U SRBIJU SE VRATILO 1.000 MORNARA: Ovo su detalji
I srpski pomorci se vraćaju u zemlju, Foto: EPA/FOCKE STRANGMANN, Ilustracija

povratak sa mora

U SRBIJU SE VRATILO 1.000 MORNARA: Ovo su detalji

Pomoćnik ministarke kaže da je od uvođenja vanrednog stanja u Srbiji suštinski jedini segment vodnog saobraćaja koji se suočio sa problemom zbog pandemije putnički saobraćaj.

Objavljeno: 10:56h

Od izbijanja pandemije korona virusa u Srbiju se vratilo 1.000 pomoraca sa prekookeanskih brodova, kažu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Pomoćnik ministarke za vodni saobraćaj Veljko Kovačević rekao je da je prema evidenciji Ministarstva, više od 2.000 pomoraca aktivno radilo u 2020, a da se više od 1.000 njih vratilo uz angažovanje ministarstava građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i spoljnih poslova.

Oni koji se do danas nisu vratili pretpostavljamo da će ostati na brodovima gde su angažovani“, naveo je Kovačević za Tanjug.

Pomoćnik ministarke kaže da je od uvođenja vanrednog stanja u Srbiji suštinski jedini segment vodnog saobraćaja koji se suočio sa problemom zbog pandemije putnički saobraćaj.

Napomenuo je da od uvođenja vanrednog stanja nije bilo problema u odvijanju rečnog teretnog saobraćaja, tako da rezultati u poređenju sa istim periodom iz 2019. pokazuju iste ili čak i bolje rezultate.

„Primera radi, u luci Novi Sad od januara do kraja aprila imamo povećanje obima pretovara u poređenju sa istim periodom iz 2019. Ista situacija je sa lukom Bogujevo, a luka Pančevo i luka Prahovo su na nivoima iz prošle godine", rekao je Kovačević.

Jedini relativni pad u obimu pretovara, kaže pomoćnik ministarke, beleži luka Smederevo, što je rezulatat uticaja pandemije kovid-19 jer je, dodaje, došlo do pada potražnje za čelikom na svetskom tržištu.

„To utiče i na obim pretovara u luci Smederevo, ali i tu imamo neke pozitivne indikacije", rekao je Kovačević.

Trenutno je najveći obim prevoza i pretovara šljunka i peska, zatim ruda, odnosno sirovina za industrije čelika i bakra, a među najznačajnim po kolicinama su žito i naftni derivati.

Kovačević je najavio da će tokom ove godine biti nastavljena realizacija dva projekta, među kojima je jedan izgradnja luke Smederevo i da se očekuje da će do septembra biti izabran izvođač radova i počeće prvi rado „Takođe, nastavlja se projektovanje luke Beograd. Očekujemo da ćemo do sredine ili kraja juna imati konačno rešenje na kojoj lokaciji će se graditi nova luka u Beogradu“, rekao je Kovačević.

Kako je naveo, u prethodna dva meseca ugovoreno je projektovanje za izgradnju novih kapaciteta luke Bogojevo i luke Prahovo.

„Projektovanje će trajati oko godinu i po dana što znači da do kraja 2021. možemo da vidimo i prve radove. Takođe, očekujemo da ćemo do kraja ove godine ugovoriti i započeti izvođenje radova na proširenju kapaciteta luke Sremska Mitrovica“, rekao je Kovačević.

Bonus video:

(Espreso.co.rs/Tanjug)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.