NEMA NAM SPASA OD PAKLENOG VREMENA, OSUĐENI SMO NA POPLAVE I VRUĆINE! Ova dva IZUMA zapečatila su nam sudbinu
Vremenske nepogode kao rezultat Car bombe i Tri klisure, Foto: Profimedia, AP, Marina Lopičić, Ilustracija

EVO ŠTA JE S KLIMOM

NEMA NAM SPASA OD PAKLENOG VREMENA, OSUĐENI SMO NA POPLAVE I VRUĆINE! Ova dva IZUMA zapečatila su nam sudbinu

Ovo nije teorija zavere, ovo je reč stručnjaka...

Objavljeno:

Red paklenih vrućina, red oluja, poplava... Otprilike tako izgledaju dani ovoga leta u Srbiji. I dok se svi pitaju šta se dešava sa klimom stručnjaci su jasno i glasno rekli da su samo dva događaja bitno izmenila klimatske uslove u svetu.

To su ruska "Car bomba" i hidroelektrana "Tri klisure" u Kini.

Mnogi će sada misliti da se ovde radi o nekom novom tekstu teorije zavere ili će se pitati kakve to veze ima sa vremenom u Srbiji, ali polako, odgovori slede...

Car bomba ili hidroelektrane tri klisure spadaju u sam vrh naučnih dostignuća na zemlji i veliki poduhvat naučnika iz Rusije i Kine. Međutim ti izumi, koliko god oni bili veliki bitno su uticali na klimatske prilike u svetu, pa samim tim i u Srbiji.

Naime, verovali ili ne "Car bomba" je pomerila pol zemlje i sada se naprimer zalazak sunca isto vidi u Rusiji i SAD, dok su "Tri klisure" usporile rotaciju zemljine kugle. Na ovaj način su ovi događaji bitno uticali na klimatske promene u svetu.

foto: printscreen/twiter

ŠTA JE CAR BOMBA?

1961. godine Sovjeti su napravili RDS-220 hidrogensku bombu, poznatiju kao Car Bomba ili Veliki Ivan – najsnažniju eksplozivnu napravu koju su ljudi ikada napravili – 1.400 puta jaču od dve nuklearne bombe (zajedno) bačene na Japan u Drugom svetskom ratu.

Idaja za Car Bombu nastala je u glavi Nikita Sergejevič Hruščova, tadašnjeg predsednika SSSR-a, koji je pre svega želeo da pokaže Americi da i Sovjeti imaju snažno nuklerano oružje. Ideju je predočio svom glavnom dizajneru oružja, Andreju Saharovu, i pri tome mu rekao da želi da “pokaže imperijalistima ono što Rusija može učiniti”. Nije jasno kada je tačno nastala ideja za bombu od 100 megatona i ko je prvi dao predlog, ali ono što znamo je da je Hruščov zadatak bio jednostavan: napraviti bombu koja će ‘oboriti rekord’.

Saharov je uskoro okupio tim od pet stručnjaka koji su za rekordno vreme uspeli dizajnirati i napraviti bombu sposobnu da u potpunosti uništi bilo koju svetsku metropolu. A za ovaj poduhvat im je bilo potrebno samo 14 – 16 nedelja.

Car Bomba je prvobitno zamišljena kao 100 megatonska bomba, ali je ova snaga uskoro prepolovljena na pola zbog očiglednih razloga. Čak je i 50 megatonska bomba bila jednostavno previše masivna da bi pogodila bilo koji cilj (npr u Americi), a bila je toliko snažna da je stopa preživljavanja za pilota i posadu u avionu procijenjena na 50%, i to dok lete 10 km iznad zemlje – udaljeni 45 km od eksplozije bombe (koja bi iz aviona padala sporije zbog padobrana).

Sovjetima je za cilj bio da obore rekord i demonstriraju svoju silu svetu, a Car Bobma je ispunila sva svoja očekivanja. Prepolovljena na “samo” 50 megatona, bila je 3.000 puta jača od bombe bačene na Hirošimu. Ali to nije jedini rekord koji je oborila. Pored toga što je bila ubjedljivo najjača, ona je bila i najčistija nuklearna bomba – 97% potencijalnih posledica (radijacije) je uspešno uklonjeno.

