molba
SRBI OD ANE BRNABIĆ TRAŽE SAMO JEDNO! Zaprepastiće vas kada čujete kakve poruke su STIGLE u NEMANJINU
Otkako je početkom novembra pokrenut novi sajt i na njemu značajan prostor dat aplikaciji "Budimo u kontaktu" pa sve do 19. aprila pristiglo je 2.863 pitanja građana
Putem aplikacije "Budimo u kontaktu", u Vladu Srbije stiglo 2.863 pitanja građana. U 90 odsto slučajeva službe odgovore u roku od propisana 72 sata. Najviše pitanja Ministarstvu za rad i zapošljavanje.
Dobar dan, da li mi možete pomoći da dobijem potpisanu fotografiju predsednice Vlade Srbije?
Ovo je pitanje jednog stranca, kolekcionara fotografija političkih lidera širom sveta, koje je stiglo u kabinet Ane Brnabić preko novog sajta Vlade i aplikacije "Budimo u kontaktu".
Inače ovo nije usamljena takva molba, jer su proteklih nekoliko meseci na elektronsku adresu Vlade često stizali identični zahtevi i od drugih stranih kolekcionara.
Otkako je početkom novembra pokrenut novi sajt i na njemu značajan prostor dat aplikaciji "Budimo u kontaktu" pa sve do 19. aprila pristiglo je 2.863 pitanja građana. Odgovoreno je na 2.645 pitanja, što je 92,3 odsto.
Građani na ovaj način mogu da pišu Vladi, svim ministarstvima, državnim službama i da ukažu na bilo kakav problem iz njihove nadležnosti, daju komentar ili sugestiju, ili jednostavno postave pitanje. Da dobiju odgovor brine nešto više 50 zaposlenih, jer su svako ministarstvo i služba delegirale po jednu osobu zaduženu da prosledi informacije iz njihovog resora.
Najviše pitanja upućeno je Ministarstvu za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture, Ministarstvu unutrašnjih poslova i Ministarstvu zdravlja.
Ljude uglavnom interesuje kada će biti isplata socijalnih davanja i dečjeg dodatka, kada mogu da konkurišu za tu pomoć, hoće li se asfaltirati neka ulica, kada će se izgraditi auto-put. Među najčešćim pitanjima su i ona vezana za lična dokumenta, kako mogu izvaditi ili zameniti pasoš, ličnu kartu, vozačku dozvolu, šta im treba od dokumentacije, kako da zakažu termin u policiji. Među aktuelnim pitanjima su i ona da li za određenu zemlju treba viza i kako je mogu dobiti.
Direktor vladine Kancelarije za IT Mihailo Jovanović za "Novosti" kaže da se pribojavao kakav će biti odziv službi i da li će biti konkretni i ažurni u svojim odgovorima.
- Međutim, zadovoljni smo. Obavezali smo sve da moraju da odgovore u roku od 72 sata i to poštuju u više od 90 odsto slučajeva. Građanima je nedostajala ta dvosmerna komunikacija, jer su im potrebne informacije i to sad dobro funkcioniše. Javljaju se često i naši ljudi iz dijaspore sa sugestijama kako da se unaprede usluge u ambasadama i konzulatima. Kad postoji neka aktivnost u državi, onda su i pojačana određena pitanja. Recimo sad ističe deset godina od izdavanja biometrijskih pasoša, pa mnogi pitaju kako da ih zamene ili šta treba za elektronski upis u školu đaka prvaka.
Jovanović navodi da je jedan građanin dao zanimljiv predlog da se omogući da se vozna karta može kupiti elektronski ili platiti i karticom, a ne samo gotovinom kako je sada slučaj. I to je nešto na čemu nadležne službe treba da rade.
Neka od pitanja građana su i kako mogu da posete zgrade Vlade i "Palatu Srbija" i da li će biti organizovane neke ture sa vodičem. Jednog stranog državljanina, pošto prvi put dolazi u Srbiju, zanimao je kontakt neke od medicinskih ustanova koja prihvata njegovo zdravstveno osiguranje, a kojoj bi mogao da se obrati ukoliko mu se nešto desi. Jedan roditelj je tražio pomoć oko dobijanja bezviznog pasoša kako bi po preporuci lekara nastavio lečenje deteta u inostranstvu. A jedan Srbin koji ima i argentinsko državljanstvo i živi u Buenos Ajresu interesovao se da li može srpski biometrijski pasoš da izvadi u našoj ambasadi.
Žalbe zbog pečata
Kao i na sajtu građani mogu da postavljaju pitanja i preko fejsbuk-stranice Vlade Srbije. Direktor kancelarije za IT Mihailo Jovanović kaže nam da su i na sajtu te kancelarije postavili sličan upitnik:
- Pošto su ukinuti pečati za pravna lica, na njemu građani mogu da se požale ako im neko traži da ga imaju na dokumentima. Zbog tog problema dnevno se javi jedno ili dvoje ljudi i tada mi reagujemo prema tim institucijama.
Bonus video
(Espreso.co.rs/Novosti.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!