nema modernizacije!
MOŽE DA SE ODUŽI DO 2030. GODINE! MiG-ovi iz Rusije ne lete 20. oktobra, novi radari i rakete nisu ni na vidiku!
Ovo znači da postoji mogućnost da svih 10 letelica (u zavisnosti na kojoj se kada završe radovi) „dobaci“ do, recimo, 2030. godine
Potvrda naše mini-analize o daljem razvoju dešavanja sa novouvedenim (nećemo ih zvati „novim“ jer nisu u pitanju nove letelice) MiG-ovima 29 došla je od najviših zvaničnika Ministarstva odbrane i Vojske Srbije.
Avioni neće leteti 20. oktobra na Batajnici (događaj je dobio naziv „Sloboda 2017“). Neće, naravno, ni biti zvanično uvedeni u naoružanje Vojske Srbije već će i dalje biti pod nadležnošću kompanije RSK MiG.
RUSKI MIGOVI IPAK NEĆE POLETETI DO PARADE 20. OKTOBRA! U letnom su stanju, ali nisu sklopljeni?!
„Predeksportna priprema“ odnosno vađenje ruske opreme i „modernizacija“ (moramo i ovu karakterizaciju prestati da koristimo) na ICAO standard tek treba da se uradi.
Nema nikakve modernizacije, novih raketa ni radara – pregovori o tome tek treba da počnu. Jedina vest je održavanje po stanju i dodatno produžavanje životnog veka.
Ovo su jutros ispričali pomoćnik ministra odbrane za materijalne resurse dr. Nenad Miloradović, komandant RV i PVO general-major Ranko Živak i načelnik uprave za odbrambene tehnologije, general-major prof. dr. Bojan Zrnić, gostujući u jutarnjem programu Televizije „Pink“. Nakon što su stoički uspeli da izdrže teror nepreciznih, neelokventnih i krajnje zbunjujućih pitanja dvoje voditelja, tri zvaničnika su prilično jasno i detaljno popunili rupe na osnovu kojih možemo postaviti dešavanja u narednih nekoliko meseci.
Spuštanje lopte!
Kako je Nenad Miloradović rekao, pregovori sa Ruskom Federacijom u pogledu donacije i rezervnih delova trajali kratko – samo mesec dana, u decembru prošle godine. Naglasio je da se ceo program zasniva na donaciji, da su prva (trenutna) i druga faza (ICAO, rezervni delovi) u toku a da se treća faza (modernizacija) predviđa – dakle nije počela.
Osvrnuo se na histeriju u medijima oko „iščekivanja“ dolaska letelica sa komentarom da su oni pokušavali da daju ispravne informacije. Novinari Pinka ga nisu pitali zbog čega su političari onda lagali o više najavljenih i potom nerealizovanih datuma isporuke?
Miloradović je navode da su Bugari i Rumuni onemogućavali prelet isporuka indirektno okarakterisao kao gluposti, da je prevoz uradila civilna kompanija. Dakle NATO i Rusija nisu bili na ivici rata.
Komandant RV i PVO general Živak pokušao je prilično neartikulisanom voditeljskom tandemu da pojasni da je isporuka letelica obavljena za tri dana, da naši tehničari trenutno sa kolegama iz RSK MiG rade na sastavljanju letelica i da su bili u Rusiji na usavršavanju i obnovi znanja.
Po Živakovim rečima imamo kompletnu opremu da se prva i druga faza kompletiraju. Otkrio je da je pored trenutnog broja mlađih pilota koji su u skorijem periodu završili preobuku na MiG-29 u planu da istu završi još „5 do 7 pilota“. Rekao je da će neki od njih to uraditi ovde a neki u inostranstvu.
Živak je očigledno najzadovoljniji sa budućim osposobljavanjem sistema održavanja po stanju i naveo je da ćemo tako imati maksimalno iskorišćenje resursa letelica.
General Zrnić je potvrdio da nema letenja za novouvedene MiG-ove 20. oktobra. Kako je rekao – leteće samo trenutni u naoružanju 101. eskadrile.
Po njemu, proces sklapanja biće završen do 20. oktobra, letelice će biti na statici, nakon „Slobode 2017“ vraćaju se u nadležnost RSK MiG i tek im predstoji „predeksportna priprema“ u Momi. Dakle, sudeći po ovoj izjavi, ruska oprema nije skinuta u Rusiji i predstoji nam proces instalacije ICAO komunikaciono-navigacione opreme. Što, naš je zaključak, može potrajati i do proleća, ceneći trenutne sposobnosti i dokazanu dinamiku radova u vazduhoplovno-remontnom zavodu na Batajnici.
Zrnić je ponovo indirektno porekao priče o tome da su nove rakete stigle rekavši da je trenutno naoružanje koje posedujemo kompatibilno sa svim novouvedenim letelicama i da cela ova priča zapravo predstavlja „pojačanje u broju“.
Zatim je, uprkos nastojanju voditeljskog para da digne atmosferu oduševljenja, Zrnić poentirao ističući značaj faze 2. Istakao je da je potpisan „jedan jako ozbiljan i vredan ugovor“ sa korporacijom RSK MiG koji, između ostalog, obuhvata pojačavanje sistema održavanja i nabavku stoka kritičnih rezernih delova. Takođe, Zrnić je naveo da je u planu ugradnja sistema senzora za dijagnostiku koja će omogućiti održavanje po stanju.
Potom je ponovo indirektno demantovao da postoji rešenje za modernizaciju, nove radare i rakete rekavši da je sve prethodno rečeno podjednako bitno kao i naoružanje koje će se „ugovarati u fazi 3.“. Dakle prve pare od veće pominjanje cifre iz suficita otišle su na rezervne delove.
Prema Zrnićevim rečima, Ministarstvo odbrane i Vojska Srbije planiraju da produžavanje životnog veka nominalno odrade, u nekom trenutku, do najdužeg mogućeg perioda.
Rekao je da je originalan životni vek MiG-ova 29 bio 25 godina, da je već produžen na 30, da će biti dodatno produžen na maksimalnih 40, uz kontrolni pregled na 35 godina. Dodao je da postoje početna mišljenja i prognoze inženjera RSK MiG-a da je na našim letelicama moguća i dalje ekstenzija zbog izuzetno malog naleta i nakon 40 godina.
Ovo znači da postoji mogućnost da svih 10 letelica (u zavisnosti na kojoj se kada završe radovi) „dobaci“ do, recimo, 2030. godine.
(Espreso.co.rs / Tangosix.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!