PREKO ALIBABE
SRBIJA IMA SJAJNU PONUDU ZA KINU: Od 15. maja kampanja za turiste koji u našoj zemlji DNEVNO TROŠE I PO 150 EVRA
Srbija će, kako je Labović istakla, imati i dodatnu kampanju na kineskom tržištu
Srbija ima ponudu za turiste iz Kine. Na njihov poziv da predstavimo zemlju preko platforme kineske kompanije Alibaba odgovorićemo već za desetak dana kada će Kinezi širom svoje zemlje moći da vide najveća blaga i turističku ponudu naše zemlje.
Srbija će nizom različitih aktivnosti na turističkom portalu Fligi, od 15. maja pozvati kineske turiste da posete našu zemlju kada se uspostavi siguran model za turistička putovanja. Kroz različite video prenose biće im prikazane turističke destinacije koje Kinezi inače vole da obilaze u Srbiji - planine poput Zlatibora, Tare, Kopaonika, Šarganska osmica, Drvengrad, ali i banje, predeli Beograda i mnogobrojni spomenici.
"Preko platforme obratićemo se kineskim turistima da posete neku destinaciju u Srbiji. Zauzimamo što bolji start da kineskim turistima približimo potencijal Srbije, s obzirom na to da smo imali ogroman rast kineskih turista", rekao je ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić.
Direktorka turističke organizacije Srbije (TOS) Marija Labović objasnila je za "Blic Biznis" da turistički portal Fligi posećuje ogroman broj ljudi u Kini jer nije namenjen samo promociji već i prodaji smeštaja, pa je zato "odlično što će Srbija tu imati svoje predstavljanje".
"Oni su nas kontaktirali za ovu kampanju i biće besplatna. Pripremili smo nekoliko lajv-strimova iz Srbije gde ljudi koji govore kineski opisuju predele iz naše zemlje - sa lica mesta, kao turisti. Već smo imali dva koja su organizovana u Beogradu, gde su snimljeni Beogradska tvrđava, Skadarlija, Ušće, Kalemegdanski park, Narodni Muzej, Narodno pozorište i Trg Republike. Ovaj vid promocije je kod njih veoma popularan", navodi Labović.
Kako kaže, biće promovisani različiti sadržaji, s obzirom na to da Kinezi kada dođu u Srbiju vole da obilaze kulturno-istorijsko nasleđe i ono što je na UNESKO listi. Direktorka TOS navodi da će najpre biti istaknuto da za dolazak u Srbiju, kineskim turistima nije potrebna viza, a da će biti naglašeno i da je Srbija mesto gde će ljudima prijati da budu posle stresa od virusa, da "pobegnu u lep predeo i lepu prirodu koju Srbija ima".
"Kampanja će ići po proizvodima - priroda, kulturno-istorijsko nasleđe, aktivan odmor, spa i relaksacija, gastronomija. Istaći ćemo to što im se sviđa da inače obilaze, a vole da obiđu Zapadnu Srbiju, potez od Beograda preko Topole, Oplenca i Aranđelovca. Zatim Zlatibor, Kopaonik, Tara, Šarganska osmica, Drvengrad, Uvac, kućica na Drini. Takođe banje, iako uglavnom ne koriste terapije u banjama. Govorićemo im i o gostoprimstvu", navodi Labović.
Prema njenim rečima, Kinezi koji su ih kontaktirali procenjuju da kada se nađe siguran model za putovanja turista, u Kini će biti veoma veliko interesovanje za putovanje u Srbiju.
"Oni su sigurno prepoznali tu priliku jer su tržišno orijentisani, da će kroz promociju Srbije i oni imati neke benefite. Zamolili su nas i da napravimo kratko obraćanje predsednika Srbije Aleksandra Vučića, jer je on veoma popularan u Kini, naročito posle ove krize i izjava zahvalnosti", rekla je direktorka TOS.
Srbija će, kako je Labović istakla, imati i dodatnu kampanju na kineskom tržištu, jer je dobila Projekat od Evropske turističke komisije, odnosno pobedila za sredstva da se zajedno sa Crnom Gorom predstavi na tom tržištu.
"Imaćemo i još jednu ozbiljnu, na prvom mestu digitalnu kampanju u Kini, koju ćemo finansirati ovim sredstvima. Nadamo se da će i ta kampanja krenuti do kraja maja", navela je Labović.
Od kineskih turista godišnje 15 miliona evra
Zvanična statistika pokazuje da u Srbiju godišnje dođe 102.351 Kineza. Nezvanična, govori da da svako od njih dnevno potroši po oko 150 evra, a računica da Srbija od kineskih turista na svakih 12 meseci inkasira čak 15 miliona evra.
Profitiraju mnogi, od vlasnika hotela i hostela do gazda kućica i apartmana širom Srbije, preko vlasnika modernih ili tradicionalnih restorana do preduzimljivih ljudi koji zarađuju prodajući "domaću radinost" ili smišljajući "akcije" koje su za Kineze nesumnjivo spremni dobro da plate. Najplastičnije rečeno, neka svaki Kinez kupi po samo jedan magnet, a mnogi kupe i više, to je za Srbiju i njene građane 100.000 evra.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Blic.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!