noviteti
DANAS JE STRAŠNO BITAN DAN ZA SVE KOJI ŽIVE U SRBIJI: Za par sati život će nam svima biti MNOGO LAKŠI!
Na ovom delu neće se naplaćivati putarina
Deonica Koridora 11 (Miloš Veliki) od Surčina do Obrenovca, dužine 17,6 kilometara danas će biti puštena u saobraćaj, najavila je Vlada Srbije.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović izjavila je u utorak da je ta deonica urađena pre roka i bez dodatnih troškova, što je prvi projekat urađen u okviru utvrdjene cene, koja je iznosila 208 milion evra.
Ta deonica deo je autoputa Beograd-Jadran i povezuje Beograd i Čačak autoputem od 120 kilometara. Ima četiri vozne i dve zaustavne trake, ukupne širine 29 metara.
Na njoj je most na ušću Kolubare u Savu kao i još 11 mostova, vijadukt preko železničke pruge Ostružnica-Batajnica, i dve petlje - Surčin i Obrenovac.
Most preko Save i Kolubare dugačak je 1.581 metar, širine 29 metara. Petlja Surčin povezuje novu trasu autoputa sa obilaznicom oko Beograda odnosno budućim putem od Novog Beograda do Surčina, a surčinska petlja spaja putne koridore 10 i 11.
Na autoputu Surčin-Obrenovac se neće naplaćivati putarina, iako je to bilo predvidjeno projektom, a izmena je i to što postoji isključenje sa autoputa u Jakovu.
Radovi na izgradnji deonice Surčin-Obrenovac počeli su marta 2017. godine, vrednost radova je 208 miliona evra, a glavni izvodjač radova je kineska kompanija CCCC (China Communications Construction) čija je ćerka firma CRBC (China Road and Bridge Corporation) gradila Pupinov most na Dunavu izmedju Zemuna i Borče.
Putevi Srbije su investitor projekta koji se finansira kreditom kineske Eksim banke.
Planirano je da u martu 2020. počnu radovi na izgradnji saobraćajnice od 7,9 kilometara koja će povezati Novi Beograd i Surčin, a da na trasi Koridora 11 prema Crnoj Gori do kraja 2021. bude završena i deonica od Čačka do Požege.
Bonus video:
(Espreso.co.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!