oprez!
Od 1. septembra kreće STRAHOVITO kažnjavanje vozača KOJI PREĐU 121 KM/H! OVO SU KAZNE!
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže da se ova mera već dugi niz godina primenjuje u nekim evropskim zemljama i da je dala odlične rezultate
Vozači koji na autoputevima budu prekoračili dozvoljenu brzinu makar i za 1 km/h biće kažnjavani minimalno 3.000 dinara već od 1. septembra. Tada, naime, počinje primena novog sistema koji izračunava prosečnu brzinu kola između dve naplatne rampe, na osnovu vremena za koje je pređena ta deonica, piše Informer.
SRPSKIM BOLNICAMA NESTAJE OSOBLJE: Masovno uzimaju neplaćeno - šta se krije iza tog trenda? Svako ko bude vozio u proseku makar i 121 km/h, što je kilometar više od dozvoljene brzine na autoputevima, na izlaznoj naplatnoj rampi dobiće priznanicu da je prekoračio brzinu, a kazna će mu stići na kućnu adresu. Proba ovog sistema, bez naplaćivanja kazni, uspešno je obavljena proteklih nedelja na nekoliko deonica, a plan je da sve naplatne rampe na autoputevima vremenom budu opremljene ovim uređajima.
1. od 121 km/h do 140km/h - za vožnju brzinom koja je do 20 km/h veća od dozvoljene: - Novčana kazna od 3.000 dinara 2. od 141 km/h do 160km/h - za vožnju brzinom koja je od 21 km/h do 40 km/h veća od dozvoljene: - Novčana kazna od 5.000 dinara 3. od 161 km/h do 180 km/h - za vožnju brzinom koja je od 41 km/h do 60 km/h veća od dozvoljene - Novčana kazna od 6.000 do 20.000 dinara, 3 kaznena poena i kumulativna primena mere zabrane upravljanja vozilom u trajanju od najmanje 30 dana 4. od 181 km/h do 200 km/h - za vožnju brzinom koja je od 61 km/h do 80 km/h veća od dozvoljene - Novčana kazna od 15.000 do 30.000 dinara ili kazna zatvora do 30 dana, 6 kaznenih poena i kumulativna primena mere zabrane upravljanja vozilom u trajanju od najmanje 3 meseca. 5. više od 201 km/h - za vožnju brzinom koja je preko 80 km/h veća od dozvoljene - Novčana kazna u rasponu od 100.000 do 120.000 dinara ili kazna zatvora od najmanje 15 dana i 14 kaznenih poena uz kumulativnu primenu mere zabrane upravljanja vozilom od najmanje 8 meseci.
Kako je Informeru rečeno u Upravi saobraćajne policije, primenom ovog sistema uvodi se nulta tolerancija za one koji voze prebrzo.
- Prethodnih dana vozače na našim autoputevima samo smo upozoravali na prekoračenje brzine, ali za nekoliko nedelja počinjemo sa naplatom kazni. Sve naplatne rampe u Srbiji pokrivene su sistemom za merenje srednje brzine i već smo utanačili proceduru za kažnjavanje naših državljana. Ostaje samo da sve rampe opremimo i softverom "Puteva Srbije", koji osim registrovanja brzine, ujedno slika svako vozilo koje ulazi i izlazi sa naplatne stanice. Svi koji prekorače brzinu, na kućnu adresu će, uz uplatnicu, dobiti i slike sa tačnim vremenom kad su stigli do prve rampe, kao i kad su prešli sledeću. Niko neće moći da ospori satnicu jer "Putevi Srbije" na naplatnim rampama preuzimaju vreme od Direkcije za mere i dragocene metale i na svim stanicama sat je usklađen u milisekund - kažu u Upravi saobraćajne policije.
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže da se ova mera već dugi niz godina primenjuje u nekim evropskim zemljama i da je dala odlične rezultate.
- Recimo, Austrijanci su ovakav vid kontrole pre nekoliko godina uveli na jednu deonicu tamošnjeg autoputa upravo zato što je primećeno da su na tom delu zbog suludih vožnji česte saobraćajne nesreće. I zaista, uspeli su da broj nezgoda na toj deonici smanje za 50 odsto. Uveren sam da je ova mera izuzetno delotvorna i da će uz već postojeće radare i presretače značajno uticati da i vozači na našim autoputevima "skinu nogu sa gasa" i pridržavaju se propisa, a sve u cilju i svoje i tuđe bezbednosti - kaže Okanović.
I profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže da podržava svaku meru koja za cilj ima smanjenje broja saobraćajnih nezgoda, a ponajviše stradalih u saobraćaju.
- Ovakva kontrola vozača predviđena je još Zakonom o bezbednosti u saobraćaju, čiji sam jedan od autora, a koji je usvojen još 2009. godine. Samo mi nije jasno što se toliko odugovlačilo sa njenom primenom, a još mi je čudnije što se tolika fama digla oko nje, kao da se od vozača traži da ne znam koliko voze sporo. Lično smatram da neko ugrožava i sebe i druge ako 240 km od Beograda do Niša pređe za dva sata. Zašto? Zato što to znači da je na nekoj deonici sigurno vozio i 150 na sat - kaže Vujanić za Informer.
(Espreso.co.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!