jel' ovo ok?
U SRBIJI ĆE BITI DOZVOLJENO PRETICANJE PREKO PUNE LINIJE! Pitali smo stručnjake da li je to normalno? (FOTO)
Ovaj novi zakon neće biti čarobni štapić koji može da reši sve naše probleme, ali se očekuje da će se broj nezgoda znatno smanjiti - zaključuje Okanović
Nacrt budućeg Zakona o bezbednosti saobraćaja, po njegovom stupanju na snagu Srbima će doneti mnogo novina, među kojima je i dozvola preticanja preko pune linije.
Ipak, ovo je moguće ako se radi o sporim vozilima, na primer traktorima, ali samo ako ne ugrožava bezbednost svih učesnika.
Ova informacija zbunila je mnoge, ali i povela polemike kako proceniti da li su uslovi za preticanje preko pune linije bezbedni.
Svakako, u ovaj kontekst ulaze i oni ljudi koji će zloupotrebiti zakon, i po svaku cenu preticati, jer im se "tako može"!
Ovo pitanje postavili smo direktoru Komiteta za bezbednost saobraćaja Damiru Okanoviću, koji kaže da bahatim vozačima to - ipak neće proći!
- Do sada po zakonu je bilo dozvoljeno samo obilaženje preko pune linije, i to samo ukoliko se na taj način ne ugrožava bezbednost učesnika u saobraćaju. Razlika je između obilaženja i preticanja, a to mnogi zaborave.
- Obilaženje je kad obilazite vozilo koje stoji. U dosadašnjem zakonu bilo je dozvoljeno samo obilaženje. Prema nacrtu novog zakona, očekuje se da će, kao što smo i rekli, biti dozvoljeno preticanje preko pune linije, ali samo ako se radi o sporim vozilima, na primer traktorima, i to samo ako se na taj način ne ugrožava bezbednost svih učesnika - objašnjava Okanović i dodaje da će se tačno znati ko je rizikovao u preticanju.
- Ukoliko vozač pretiče preko pune linije i izazove nezgodu, onda je taj vozač kriv. Niko drugi. Sigurno neće biti kriv onaj koji vam dolazi u susret, ako ste vi prešli preko pune linije u njegovu traku, s lošom procenom da je bezbedno. Pravo preticanja nije bezuslovno, već se može vršiti tek onda kad se uverite da ga možete izvršiti na način bezbedan za sve učesnike u saobraćaju.
Ovo, u prevedenom značenju, znači to da čak i ukoliko neko pokuša da zloupotrebi novi zakon i nakon izazivanja nesreće preko pune linije se pozove na novi zakon, to mu neće upaliti! Jer samim tim što se nezgoda dogodila znači da nije bilo uslova za bezbedno preticanje. Da je bilo, do nesreće ne bi ni došlo...
Čak i da do udesa ne dođe, a saobraćajna policija mora da interveniše jer je vozač u čiju je traku prešao vozač morao naglo da koči, i rekao da ga je ovaj koji je loše procenio to preticanje preko pune, on je opet odgovoran.
Do ovog noviteta inače, kako naš sagovornik objašnjava došlo je do toga kad su shvatili da projektanti koji određuju gde će stajati svetlosna signalizacija, ali i puna linija, isprekidana linija, projekte prave pod pretpostavkom da se na putu vozila kreću 50 kilometara na čas. Ipak, na puteve se uključuju i traktori, radne mašine, koji ne mogu da razviju tu brzinu - kaže Okanović.
Novi Zakon za bezbednost saobraćaja koji je pun promena za 15 dana bi trebalo da se nađe pred Vladom Srbije, a zatim i da uđe u skupštinsku proceduru.
Ovaj novi zakon neće biti čarobni štapić koji može da reši sve naše probleme, ali se očekuje da će se broj nezgoda znatno smanjiti... - zaključuje Okanović.
(Suzana Trajković)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!