NOVA CENA
SKUPLJA PUTARINA DO MORA! Nova deonica autoputa diže cenu, a nećete smeti da vozite VIŠE od 100 KM/H
Pre nekoliko dana, uoči otvaranja deonice autoputa kroz Grdeličku klisuru, rečeno je da povećanja putarina zbog puštanja dela autoputa kroz Grdeličku klisuru neće biti
Cena putarine na južnom kraku Koridora 10 još samo par meseci ostaće ista. Prema nezvaničnim najavama, od 1. jula ona će poskupeti, odnosno počeće naplata na nedavno otvorenom delu autoputa kroz Grdeličku klisuru.
Kako je prenosi RTS, vozači koji budu putovali od Doljevca do Preševa trebalo bi da plaćaju putarinu u iznosu od 420 dinara. Za one koji do Preševa putuju iz Beograda, ona će iznositi 1.430 dinara, dok je trenuta cena 1.090 dinara.
Međutim, iako je izvesno da će do poskupljenja putarine doći, koliko će ona tačno iznositi u "Putevima Srbije", nisu mogli da nam kažu.
- Ne možemo još uvek ništa zvanično da potvrdimo jer se još ne zna kolika će biti visina putarine. Trenutno se računa po već postojećem sistemu 3,64 dinara po kilometru - rekli su u JP "Putevi Srbije".
Pre nekoliko dana, uoči otvaranja deonice autoputa kroz Grdeličku klisuru, rečeno je da povećanja putarina zbog puštanja dela autoputa kroz Grdeličku klisuru neće biti trenutno, jer je to procedura o kojoj prvo odlučuje nadzorni odbor preduzeća, zatim nadležna ministarstva, pa Vlada.
Ipak, prema nezvnaničnim najavama, naplatne rampe trebalo bi da budu izgrađene do 1. jula, kada bi naplata putarine i startovala.
Ograničenje od 100 kilometara na čas
Ono što je izvesno, vezano za ovu deonicu autoputa, jeste da je brzina kretanja vozila ograničena na 100 kilometara na sat na samom putu, odnosno na 80 kilometara u tunelima, iako je prošle godine na snagu stupio zakon po kome je brzina kretanja na našim autoputevima povećana na 130 kilometara na sat.
Zašto je to tako, pitali smo nadležne.
- Navedeno ograničenje na ovom delu autoputa je takvo iz razloga bezbednosti svih putnika, jer je u pitanju najteža deonica koja se sastoji od 36 mostova, 2 najveća tunela, a sama trasa autoputa u nekoliko navrata prelazi sa jedne nadrugu stranu Južne Morave, premošćavajući magistralni i regionalni put, kao i međunarodnu železničku prugu - kažu za u Koridorima Srbije.
Kako dodaju, pomenuta deonica autoputa kroz Grdeličku klisuru, od petlje "Grdelica" do petlje "Vladičin Han", projektovana je za brzinu od 100km/h, zbog složenih terenskih uslova u Grdeličkoj klisuri.
- Tuneli, kao posebni objekti na autoputu, iziskuju dopunske mere bezbednosti i iz tog razloga se u tunelima brzina umanjuje za 20 odsto u odnosu na brzinu na otvorenoj trasi, što je u skladu kako sa domaćom, tako i sa evropskom regulativom - objašnjavaju u "Koridorima Srbije".
Četiri naplatne rampe
Sudeći po najavama, južni krak Koridora 10 imaće četiri naplatne rampe - kod Grdelice, Predejana, Vladičinog Hana i Vranja.
Podsećamo, prema računici zaposlenih u JP "Koridori Srbije", vozači će na ovoj deonici dugačkoj 26,3 kilometra stizati najmanje 10 minuta brže nego magistralom, ali to nije najbitnije - mnogo je značajnija bezbednost.
Novi autoput na južnom kraku koridora 10 kroz Grdeličku klisuru pušten je za saobračaj 19. maja, nepun sat pošto je svečano otvoren u Vladičinom Hanu ispod najlepšeg i najvišeg mosta u Srbiji, mosta Vrla.
Do kraja avgusta i krak ka Bugarskoj
Ministar finansija Siniša Mali rekao je juče da će do kraja avgusta biti otvoren i istočni krak Koridora 10, ka Bugarskoj, a narednog meseca autoput od Obrenovca do Čačka. On je rekao da bi do kraja godine trebalo da bude završen i autoput od Surčina do Obrenovca.
Bonus video
(Espreso.co.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!