Ovo je glavna razlika između auto-puta i moto-puta: Evo kada možete voziti zaustavnom trakom,iz ABS-a sve objasnili
Autoput Miloš Veliki, Foto: Rina

razlike

Ovo je glavna razlika između auto-puta i moto-puta: Evo kada možete voziti zaustavnom trakom,iz ABS-a sve objasnili

Maksimalna dozvoljena brzina na državnom putu kroz Beograd M11 iznosi 100 kilometara na sat na pojedinim deonicama predmetnog puta

Objavljeno:

Srbija poseduje nekoliko auto-puteva i moto-puteva koji međusobno povezuju građane iz različitih mesta naše zemlje, ali i predstavljaju sponu sa regionalnim okruženjem i šire. Ali, da li znate koje su tačno razlike između auto-puta i moto-puta?

Agencija za bezbednost saobraćaja (ABS) objavila je razlike u pravilima kretanja na auto-putu i moto-putu.

Auto - put je državni put:

Auto-put je namenjen isključivo za saobraćaj: motocikala, putničkih vozila, teretnih vozila i autobusa, sa ili bez priključnih vozila i ukoliko im je najveća konstruktivna brzina veća od 50km/h (izuzimajući policijska i vojna vozila)

  • sa fizički odvojenim kolovoznim trakama za saobraćaj iz suprotnih smerova
  • sa najmanje dve saobraćajne trake po smeru i jednom zaustavnom trakom za svaki smer
  • bez ukrštanja u nivou sa drugim putevima i železničkim ili tramvajskim prugama,
  • sa potpunom kontrolom pristupa, na koji se može uključiti ili isključiti samo određenim i posebno izgrađenim javnim putem
  • obeležen propisanim saobraćajnim znakom
Autoput
Autoputfoto: RINA

Brzina kretanja vozila na auto-putu je ograničena

Kako objašnjava ABS, brzina kretanja vozila na auto-putu je ograničena na:

  • 90 km/h, za autobuse kada se vrši organizovani prevoz dece, za zglobne autobuse bez mesta za stajanje, za teretna motorna vozila čija je najveća dozvoljena masa veća od 7.500 kg i za teretna motorna vozila sa priključnim vozilom
  • 100 km/h, za autobuse i autobuse sa priključnim vozilom za prevoz tereta kao i za teretna motorna vozila čija najveća dozvoljena masa prelazi 3500 kg, ali nije veća od 7.500 kg
  • 130 km/h, za sva ostala motorna vozila kojima je dopušten pristup

Pravila na moto-putu

Moto-put je držani put koji je:

  • namenjen isključivo za saobraćaj motocikala, putničkih vozila, teretnih vozila i autobusa, sa ili bez priključnih vozila, ukoliko im je najveća konstruktivna brzina veća od 50 km/h i
  • obeležen propisanim saobraćajnim znakom.

Šta je sve zabranjeno na auto-putu i moto-putu

Na oba državna puta zabranjeno je nekoliko stavki, među kojima su:

  • zabranjen pristup i kretanje kolovozom pešacima i svim vozilima koja nisu svrstana kao motocikl, putničko vozilo, teretno vozilo, autobus sa ili bez priključnog vozila ili im je najveća konstruktivna brzina manja od 50 km/h
  • zabranjeno je kretanje vozila zaustavnom trakom
  • zabranjeno je vučenje neispravnog vozila, osim ukoliko je razlog za vuču nastao za vreme kretanja motornog vozila po autoputu ili moto-putu, kada je vučenje dozvoljeno do prvog isključenja
  • nije dozvoljen pristup životinjama, odnosno vođenje životinja, a to podrazumeva i upravljanje zaprežnim vozilom

Podsetimo, u martu prošle godine, auto-put kroz Beograd, od Petlje Bubanj potok do Petlje Beograd, zvanično je postao moto-put, kategorisan kao državni put IM reda - M11.

Za svaki smer kretanja namenjene su po dve saobraćajne trake, dok za svaki smer postoji i zaustavna traka kojom nije dozvoljeno kretanje vozila, sem vozila hitne službe, vozila policije i vojske pod pratnjom.

Međutim, u zavisnosti od saobraćajnih mogućnosti, zaustavna traka je pretvorena u voznu traku za sva vozila, jasno označene saobraćajnim oznakama na kolovozu.

Maksimalna dozvoljena brzina na državnom putu kroz Beograd M11 iznosi 100 kilometara na sat na pojedinim deonicama predmetnog puta, a u zavisnosti od saobraćajnih uslova i manja, saopštilo je ranije Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Gde se može voziti zaustavnom trakom

Kako je ranije pisao "Blic", u zavisnosti od dela dana, u oba smera auto-puta kroz Beograd stvara se podjednaka gužva te se saobraćaj jedva odvija, stoga zaustavnu traku, kao voznu, u smeru ka Nišu, moguće je koristiti na sledećim delovima:

  • od petlje Bežanijska kosa do petlja Tošin Bunar
  • od petlje Tošin Bunar do petlje Geneks.
  • Dalje, deo puta na kom možete voziti zaustavnom trakom jeste onaj:
  • od petlje Geneks do petlje Arena
  • od petlje Arena do petlje Sava Centar.

Na mostu Gazela svakako postoje tri vozne trake, a korišćenje zaustavne trake kao vozne ponovo je dozvoljeno:

  • od petlje Autokomanda do petlje Dušanovac
  • od petlje Dušanovac do petlje Medaković
Gazela
Gazelafoto: Marina Lopičić

U smeru ka Šidu situacija je drugačija, te je zaustavnu traku moguće koristiti od:

  • petlje na Autokomandi do petlje Hitna Pomoć
  • od petlje Sava Centar do petlje Arena.

Takođe, možete voziti i od:

  • od petlje Arena do petlje Geneks
  • od petlje Geneks do petlje Tošin Bunar
  • od petlje Tošin Bunar do petlje Bežanijska kosa.

Bonus video:

Error in getting video.

00:10

Sudar na isključenju za novosadski autoput

Espreso/Blic/M.L.


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.