privilegije ili?
BRUTALNA PREBIJANJA NISU RETKA! Ukoliko kontrolori u GSP dobiju status službenog lica, DESIĆE SE OVO!
Od 2013. godine dogodio se napad na 97 muškaraca i 78 žena kontrolora!
Najnoviji napad na kontrolora "Bus plusa" dogodio se nedavno u Beogradu kada su dva mladića, kontrolora koji ih je zatekao bez karti, prvo vređala, a potom izvukla iz autobusa i fizički napala.
Naime, napad se dogodio na liniji 27 kada je kontrolor zatekao dva putnika bez karte u vozilu koji su mu rekli da su srednjoškolci.
Kontrolor S. J. im je rekao da moraju i oni da imaju kartu, nakon čega su počeli da ga vređaju na nacionalnoj osnovi i psuju, a po ulasku vozila u stajalište Novo groblje, izvukli su ga fizički iz vozila gde ga je jedan od njih uhvatio sa leđa, a drugi šamarao, zatim su ga oborili na zemlju, išutirali nogama i pobegli.
Iz GSP-a su nam rekli kako najoštrije osuđuju ovakvu vrstu nasilja, ali dodaju da se prema informacijama koje poseduju, nivo napad na kontrolore nije povećao.
- Ranije je bilo priča da će i Bus Plus kontrolori, ali i vozači GSP-a dobiti status službenog lica, ali od te priče nije bilo ništa, rekao nam je glavni dežurni dispečer Gradskog saobraćajnog preduzeća.
Advokat, Milan Bosika kaže za Espreso kako status službenog lica, koji je predlagan kontrolore njima ne bi mnogo pomogao.
Ukoliko bi dobili status službenog lica, kontrolori i dalje ne bi imali velika ovlašćenja. Oni ne bi smeli da primenjuju silu nad putnicima, osim kada je u pitanju nužna odbrana. Takođe, jedina razlika bi bila da bi napadač bio strožije kažnjen za napad na službeno lice pa bi možda samim tim putnici bili uplašeniji, tvrdi Bosika.
On je dodao da Bus Plus kontrolori takođe ne bi smeli da primenjuju veću silu nego što im nužna odbrana dozvoljava.
Iz Apex-a su nam rekli kako sve učestaliji napadi, zahtevaju hitne i neophodne mere u rešavanju ovog problema jer je to problem čitavog društva.
- Ovo je 11. napad od početka godine, što je polovina od ukupnog broja slučajeva fizičkog nasilja nad kontrolorima u 2017. godini, kada je evidentiran 21 incident. Zbog učestalih napada bićemo prinuđeni da od nadležnih organa zatražimo da se regulišu ovlašćenja kontrolora u okviru postojećih zakonskih rešenja i tako im omogućimo da dobiju adekvatan status kako bi neometano obavljali kontrolu u javnom prevozu. Ovom prilikom apelujemo na sugrađane i molimo da razumeju da kontrolori samo rade svoj posao. Ponovo podsećamo da je veoma važno da plaćaju prevoz, jer se u tom slučaju ovakvi incidenti ne bi ni događali - poručuju iz "Bus plusa".
Ovako izgleda statistika napada na kontrolore po godinama: 2013. - 32 2014. - 41 2015. - 52 2016. - 26 2017. - 21 2018. - 13 od početka godine do sada
Kako su nam rekli iz Bus Plusa, najčešće povrede kod kontrolora, koje se ponavljaju su povrede ruku i glave, pa tek onda idu povrede nogu, kičme, vrata, rebara. Meta napada su češće muškarci. Od 2013. godine imali smo napad na 97 muškaraca i 78 žena kontrolora. - Srazmerno broju autobusa koji voze na određenim trasama, više napada se događa na prigradskim linijama i to na potezima ka Zemun polju, Batajnici i Surčinu, a zatim prema Obrenovcu, Barajevu, Kaluđerici, Vinči, kao i prema Avali. Napada ima i na linijama koje saobraćaju i po gradu, ali je taj broj dosta manji u odnosu na broj autobusa, tramvaja i trolejbusa, poručuju iz Bus Plusa.
Pogledajte bonus video:
(Espreso.co.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!