nesvakidašnji događaj
KOMPLET LEPINJA I KISELO MLEKO: Autentični zlatiborski proizvodi predstavljeni u centru Beograda! (FOTO) (VIDEO)
Na samom događaju svi prisutni mogli su da vide kako se priprema komplet lepinja
Treći u nizu događaj povodom realizacije projekta "12 Veličanstvenih" održan je večeras u Beogradu, u baru Gastronaut.
Domaćini ovog događaja bili su mlekara "Naša Zlatka" iz sela Kriva Reka i Turistička organizacija Zlatibor, koje su u skladu sa projektom poslužile kiselo mleko i komplet lepinju kao prepoznatljivo jelo sa ovih prostora.
Nevena Čepić, iz Turističke organizacije Zlatibor, objasnila je kako se ovaj autentični zlatiborski proizvod - komplet lepinja tradicionalno poslužuje uz kiselo mleko, te kako su posetioci ovog događaja biti u prilici da degustiraju i koziji i kravlji sir proizvedene u Mlekari "Naša Zlatka".
- Danas predstavljamo komplet lepinju koja se služi uz kiselo mleko i pored toga ovde je degustacija kozijeg i kravljeg sira koji se proizvodi u mlekari "Naša Zlatka" - rekla je Nevena Čepić za "Espreso".
Na samom događaju svi prisutni mogli su da vide kako se priprema komplet lepinja:
U okviru samog projekta "12 Veličanstvenih" odabrano je 12 autentičnih gastro proizvoda iz različitih, regionalno ravnomerno raspoređenih mesta Srbije. Mapirano je 12 domaćinstava koja nude smeštaj i služe jela napravljena od izabranih namirnica. Jedan od tih je upravo ovaj prezentovan večeras u Beogradu.
Predstavnica Turističke agencije Zlatibor Nevena Čepić, rekla je kako se Zlatibor i ceo Zlatiborski kraj danas predstavlja lepinjom, kiselim mlekom i mlečnim proizvodima, tačnije kajmakom iz mlekare "Naša Zlatka", te kako se nada da će posetioci ovog događaja da prepoznaju autentičnost i prirodnost ovih proizvoda, te da će uživati u gastronomskim specijalitetima.
- Zlatibor je poznata turistička destinacija, ali je isto tako poznato da nema uspešnog razvoja turizma i uspešne turističke destinacije bez podrške razvoju lokalne sredine, pre svega seoskim domaćinstvima. To je ono što mi želimo da propagiramo ovde danas - uspešna saradnja između turističke industrije i poljoprivrede, te da vodimo računa o malim prizvođačima, kao i o tome da Zlatibor i dalje zadrži epitete kao što su autentično, tradicionalno i prirodno - naglasila je Čepić za "Espreso".
Gastronaut - bar, shop and travel, prirodni je nastavak projekta Soul Food, a trebao bi da tragaocima za vrhunskim ukusima i avanturistima pruži najbolje od srpskih (i balkanskih) delikatesa, ali i da ih odvede na putovanja prepuna iznenađenja i uzbuđenja.
Dok je spot "Soul Food Serbia", na najbolji način, svetu prikazao Srbiju kroz prirodu, ljude i autenctičnu hranu, Gastronaut je zamišljen kao koncept da domaći i starni gosti u centru grada okuse izvorne delikatese, ali i da otputuju u sela i zaseoke Srbije, da osete prirodu i upoznaju ljude i načine na koje se vekovima prave autentični srpski gastronomski proizovdi.
Jedan od domaćina ovog večerašnjeg događaja u Beogradu - mlekara "Naša Zlatka" otvorena je u septembru 2017. godine, u selu Kriva Reka na obroncima Zlatibora. Mlekara je deo projekta „FROM HILLS TO DAIRIES" - „Od mleka sa naših planina” finansiran od strane EU, čiji je cilj ojačan lanac vrednosti proizvodnje mleka u prekograničnom području Srbija - Crna Gora. Mlekara je opremljena najsavremenijom opremom za preradu 1.500 litara mleka dnevno u tradicionalne proizvode zlatiborskog kraja, sir i kajmak.
Prerađuje se mleko samo sa registrovanih poljoprivrednih gazdinstava sa teritorije Opštine Čajetina, čime se pruža pomoć i podrška malim lokalnim proizvođačima. Uporedo sa rastom mlekare jača i njihova proizvodnja. Zlatiborski sir i kajmak proizvedeni u mlekari „Naša Zlatka“ su u početku bili dostupni samo u odabranim ugostiteljskim objektima na Zlatiboru ali se od ovog leta krenulo i sa distribucijom u maloprodajnim objektima. Osnovna misija „Naše Zlatke“ je savremeno preduzeće, uz očuvanje tradicije, koje proizvodi zdrav i kvalitetan proizvod od mleka sa imanja zlatiborskih domaćina.
U cilju projekta "12 Veličanstvenih" je promocija i razvoj prirodnih i gastronomskih turističkih vrednosti Srbije, dodatno pozicioniranje Srbije kao turističke destinacije koja nudi aktivni, ruralni i gastronomski tip turizma na domaćem i međunarodnom tržištu kreiranje i uvođenje novih turističkih paketa u cilju promocije i unapređenja proizvoda ruralnog turizma i afirmacije novi destinacija, razvoj visoko kvalitetne dodatne vrednosti proizvoda i usluga u tržišnim nišama eko turizam i gastronomija kroz mobilizaciju specifičnih lokalnih resursa koji doprinose pametnoj regionalnoj specijalizaciji – brend, podrška razvoju ruralnim područjima (pristupačnost, ruralni smeštaj, gastronomska ponuda, organizacija obilazaka lokaliteta), kao i podizanje svesti i širenja informacija o projektima vezanim za jednu od prioritetnih ekonomskih oblasti - turizmu.
Tekst je objavljen u sklopu projekta "Čajetina - Opština za primer", podržanog od strane Opštine Čajetina.
(Espreso.co.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!