SRBIJA OPET U TRCI ZA FOLKSVAGEN! Evo gde bi se gradila fabrika automobila
Evo gde bi se gradila fabrika automobila, Foto: EPA/CLEMENS BILAN

VAŽNO JE!

SRBIJA OPET U TRCI ZA FOLKSVAGEN! Evo gde bi se gradila fabrika automobila

Kažu da je mogući dolazak nemačkog giganta izuzetno značajan za našu zemlju i ekonomiju

Objavljeno:

Srbija je ponovo u konkurenciji za izbor lokacije na kojoj će se graditi nova "Folksvagenova" fabrika automobila. Upravni odbor nemačkog giganta 15. oktobra je stavio van snage prethodnu odluku o izgradnji novog pogona u Turskoj, i to zbog rata u Siriji, pa su sada ponovo "u igri" Srbija, Bugarska i Rumunija kao glavni kandidati za otvaranje velike "Folksvagenove" fabrike.

Prema najavama iz nemačke kompanije, gradnja pogona počela bi 2020, a očekuje se da "Folksvagen" u ovu investiciju uloži ukupno 1,4 milijarde evra i zaposli najmanje 5.000 ljudi.

Izvoz 4,5 milijardi

Ova fabrika trebalo bi da ima godišnji kapacitet od čak 300.000 automobila! Ako se Nemci odluče za Srbiju, naš izvoz skočiće za 4,5 milijarde evra, odnosno za više od 20 odsto! U novom pogonu proizvodiće se pet modela iz "Folksvagenove", "Škodine" i "Seatove" game, a prvi automobil sa traka će sići već 2023. godine.

Da postoje šanse za dolazak nemačkog giganta u Srbiju, kaže i predsednik Aleksandar Vučić, koji je najavio da će biti maksimalno uporan u pregovorima sa nemačkim ministrom privrede Peterom Altmajerom, sa kojim se juče sastao u Beogradu. - Ranije su već potpisani ugovori za dve velike nemačke investicije, za fabrike MTU i "Brosu", vredne više od 300 miliona evra. Ali, kako sam i obećao, nastaviću da se borim za dolazak "Folksvagena". Ove druge zemlje ne mogu da ponude subvencije koje mi možemo. Nagrabusio je Altmajer koliko ću da ga gnjavim oko "Folksvagena" - rekao je Vučić.

Kažu da je mogući dolazak nemačkog giganta izuzetno značajan za našu zemlju i ekonomiju. Automobilski stručnjak i autor emisije "Vrele gume" Miodrag Piroški navodi da bi uz "Folksvagenovu" megafabriku Srbija dobila i još nekoliko postrojenja koja bi proizvodila komponente, kao što je to bio slučaj i kada je "Fijat" došao u Kragujevac, piše Informer.

Moguće je da će "Folksvagen" u Srbiji izgraditi fabriku i sklapati svoje automobile, i to jeste fenomenalna vest za našu zemlju. Time Srbija praktično otvara vrata velike, najozbiljnije svetske ekonomije. Bitno je napomenuti da će sa dolaskom nemačke kompanije u Srbiju sigurno doći i veliki broj firmi koje proizvode delove. Ne isplati im se da ti delovi dolaze iz Nemačke ovde, tako da će izgraditi postrojenja po našoj zemlji i zaposliti dodatni broj ljudi. Nakon ove investicije naš region postao bi meka za automobilsku industriju, a Srbija bi bila sve konkurentnija sa Mađarskom, Slovačkom i Češkom, gde su već izgrađene fabrike "Audija", "Mercedesa" i "Suzukija" - rekao je Piroški.

On je objasnio i zbog čega je Srbija u prednosti da "dobije" "Folksvagen" u odnosu na Bugarsku i Rumuniju, iako su ove zemlje članice Evropske unije. - Na polju proizvodnje automobila mi smo tehnički, tehnološki i organizaciono mnogo bolji od Rumunije, a pogotovo od Bugarske. Bugarska nema nikakvo iskustvo u ovom segmentu, a i ko god je tamo investirao, posle se dugo i gorko kajao. Što se tiče Rumunije, oni imaju znanje u ovoj oblasti, ali već proizvode dosta vozila i pitanje je mogu li da izguraju još i "Folksvagen". Ono što je sigurno jeste da Srbija ima mnogo više kvalifikovanih radnika koji znaju da rade po najmodernijim svetskim standardima - jasan je Piroški.

(Espreso.co.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.