PRODAJE BUBREG DA BI PLATIO RAČUN ZA STRUJU! Ovaj oglas čoveka iz Niša (72) zabrinuo je sve u Srbiji
Račun za struju..., Foto: Espreso

OČAJAN

PRODAJE BUBREG DA BI PLATIO RAČUN ZA STRUJU! Ovaj oglas čoveka iz Niša (72) zabrinuo je sve u Srbiji

Mitić je rekao da je već dobio četiri, pet ponuda i da će sigurno pristati na neku od njih jer, kako je istakao, to je jedini način da svojoj porodici ponovo obezbedi struju

Objavljeno: 11:45h

Stojadin Mitić (72) iz niškog naselja Železničke barake oglasio je prošle nedelje posredstvom društvenih mreža da prodaje bubreg zbog duga za struju.

Mitić je rekao da je već dobio četiri, pet ponuda i da će sigurno pristati na neku od njih jer, kako je istakao, to je jedini način da svojoj porodici ponovo obezbedi struju bez koje je više od mesec dana. Kako je kazao, najbolja ponuda trenutno iznosi 6.000 evra.

"Znam da prodaja organa kod nas nije dozvoljena, ali zvanično ću se prijaviti kao donator. Supruga i ćerka su uplašene zbog moje odluke, svestan sam i ja rizika, ali ne odustajem. Nužda me je na to naterala", istakao je Mitić. Prema njegovim rečima, njegova penzija iznosi 17.000 dinara, a penzija njegove supruge teško obolele od astme je 12.000 dinara.

"Za neku navodno neovlašćenju potrošnju Elektrodistribucija mi traži 177.000 dinara, a više od 200.000 dinara je potrebno da bi mi ponovo priključili struju. Nemam taj novac, a neću da dozvolim da mi supruga ostane bez života. Nikad se ne zna kada će joj zatrebati inhalator, a kako da ga koristi kad nemamo struju", rekao je Mitić.

On je istakao da su muke njegove porodice počele 2013. godine kada je sa Elektrodistribucijom potpisao sporazum o otplati starog duga na rate: "Iako sam tada platio sve što treba i poslao zahtev Elektrodistribuciji, nisu došli da mi priključe struju, pa sam morao to sam da uradim. Uredno sam plaćao potrošenu struju sve dok nisu došli 21. maja i skinuli mi strujomer zbog neovlašćene potrošnje i ispostavili račun od od 177.000 dinara".

On je kazao da se proteklih nedelja žalio Elektrodistribuciji i sudu, ali da su njegove žalbe odbijene. Mitićeve komšije kažu da on nije jedini stanovnik naselja Železničke barake koji ima problem sa strujom i da su spremni da krenu njegovim stopama da bi obezbedili svojim porodicama normalne uslove za život.

Anica Zekić Ametović kazala je da su zbog navodne neovlašćene potrošnje i njoj isključili struju prošle godine.

"Po nalogu suda su mi privremeno, na dve godine, priključili struju jer je moja ćerka dijabetičar na insulinu. Kada to vreme istekne ne znam šta ću. Mislim da ponudim na prodaju oko, ono košta više od bubrega, samo da zadovoljim to što Elektrodistribucija traži", navodi Zekić Ametović. Prema njenim rečima, stanari naselja imaju problem sa Elektrodistribucijom jer se strujomeri nalaze na zidu jedne kuće, odnosno "na ulici".

"Svako može da priđe strujomeru i radi šta hoće. Mi ne možemo da ih čuvamo 24 sata dnevno. Ekipa distribucije dođe i kaže 'oštetili ste plombu namerno' i odnesu strujomer. Kome je od nas 48 stanara ovog naselja u interesu da tako nešto sam sebi uradi", zapitala je Zekić Ametović.

Stanovnici su potpisali peticiju i zatražili zajednički prijem kod nadležnih u EPS-u kako bi izložili svoj problem sa radnicima niške Elektrodistribucije koji im, kako kažu, "nasilno skidaju strujomere, seku plombe sa strujomera i prave lažne zapisnike o neovlašćenoj potrošnji".

Sektor za odnose sa javnošću JP EPS saopštio je da je "u slučaju Stojadina Mitića, koji je u više navrata isključivan zbog duga i otkriven u krađi električne energije, u potpunosti poštovan zakon i čak je omogućeno da obaveze plati na rate".

"Poslednja obustava isporuke električne energije bila je u decembru 2013. godine zbog duga od 376.818 dinara. I tom prilikom korisnik je otkriven u neovlašćenoj potrošnji električne energije. Korisnik se ponovo priključio bez odobrenja, što je otkriveno u kontroli 5. septembra 2017. godine", navode u EPS-u.

Za poslednji slučaj, dodali su, obračunata je neovlašćena potrošnja električne energije u vrednosti 177.667 i kupac je sklopio sporazum o odloženom izmirenju duga, koji za sada poštuje.​​

"Na zahtev kupca, nadležni u niškoj distribuciji su ga primili na razgovor, objasnili proceduru utvrđivanja neovlašćene potrošnje električne energije i izdavanja rešenja za ponovno priključenje na distributivni sistem. Razgovor je bio jako neprijatan uz brojne pretnje i uvrede od strane kupca", naveli su u EPS-u. Korisniku je, kažu, rečeno da zakaže sastanak kod direktora niškog ogranka EDB i da će biti pozvan na razgovor prilikom prvog prijema stranaka.

BONUS VIDEO:

(Espreso.co.rs/Beta)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.