SAOPŠTENJE
OTVOREN JEDINSTVENI KONTAKT CENTAR ZA PRIJAVLjIVANjE NEZAKONITOSTI U VREME PANDEMIJE KORONA VIRUSA
Zbog zabrane kretanja, operateri će na raspolaganju biti od 9 do 16 časova, a van radnog vremena moguće je ostaviti prijavu kao govornu poruku
Ministarstvo državne uprave oformilo je kontaktni centar za prijavu nezakonitog postupanja za vreme pandemije koronavirusa. Njihovo saopštenje prenosimo u celosti:
Kako bi se sprečile neregularnosti na tržištu u vreme pandemije COVID-19 građani i privreda od danas mogu da prijave nezakonito podizanje cena životnih namirnica, lekova, medicinskih sredstava i zaštitne opreme jedinstvenom Kontakt centru za republičke inspekcije. Zaposleni u Kontakt centru će prijavu primiti na broj 011/6350-322 ili putem sajta www.inspektor.gov.rs i, uz ocenu, proslediti nadležnoj republičkoj inspekciji.
Kontakt centar pokrenula je Vlada Republike Srbije, u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, Jedinicom za podršku Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor, Kancelarijom za IT i eUpravu i NALED-om i, a uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj, koja u okviru dvogodišnjeg projekta podržava reformu inspekcija u Srbiji. EBRD je u želji da pomogne ublažavanju negativnih posledica pandemije na rast sive ekonomije omogućila da Kontakt centar bude uspostavljen za samo pet dana.
„Vanredno stanje prouzrokovano pandemijom virusa COVID 19 ubrzalo je početak rada Kontakt centra, jer i u ovoj situaciji mogu se naći pojedinci koji žele da se okoriste od situacije. Naša je namera da kroz rad Kontakt centra zaštitimo građane i privrednike od nesavesnog ponašanja. Zahvaljujem partnerima iz EBRD, Kancelarije za IT i NALED-u na spremnosti da preusmere deo aktivnosti na rešavanje zdravstvenih i ekonomskih posledica širenja virusa. Po okončanju pandemije, Kontakt centar zajedno sa eInspektorom biće centralna tačka modernizovanog sistema inspekcijskog nadzora, omogućiće veću efikasnost inspekcija i ojačati poverenje u inspekcijski sistem, javnu upravu i vladavinu prava”, izjavio je ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić.
„Evropska banka za obnovu i razvoj godinama unazad pomaže unapređenju rada inspekcija i danas one rade daleko bolje i modernije nego što je to ranije bilo kada su bili percepirani kao opterećenje privrednom razvoju, a ne podrška. Ponosni smo što Srbiji i u vanrednom stanju možemo da pomognemo na ovaj način - i da smo ranije nego što je planirano uspeli da pokrenemo Kontakt centar na koji će građani moći da prijave neke nepravilnosti“, izjavila je direktorka Evropske banke za obnovu i razvoj za Zapadni Balkan Žužana Hargitai.
„Novi Kontakt centar obezbediće uštede u vremenu koje će biti viljive odmah. Svaka prijava biće evidentirana u CRM sistemu, nakon čega se elektronski, sa stepenom hitnosti, šalje nadležnoj inspekcijskoj službi i evidentira u informacionom sistemu eInspektor. Ranije su se predstavke slale poštom, što je zahtevalo dosta vremena dok ne dođu do odgovarajuće inspekcije. Cilj je da se uspostave rokovi i norme te da se pravovremenim i odgovornim postupanjem inspekcija podigne efikasnost i transparentnost inspekcijskih službi“, istakao je doc. dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu.
Zbog zabrane kretanja, operateri će na raspolaganju biti od 9 do 16 časova, a van radnog vremena moguće je ostaviti prijavu kao govornu poruku. Tokom celog dana, moguće je podnositi prijave i online, preko jednostavne kontakt forme na sajtu www.inspektor.gov.rs, što je ujedno najefikasniji način da se što pre dobije odgovor. Prijave mogu da se podnesu i anonimno, a oni koji ostave kontakt podatke dobiće u roku od 72 sata povratnu informaciju kojoj republičkoj inspekciji je prosleđena. Republičke inspekcije imaju zakonski rok da obaveste podnosioca o toku postupka.
“Građani svake nedelje upute oko 1.600 prijava inspekcijama i sada im je prijavljivanje olakšano, jer ne moraju da znaju u čijoj nadležnosti je problem koji imaju. Uspostavljanje Kontakt centra jedna je od ključnih mera Nacionalnog programa za suzbijanje sive ekonomije. Svako ko uoči poslovanje u sivoj zoni, narušavanje prava potrošača ili radnika ili sumnja u bezbednost proizvoda ili usluga, na jednom mestu može da podnese prijavu bilo kojoj od 44 republičke inspekcije“, kaže Jelena Bojović, direktorka za regulatornu reformu u NALED-u.
Putem Kontakt centra moguće je podneti i pritužbu na postupanje službenih lica republičkih inspekcija. Ono što građani i privreda neće moći da prijavljuju su problemi iz nadležnosti pokrajinskih i lokalnih inspekcija (kao što su: komunalni poslovi, komunalni red, saobraćaj, buka, vanpijačna prodaja, izgradnja objekata u nadležnosti opštine/grada i dr.). U tim situacijama operateri će ih uputiti na nadležnu pokrajinsku ili lokalnu inspekciju.
Za dodatne informacije na press.mduls@mduls.gov.rs.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!