bez kršenja propisa
VOZAČI, DOBRO PAZITE ŠTA VAM SLEDI: Promene u Srbiji koje NIKO NIJE OČEKIVAO
Mnogobrojne nesreće na drumovima, učestalo kršenje saobraćajnih propisa, pokazuju da i u sistemu školovanja mladih vozača dosta toga škripi
Priprema se novi Zakon o bezbednosti saobraćaja, izmene i u načinu školovanja budućih vozača. Povod učestale nesreće na drumovima. U radnoj grupi nema predstavnika struke.
Mnogobrojne nesreće na drumovima, učestalo kršenje saobraćajnih propisa, pokazuju da i u sistemu školovanja mladih vozača dosta toga škripi.
Za prosečan srpski džep obuka za vozača je preskupa, a sa druge strane računice pokazuju da sa 1.200 dinara, koliko košta praktični čas (obavezno je da se vozi 40 časova), nije moguće pokriti ni najosnovnije troškove. Školama nedostaje instruktora, a kandidati koji su prošli obuku, zbog manjka ispitivača, čekaju i po nekoliko meseci na polaganje ispita.
Zato je činjenica da se priprema novi Zakon o bezbednosti saobraćaja, koji će između ostalog, propisati i način rada auto-škola, pozdravila i Privredna komora AŠ Srbije.
- Formirana je radna grupa koja treba da izradi nacrt zakona, ali među članovima radne grupe, pored predstavnika MUP, nadležnih ministarstava, Agencije za bezbednost saobraćaja, profesora BU, nema, za razliku od prošlog puta, naših predstavnika - kaže Mladen Rašeta, sekretar Privredne komore AŠ Srbije. - Ipak, zatražili su da im pošaljemo naše predloge.
Neobično je da je postavljen i uslov - da ti predlozi imaju uzor u nekoj od zemalja EU (ali ne i zemalja regiona, na primer Hrvatske, Slovenije).
- Mi smo ovom poslu pristupili ozbiljno, jer smo mi ti koji su, pored kandidata za vozače, i najnezadovoljaniji dosadašnjim uslovima rada i propisima. U najkraćem mogućem roku dostavićemo predloge radnoj grupi - objašnjava Rašeta.
Iako ni prvi operativac Privredne komore AŠ Srbije, ali ni drugi članovi ovog udruženja nisu hteli da daju informacije o njihovim predlozima, jasno je koji su to ključni problemi sa kojima se suočavaju u auto-školama Srbije.
Ovakva vrsta poligona i teoretskih predavanja sasvim sigurno mora da se menja, kao i propis da zbog saobraćajnog prekršaja van radnog vremena instruktori ostaju dve godine bez prava na rad.
- Pokušaćemo da se naš glas što jače čuje jer smatramo da imamo veliko iskustvo i znanje i da mnogi problemi u trenutnom sistemu obuke vozača ne bi ni postojali da su nas malo više uvažili kada je to bilo potrebno - kaže Rašeta.
INSTRUKTORI BEŽE
Manjak ispitivača poslednjih meseci nekako je ublažen pojačanim angažovanjem Agencije za bezbednost saobraćaja i MUP, ali sada se auto-škole suočavaju sa manjkom instruktora.
- Ljudi jednostavno idu tamo gde su bolje plaćeni. Ako ne želimo da svi odu da voze kamione, moraćemo bolje da ih nagradimo - kaže Rašeta.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/VečernjeNovosti.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!