TO JE TO
Ovih 7 kvadrata u kolima je najopasnije za vozače: popravka može biti i do 15.000, evo šta je u pitanju
Potrošene kočnice - Osnovna uloga kočionog sistema na vozilima je da smanji brzinu kretanja na zahtev vozača
Popravka automobila je jedan od načina da se vozači dobiju najveće glavobolje, pogotovo kada se tokom vožnje primeti da se sem motora čuju i drugi, atipični zvukovi, koji obično znače da će morati da se da neki dinar više tog meseca kako bi se problem sanirao.
Na jednom TikTok video prilogu izdvojeno je sedam takvih situacija, kada se tokom vožnje čuju tzv. zvukovi lupanja i struganja. Shodno napisanom, popravke iziskuju plaćanje, a neki kvarovi mogu predstavljati solidan problem. Lista izgleda ovako:
Potrošene kočnice - Osnovna uloga kočionog sistema na vozilima je da smanji brzinu kretanja na zahtev vozača odnosno da omogući bezbedno zaustavljanje (kočenje), a popravka ovakvog mehanizma može da košta od 8.000 do 16.000 dinara, sudeći po podacima koji je javnosti pružio jedan srpski auto centar.
Servo volan (nivo ulja) - Sistemi servo upravljača služe za povećanje udobnosti vozača pri okretanju volana svog vozila. To znači da vozači ulažu manje sile da okrenu volan, a popravka ovakvog sistema najčešće se kreće oko 12.000 dinara.
Homokinetički zglob - Homokinetički zglob je okrugla čelična kugla koja je zatvorena u metalu. Nalazi se između upravljačkog sistema točka i vešanja. Svrha homokinetičkog zgloba je pomoć u upravljanju spajanjem dva ključna dela automobila – točkova i vešanja. Prosečni troškovi zamene jednog zgloba su oko 4000 dinara.
Ležaj točka - Ležaj točka je skup čeličnih kuglica (kuglični ležaj) koje se drže zajedno pomoću metalnog prstena. U sredini točka nalazi se šuplji komad metala koji se naziva glavčina. Prsten sa metalnim kuglicama se nalazi unutar glavčine, a svaki točak ima po jedan. Delovi za ležaj se obično kreću od 2.300 dinara pa naviše.
Balans štangla - Balans štangla je pričvršćena za karoseriju (ili šasiju) i povezuje levi i desni točak vozila time potpomaže stabilnosti vozila nezavisno od tvrdoće amortizera i opruga. Njihova cena se kreće od 1.200 dinara najjeftinije.
Viljuška - One na tržištu teško mogu da se nađu za manje od 3.700 dinara, a one povezuju okvir ili karoseriju automobila sa sklopom koji drži prednji točak. Ovaj sklop se naziva upravljački zglob. Većina automobila ima dve viljuške u prednjem vešanju.
Amortizeri - Amortizer je uređaj koji se najčešće ugrađuje; motornim vozilima, avionima i mašinama. On služi da se ublaže vibracije i udaraci kod vožnje preko neravnina ili kod slijetanja aviona. U nekim servisima se njihova zamena može obaviti za 1.500 do 2.000 dinara.
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!