OSTAVILI SU SIGURAN POSAO I PLATU DA BI NAPRAVILI CAR:GO: Ovo je priča pionira preduzetništva u Srbiji
Pioniri preduzetništva ispričali su kako izgleda put od ideje do realizacije jednog stratup projekta, Foto: Stefan Kojić

startup počeci

OSTAVILI SU SIGURAN POSAO I PLATU DA BI NAPRAVILI CAR:GO: Ovo je priča pionira preduzetništva u Srbiji

Ova dvojica entuzijasta odlučili su da budu prva prava konkurencija Uberu

Objavljeno: 15:30h

Vuk Guberinić i Aleksandar Vučić pokretači CarGo aplikacije govorili su na najvećem Startup Grind-u u ovoj godini -Startup Grind End of The Year Party o tome kako je to osnivati kompaniju koja je donela revolucionarnu zapadnu ideju na nespremno tražište.

Ovi pioniri preduzetništva su ispričali kako izgleda put od ideje do realizacije jednog stratup projekta, o preprekama na putu za pokretanje biznisa u Srbiji, kako se izboriti sa posledicama neinovativnih zakona i kako osvojiti investitore, ali i o savetima kako uspeti u Srbiji iako vas napadaju, kako kažu, i direktno i bočno.

Podsećanja radi, CAR:GO je domaća mlada kompanija, osnovana 2015. godine sa ciljem da svakodnevni urbani prevoz olakša, tako što omogućuje da svoju vožnju naručite i platiti putem aplikacije instalirane na svom telefonu. Sve što treba da uradite jeste da upišete polaznu tačku i odredište, nakon čega ćete dobiti fotografiju vozača i mapu na kojoj ćete videti koliko je vozilo udaljeno od vas, za koliko će stići i koliko će vas označena vožnja koštati. Takođe, korisnici mogu da poruče vožnju u bilo kom delu grada jednim klikom i unapred provere koliko će ona trajati, u zavisnosti od saobraćajnih gužvi u gradu. Online plaćanje je potpuno sigurno, transparentno i posle svake vožnje dobićete mail sa potvrdom plaćanja. Pored mnogih pogodnosti, prednost upotrebe aplikacije CAR:GO, od klasičnih taksi usluga je to što nema noćnu tarifu, omogućava zakazivanje prevoza i povoljnije usluge za 20 do 30 odsto.

1 / 5 Foto: Stefan Kojić

Ova dvojica entuzijasta odlučili su da budu prva prava konkurencija Uberu, pa su tako svoje poslovanje proširili na Region, Evropu i svet.

- Imali smo dobru preporuku za Švajcarsku i odlučli smo da taj kontakt iskoristimo. Lansirali smo servis, imamo saradnju sa taxi udruženjem koje ima i limo servis. Eto, sada Car go, funkioniše i u Švajcarskoj. Mogu vam reći da Švajcarci jesu daleko iza nas, jer servis kao sto je CarGo njima deluje kao naučna fantastika. Zbog čega? Pa, oni način na koji plaćaju taxi i parking funcioniše na staromodniji način. Mi smo dosta najpredniji, plaćanje parking servisa funkcioniše putem sms-a u Beogradu gotovo 10 godina čega u Cirihu nema. Kada je reč o Uberu, pa spremni uđemo u konkurentsku borbu. Testirali smo aplikaciju i ona radi. Ovo što smo napravili ima vrednost i ljudi su nakon 24 sata provedenih sa nama odlučili da prihvate naše uslove i način rada - rekao je direktor CarGo aplikacije Vuk Guberenić koji na godišnjem stratup-u u prostorijama Imact Huba uključio putem Skajp-a ne bi li pisutnima eksluzivno saopštio najnovije vesti iz Ciriha , a kasnije prepustio reč izvršnom direktoru CarGo aplikacije Aleksandru Vučiću.

Puni entuzijazma krenuli su sa radom, ali su imali dosta poteškoća počevši od načina plaćanja, pa sve do problema s državom, konkurencijom, pa i zaposlenima u CarGo-u.

- Kada smo pustili servis u rad 2015. godine bili smo pioniri. Koristili smo Paypal koji nas je doveo do prve javne afere- kada nas je država tužila. Kada sam se prvi put u Americi vozio sličnim sistemom nisam razumeo o čemu se radi, mislio sam da nas vozi prijatelj mog prijatelja, ali kasnije sam shvatio da je to jedna mini reovolucija i da se više nikada neću voziti taxijem. Tako sam došao na ideju da pokrenem CarGo aplikaciju. Poznavao sam i ranije ljude koji rade na razvoju softvera i zajedno sa njima napravili smo sličan servis, ali nešto bolji. Ja sam imao siguran posao od 9-17h, sigurnu platu, stabilnost. S druge stane hteo sam da napravim nešto, jer nisam hteo da budem u sistemu i da jurim za novcem, već sam hteo da napravim sisitem koji će da pravi novac za mene- započinje priču Vuk.

Njima je ideja bila da pruže potpuno drugačije uslove u vožnji i nije im bilo lako ni malo.

- Mi smo servis dva puta gasili, zaustavljali smo rad zbog razliličitiih razloga. Čak smo se i braćali na posao od 9- 17 h , ali nismo odustali definitivno, što je bilo frustrirajuće. Hteli smo nešto i pokrenuli smo to nešto što je puno izazova i verujem da ovo nije za svakoga. Poruka svima jeda da treba probati i da se nikad ne zna, čudni su putevi. Nikad se ne zna šta će da se desi i nikad ne znaš koga ćes da upoznas i da li će tvoja odluka da te odvede na neki novi nivo ili jednostavno ećes uraditi ništa, što se dešava. Moraš biti spreman i na neuspeh. Ako ponekad vidite da vam nikako ne ide, onda vi ne radite pravu stvar - u prijateljskom tonu nam objašnjava Vuk.

