

On kao poseban problem navodi ocenjivanje, jer se pokazalo da je gotovo nemoguće realno proceniti znanje i oceniti đake kroz onlajn proveru znanja.

On ističe da je potrebno sve sagledati i u slučaju nepovoljne epidemiološke situacije primeniti neki srednji model.

I roditelji se nadaju da će od septembra deca krenuti u školu. Takođe, smatraju da bi kombinovani model koji podrazumeva da deca imaju onlajn časove i da povremeno idu u školu bio bolji, nego da stalno budu u kući uz televizor.

Da je još rano razmišljati o modelima za septembar, smatra Merica Buj Bjelogrlić, direktorka OŠ "Olga Petrov". Ona kaže da je onlajn nastava ima i dobre i loše strane, ali da bi svi najviše voleli da se epidemiloška situacija smiri i nastava počne da se odvija po uobičajenom modelu.

- Škola je obrazovno-vaspitna institucija, mi smo se koncentrisli na njenu obrazovnu ulogu, a šta je sa vaspitanjem dece? Između đaka i nastavnika postoji interakcija koju je nemoguće zameniti onlajn časovima - kaže ona.

Bonus video:

(Espreso.co.rs/Novosti)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.