GRAĐANI SU POZIVALI INSPEKCIJU TOKOM VANREDNOG STANJA I ŽALILI SE NA JEDNU STVAR! Pljušte žalbe, evo oko čega
Foto: Beta, Jolanda Korać

1 važna stvar

GRAĐANI SU POZIVALI INSPEKCIJU TOKOM VANREDNOG STANJA I ŽALILI SE NA JEDNU STVAR! Pljušte žalbe, evo oko čega

Građani su se tokom prvog talasa pandemije pored podizanja cena, najčešće žalili i na odbijene reklamacije, neregistrovane maloprodaje ili neizdavanje fiskalnih računa

Objavljeno:

Tokom vanrednog stanja građani i privreda uputili su preko jedinstvenog Kontakt centra inspekcija 3.355 predstavki, objavljeno je u biltenu NALED-a.

Građani su se tokom prvog talasa pandemije pored podizanja cena, najčešće žalili i na odbijene reklamacije, neregistrovane maloprodaje ili neizdavanje fiskalnih računa.

- Iako su inspektori brzo postupali po prijavama, verujem da bi radili još efikasnije, kad bi se mlade generacije zainteresovale i više birale ovaj poziv, čime bi se popravila starosna struktura zaposlenih u inspekcijama koja sada u proseku iznosi 57 godina - izjavila je direktorka Evropske banke za obnovu i razvoj za Zapadni Balkan (EIB) Žužana Hargitai.

EIB podržava reformu inspekcijskih službi u Srbiji, a Hargitai smatra da bi inspektore u radu trebalo motivisati tako što bi im se omogućilo da redovno napreduju, kao i da kvalitetan kadar bude adekvatno nagrađen.

Prema podacima za 2019. i 2020. godinu građani su se Tržišnoj inspekciji najviše obraćali zbog nezakonitog podizanja cena u trgovinskim radnjama (61 procenata), po 27 odsto prijava bilo je za sektor uslužnih delatnosti i zbog neprihvatanja reklamacija.

A značajan broj prijava bio je i zbog neregistrovanih radnji i neizdavanja računa, navodi NALED.

Od prijava koje je nadležna inspekcija podnela sudu, izrečeno je 536 kazni, četiri prijave su odbijene, jedna presuda bila je oslobađajuća a jedan postupak je obustavljen.

Najčešće izricane presude odnosile su se na zabranu obavljanja delatnosti za neregistrovane radnje, privremeno oduzimanje robe i otklanjanje nedostataka po Zakonu o turizmu.

Tržišna inspekcija u poslednjih godinu i po dana na teren je izlazila u proseku 65 puta dnevno i obavila 36.000 nadzora i to sa tek 350 inspektora, a najviše zbog sumnji u nezakonito podizanje cena.

- Građani ovu inspekciju vide kao najzaslužniju za suzbijanje sive ekonomije, više i od predsednika države i Vlade, što potvrđuje 18 procenata ispitanika u NALED-ovom istraživanju stavova o sivoj ekonomiji - navodi se u Biltenu te organizacije.

Kontakt centar radi tri meseca a ukupan broj predstavki građana i privrede je 4.422, a od toga 34 odsto predmeta bilo je iz nadležnosti Tržišne inspekcije.

Bonus video:

(Espreso.co.rs/Tanjug)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.