Za one koji tek žele da osnuju svoju kompaniju, ima sledeće savete i to iz ličnog iskustva:

- Ljude savetujem da probaju da nešto novca ulože prvo u testiranje i da provere da li to nešto radi ili ne radi, bez obzira o čemu se radi, da li je neka usluga ili neki proizvod. Dakle, da testirate, proverite i onda donesete neki zaključak, pa da tek onda odlučite da li je to pravi smer u kom treba da krenete. Govorim samo iz svog iskustva, jer sam i ranije radio u stratupima neki su uspeli, neki nisu. Naš stratup je bio na rubu propasti 3- 4 puta, ali neka suluda tvrdoglavost i želja za uspehom i rezultatima, pa i sreća su nas vodili i doveli do toga da mi danas radimo i da imamao posla i previše. Nekada nemamo dovoljno vozača da sve klijente ispoštujemo,a trenutno nam fali 200 vozača - kaže Vuk.

Na pitanje koga bi pre zaposlili kao vozača ženu ili muškarca , njegov kolega Aleksandar Vučić za Espreso kaže:

- Ne postoji diskriminacija u tom smislu. Apsolutno nam je svejedno da li će nam vozač biti žena ili muškarac. Definitivno imamo više muskaraca za vozače u sisitemu, ali smo ponosni na 15 žena vozača koje samo zaposlili kod nas. I one su dobri vozači, ako prođu testove - što da ne, naravno da ćemo ih zaposliti! Klijenti su oduševljeni kada po njih dođe ženska osoba. Apsolutno nismo diskriminatorni u tim smislu - kaže Vučić uz osmeh.

Aleksandar Vučić izvršni direktor CarGo aplikacije
Aleksandar Vučić izvršni direktor CarGo aplikacije foto: Stefan Kojić

Da se nisu zaustavili samo na Srbiji, govori činjenica da su napravili kopiju servisa i prodali u Bangladešu, sada u Švajcarskoj, Hrvatskoj, a imaju u planu i da se prošire na Republiku Srpsku.

- U početku nismo imali ni programera. Zamislite hi-tech firma koja se bavi online naplatom radi u tom trenutku bez programera. To je bio slučaj nekih mesec dana, onda smo zamolili nekoliko programera da nam pomogne bez nadokande, pa kad mi budemo stali na noge da im tek tada platimo. I hvala ima na razumevanju - prepričava Aleksandar Vučić izvršni direktor CarGO aplikacije i dodaje da je neophodno tražiti način i sredstvo da se dođe do cilja, ali i osluškivati okolinu i istražiti tržište kao jedna od najbitnijih stvari.

Aleksandar Vučić izvršni direktor CarGo aplikacije
Aleksandar Vučić izvršni direktor CarGo aplikacije foto: Stefan Kojić

Ovoj dvojici entuzijasta je podrška IT zajednice veoma značila i to u trenucima kada su bili prozivani od strane taxista:

- IT zajednica nam je pomogla mnogo. Mi u početku nismo ni znali šta je IT zajednica. Ako se samo setimo protesta taksista tada je dosta ljudi stalo iza naše ideje i podržaloo nas. Mi smo i dalje pod velikim pritiskom od strane velikih interesnih grupacija, a to je verovatno zato što smo ušli u nečije džepove ili pokrali putnike, kako oni kazu, i snizili cene. Mi smo samo jednostavno ponudili opciju da biraju sa kim će da se voze i koga će da plaćaju.

Aleksandar i Vuk dele isto mišljenje o uspehu te i nije čudo što su tim koji dobija. I Aleksandar se odrekao sigurnosti, upustivši se u pustolovinu u kojoj nije znao šta ih čeka...

- Takođe sam radio u korporaciji i imao siguran posao od 9-17 h i tamo nije bilo izgleda za dalje napredovanje, a posao koji sam znao radio sam zaista dugo. Upoznao sam Vuka i krenuli smo zajedno u sve ovo. Rešio sam preko noći da ostavim siguran posao, sigurnu platu i radno vreme od 9-17 počeo da radim 24 sata bez plate. Tada mi uopšte nije bilo lako. Rekao sam sebi "Imaš opciju da gruvaš od 9-17 ili koliko te zadrže, ali imaš i opciju da budeš deo velikog projekta koji ćes sam da osnuješ i napraviš nešto više znajući čak, da imaš i 90 posto šanse da nećes uspeti i da to nije za svakog. Kao što rad u velikim korporacijama nije za svakoga tako i startup nije za svakoga. Ljudi vrlo brzo razočaraju, jer kažu sebi da nemaju šanse, i da će se "to ugasiti". Moja ideja bila je da napravim sistem koji će donositi novac dok spavam tako da više ne razmišljam o preživljavanju - rekao sam neću da preživljavam. Na to sam prvo pomislio kad sam seo i razmišljao šta bih mogao da napravim. Sada smo došli do nivoa da sistem sam funkcioniše za veliki broj ljudi. Sada su u firmi ljudi koji trenutno grade sisitem. Mi smo imali i bočne i direktne udare, ali smo se izborili. Izborili smo se za sistem koji sada funkcioniše po franšiznom sistemu i želimo da se širimo što više. Nećemo se zaustaviti u ostvarenju cilja - rekao je Vučić.

BONUS VIDEO:


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.