OTKRIVAMO
ZABRANJUJU SE I AUTOMOBILI SA "EURO 4" MOTOROM?! Posle "EURO 3" polovnjaka, Srbija izbacuje i NJIH
Potreban je niz usaglašavanja i administrativnih odluka Ministarstva trgovine i ostalih ministarstava i verujem da ćemo od polovine sledeće godne biti u prilici da završimo dukumenta da bismo u nekom trenutku mogli da odlučimo da ćemo to uraditi
Ministar zaštite životne sredine Srbije Goran Trivan je danas izjavio da će država biti "administrativno spremna da od juna iduće godine može da zabrani uvoz polovnih vozila sa motorima standarda "evro 3", a možda i "evro 4".
Potreban je niz usaglašavanja i administrativnih odluka Ministarstva trgovine i ostalih ministarstava i verujem da ćemo od polovine sledeće godne biti u prilici da završimo dukumenta da bismo u nekom trenutku mogli da odlučimo da ćemo to uraditi", kazao je Trivan na sasatanku s predstavnicima Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.
On je naveo da je preostala samo dilema da li će se država istovremeno opredeliti ;i za zabranu uvoza vozila sa motorima "evro 4".
"Zabrana uvoza polovnih vozila sa motorima 'evro 3' ili 'evro 4' ;ne sme se posmatrati samo kao socijalno pitanje, jer ekonomija ne može imati prednost nad zaštitom zdravlja i životne sredine", kazao je ministar.
Dodao je da neće odustatati od te zabrane iako ga ;kritikuju "razne interesne grupe ;koje osećaju da im je biznis ugrožen".
Podsetio je da u Srbiji, po podacima Svetske zdravstvene organizacije, godišnje od posledica zagadjenja vazduha umre više od 6.500 ljudi, a i da je u Srbiju poslednjih pet godina uvezeno 800.000 polovnih vozila, starih i više od 10 godina.
"Srbije je 'groblje automobila' Evrope koja ih izbacuje iz upotrebe da bi zaštitila svoje stanovništvo i životnu sredinu", kazao je ministar.
Trivan je rekao da se razmatra da se od naredne godine iz budžeta subvencionira uvoz električnih i hibridnih vozila.
Kazao je da je još rano govoriti o iznosima, ali da se u Hrvatskoj za taj podsticaj godišnje izdvaja više od dva miliona evra, a u Slovenji više od četiri miliona evra.
Naveo je da je razgovarao s predstavnicima NIS-a da postave što više punjača za baterije električnih vozila u Srbiji i ukazao da je u Evropi već više od milion električnih vozila kojih će biti sve više i u Srbiji.
Dodao je da je bitno da gradjani znaju da svako polovno vozilo koje se više ne koristi, predstavlja opasan otpad koji mora da se preradi.
"Srbija u ovom trenutku nema kapacitet da preradi tu vrstu otpada, a situaciju otežava i to što će EU od 2021. godine verovatno zabraniti izvoz takvog otpada, pa ćemo biti prinudjeni da ga ovde preradjujemo", kazao je Trivan.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Agencije)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!