GDE ODOŠE NAŠE PARE?
POLOVNI AUTOMOBILI NEPRESTANO POSKUPLJUJU: Nekima modelima cena ne pada godinama, STRUČNJACI OTKRILI ZAŠTO
Primera ima bar 60 godišnje
Pravila su jasna, bio model dobar, odličan ili loš, ukoliko pripada iole poznatijem brendu (nije nužno da bude premijum), njegova cena izlazi iz normalne „putanje“ mozga.
Elem, primera ima bar 60 godišnje, a evo i aktuelnih koji zapravo ilustruju globalno pretakanje viška novca iz džepova kupaca na razne strane, od razvoja električnih pomagala pa sve do bankovnih računa šerholdera automobilskih kompanija.
Još uvek je u garaži, tj. na testu je Mercedes CLA200 Coupe, automobil „izvajan“ iz najmanjeg modela Mercedesa A klase. Taj najmanji Mercedes, opremljen benzinskim motorom od 1.300 ccm (nekada toliko beše u Fiat tristaću), jeste sjajan automobil, jeste sakupljač pogleda i divljenja prolaznika,… Ali… ! On danas košta 50.000 i još 6 evra!
Brži od inflacije uprkos smanjenju troškova
Kod svih proizvođača, osim manje ili više lepo skockane karoserije, svi tehnički i ostali elementi su transplantirani iz velike globalne produkcije.
Oni se kao takvi, niskih troškova proizvodnje Kina, Tajvan, istočna Evropa) samo sele iz modela u model, bez smisla, originalnost i namere da se ponudi nešto novo „izvan“ trenutne game. Razlikuju se samo da li je finalna montaža nemačka, slovačka, španska, mađarska, češka, ili čak srpska!
Globalizacija „ubija“
Ovaj Mercedes je slučajan primer, potpuno isto, a često i mnogo gore je u rasponu od VW, preko Volvoa do Subarua.
Zapravo, ovo je tek početak apsurda.
Umesto da globalizacija na istovetnim platformama donese pojeftinjenje automobila, oni su zapravo svake godine sve skuplji uz sve veću konfekcijsku ponudu.
Gde odoše naše pare?
Događaji u Nissanu od prošle sedmice sve govore. Šerholderi ili da kažem vlasnici Nissana, nisu reagovali ni na hapšenje direktora Gona, ni na njegov kriminalni beg od pravosuđa.
Deoničari NISSAN-a skočili su kao „ošureni“ tek kada su umesto dividendi dobili šipak.
Što će reći, samo jedno, celokupna auto industrija danas je usmerena samo na profit. Ipak, ne ide sve njima u džepove, ima tu i odlivanja kapitala na „razvoj“. Neko se tamo „sa vrha“ svetskog poretka dosetio da malo prodrma oktanski i dizelaški kavez tako što je uključio proizvođače na struju.
Troškovi ničim utemeljenog razvoja električnih i hibridnih vozila idu u nebesa kao i kazne za svaki prekoračeni gram CO2 u proseku game.
Novčane sankcije za „prljave“ modele se mere milionima, u zavisnosti od broja proizvedenih vozila.
Hibridizacija na silu
Nemajući gde, svi polako ali na silu ulaze u lake hibride, plug in hibride i električnu kategoriju, ponajviše upravo zbog tog „fucking eco“ proseka.
Hibridizuju se u jeretičkom stilu, velikani poput Jeep Wranglera, Volvo limuzina, najsnažnijih BMW, Audi, Mercedes modela.
Sve što ima četiri točka danas je pogurano elektrikom, direktno ili posredno kroz umanjenje proseka emisije iz auspuha! A to košta, papreno tek nešto manje od kazni i sankcija.
Deoničari ali i preplaćeni CEO, ne vade svoje novce već sve prevaljuju na cene novih automobila.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Vrelegume.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!