Hitno saopštenje iz EDS-a za sve građane: Ovako će od sada funcionisati očitavanje struje, novi detalji!
Foto: Zorana Jevtić, Profimedia

Obratite pažnju

Hitno saopštenje iz EDS-a za sve građane: Ovako će od sada funcionisati očitavanje struje, novi detalji!

Ova digitalna usluga omogućava lakšu i bržu prijavu podataka, a dostupna je i putem sajta kompanije

Objavljeno:

Građani Srbije će ubuduće moći da prijavljuju stanje potrošnje električne energije putem nove mobilne aplikacije Elektrodistribucije Srbije (EDS). Ova digitalna usluga omogućava lakšu i bržu prijavu podataka, a dostupna je i putem sajta kompanije. Rok za slanje podataka o potrošnji je od 1. do 10. dana u mesecu, kako bi se omogućila blagovremena obrada informacija i izrada računa.

Kako funkcioniše aplikacija?

Inženjer informatike u Elektrodistribuciji Srbije, Igor Medenica, objasnio je da je aplikacija jednostavna za korišćenje i dostupna u nekoliko koraka.

"Aplikacija se može preuzeti sa Google Play Store-a pretragom pojma 'ED Srbije'. Nakon instalacije, korisnici na početnoj stranici mogu pronaći više digitalnih usluga, uključujući prijavu stanja brojila, informacije o planiranim isključenjima, prijavu neovlašćene potrošnje i prijavu kvarova na mreži", objašnjava Medenica za RTS.

Ističe da je posebno popularna funkcija pregled planiranih isključenja, gde korisnici jednostavnim unosom svoje opštine mogu saznati da li će doći do prekida u napajanju ili radova na mreži.

Postupak prijave stanja brojila

Za prijavu stanja brojila potrebno je izabrati odgovarajuću opciju u aplikaciji i popuniti formu koja sadrži osnovne podatke: ime i prezime, opštinu, ED broj (za Beograd) ili šifru mernog mesta (za ostatak Srbije). Od juna će svi korisnici imati šifru mernog mesta. Takođe, unosi se broj brojila i njegov tip (jednotarifno ili dvotarifno), a uz podatke je potrebno priložiti fotografiju brojila radi verifikacije tačnosti unosa, objasnio je on.

"Na svakom računu, u gornjem levom uglu, nalazi se ED broj ili šifra mernog mesta, dok se broj brojila nalazi na poleđini računa, u gornjem desnom uglu. Ove informacije moraju biti tačno unete kako bi prijava bila uspešna", dodao je Medenica.

Kontrola unosa i istorija potrošnje

U slučaju pogrešno unetih podataka, sistem automatski vrši verifikaciju i obaveštava korisnika da li je prijava poslata ili nije. Takođe, podaci uneti putem aplikacije ili web sajta ostaju sačuvani, što znači da korisnici ne moraju iznova unositi iste informacije prilikom svake prijave, pojasnio je Medenica.

Međutim, istorija potrošnje i pregled računa nisu dostupni u aplikaciji ED Srbije, već u posebnoj aplikaciji Elektroprivrede Srbije pod nazivom "Uvid u račun".

Još uvek nedostupna za IOS korisnike

Elektrodistribucija Srbije nastavlja sa digitalizacijom usluga, a sledeći korak je razvoj aplikacije za iPhone korisnike. Pored toga, u Srbiji je u toku zamena klasičnih brojila pametnim brojilima.

"Već je zamenjeno više od 600.000 brojila, a cilj je da preko 80 odsto domaćinstava dobije pametna brojila. Ova tehnologija omogućava preciznije i efikasnije praćenje potrošnje električne energije", zaključio je Medenica.

Aplikacija je trenutno dostupna za Android uređaje, dok se njeno prilagođavanje za iOS očekuje u narednim mesecima.

Bonus video:

Error in getting video.

02:02

STRUČNJAK OTKRIVA DA LI SE POMOĆU PAMETNIH BROJILA MOŽE UŠTEDETI STRUJA: Omogćavaju dvosmerno merenje i precizniji su!

Espreso/mondo/TM


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.