Sovjetima nije bilo dovoljno da samo imaju ovako snažnu bombu – jer njena svrha i nije bila da stoji u skladištu i čeka neki novi rat, već da pokaže ‘imperijalistima’ svu Sovjetsku moć.

30. oktobra 1961. godine Sovjeti su konačno bili spremni pokazati svetu kako izgleda eksplozija od 50 megatona. Međutim, u samoj završnoj fazi došli su novi problemi. Čak ni Tupoljev Tu-95, jedan od najvećih (tadašnjih) bombardera na svetu, nije mogao nositi ovu 27 tona tešku i više od 8 metara dugačku bombu. Umesto da troše vreme na pravljenje novog aviona, inžinjeri su modifikovali postojeći na jednostavan način – otklonili su dio poda i na njegovo mesto ugradili bombu.

Kada su sve pripreme završene, avion je bio spreman za uzletanje i ispuštanje najveće eksplozivne naprave koju je svet ikada video.

Bomba je bačena sa visine od 10.500 metara, a na njoj je bio i padobran koji je usporio pad i dao posadi u avionu dovoljno vremena da se udalji od eksplozije. U 1:32 po lokalnom vremenu Car Bobma je pala na arhipelag Novaja Zemlja (ostrva u Arktičkom oceanu, severno od kopnene Rusije). Detonacija je bila toliko snažna da se potres osetio u Finskoj (udaljenoj 900 km) gde su na nekim kućama čak i prozori popucali, a šok-talas je bio toliko snažan da je obišao Zemlju tri puta. Vatrena kugla je bila je široka 8 km, a pečurka nastala poslije eksplozije bila je visoka 65 km.

Eksplozija je izbrisala sve sa lica Zemlje u krugu od 35 km, a čak su i građevine u napuštenom selu udaljenom 55 km bile potpuno sravnjene sa zemljom. Fotografi koji su kasnije stigli do nulte tačke opiali su je: “Nema traga neravnini na terenu …. Sve u ovom području je pometeno, oprano i rastopljeno”.

Ubrzo nakon eksplozije, kada su videli da Sovjeti mogu za par meseci napraviti bombu koja može petvoriti celi grad u komad glatkog stakla, 87 država je zamolilo SSSR da poštedi svet daljnjih “Car bombi” zbog opasnosti za zdravlje miliona ljudi.

Užasnut snagom uređaja, Saharov, jedan od glavnih tvoraca bobme, uskoro je i sam postao nepokolebljivi protivnik nuklearnog oružja.

ŠTA SU TRI KLISURE?

Hidroelektrana Tri klisure u Kini s branom na reci Jangcekjang je hidroelektrana s najvećom instaliranom snagom na svetu.

Tri klisure je spojena na mrežu 2012. godine, čime je ova hidroelektrana konačno dovršena.

S gradnjom se krenulo još 1994, a koštala je oko 50 milijardi američkih dolara.

Osim velikog hidroenergetskog potencijala, hidroelektrana Tri klisure smanjuje pojavu čestih poplava i povećava mogućnost prevoza robe.

Značajan je i ekološki doprinos zbog smanjenja efekta staklene bašte. Prednost projekta je i navodnjavanje okolnih poljoprivrednih površina.Iako mnogi u Kini smatraju hidroelektranu Tri klisure neophodnom za razvoj privrede i razvoja, mnogi stručnjaci smatraju da bi negativni učinci projekta mogli nadmašiti njegove pozitivne učinke.

Zbog njene izgradnje potopljeno je 13 gradova, 140 gradića i 1.600 sela, a iseljeno je oko 1,3 miliona ljudi.

Takođe, zbog promene toka vode tj. stvaranja ogromnog rezervoara koji pokriva 1.045 kilometara kvadratnih i dizanja velike količine vode na maksimalnih 175 metara iznad nivoa mora, ova brana je, prema podacima Američke agencije za istraživanje svemira, doslovno usporila rotaciju Zemlje i produžila prosečni dan za 0,06 mikrosekundi.

Bonus video:

(Espreso.co.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.