ONLAJN PREVARA
AKO DOBIJETE OVE PORUKE, ODMAH IH OBRIŠITE: Ne budite NAIVNI, na jedno se MNOGI UPECAJU!
Sa sajber prevarama u porastu, važno je rano prepoznati znakove kako ne biste postali žrtva
Ne odgovarajte na e-poštu, telefonski poziv ili tekstualnu poruku u kojoj se od vas traži da navedete svoje lične podatke ili podatke o nalogu.
Sa sajber prevarama u porastu, važno je rano prepoznati znakove kako ne biste postali žrtva.
Reader's Digest stoga pruža primere poruka koje, ako ih primite, treba odmah da izbrišete jer su prevara.
1. "Poznanik" kojeg nikada niste sreli
Neki prevaranti se ponašaju kao da vas poznaju i pokušavaju da vas namame prijateljskom porukom.
-"Dolazi lep vikend, hoćeš li da izađemo? Oni (ime osobe) su mi dali tvoj broj. Pogledajte moj profil ovde: URL.”
2. Problemi sa pošiljkom
Budite oprezni sa porukama koje sadrže neke informacije o vašoj pošiljci. Naime, prevaranti često šalju lažne poruke u kojima se navode neki problemi sa pošiljkom ili traže da se putem linka potvrdi adresa isporuke.
Ali klik na vezu i unošenje ličnih podataka potencijalno omogućava sajber kriminalcima da ukradu vaš identitet, isprazne vaš bankovni račun ili instaliraju malver na vaš telefon, prenosi N1.
3. Banka zatvara vaš račun
Kriminalci se često predstavljaju kao predstavnici nekih institucija kao što su banke i slično kako bi izvukli vašu lozinku, PIN i druge poverljive informacije. U poruci koju vam pošalju mogu navesti da vam banka zatvara račun i da što pre pošaljete tražene podatke.
Imajte na umu da banka od vas nikada neće tražiti tako osetljive podatke putem poruke i u takvim situacijama je najbolje da kontaktirate svoju banku na kontakt koji je naveden na zvaničnom sajtu ili da lično odete u banku da proverite o čemu se radi.
4. Osvojili ste veliku nagradu
"Osvojio si nagradu! Kliknite na URL da biste zatražili poklon karticu…”
Ovo je primer poruke koju prevaranti mogu poslati. Ako niste učestvovali u takmičenju, nemojte kliknuti na vezu jer možete preuzeti malver na svoj uređaj.
5. Problemi sa karticom
Ako dobijete poruku u kojoj se kaže da postoje problemi sa vašom debitnom karticom ili da je privremeno zaključana, na primer, možete da kliknete na vezu u poruci. Ali to je upravo ono što nikada ne bi trebalo da radite.
Ne odgovarajte na e-poštu, telefonski poziv ili tekstualnu poruku u kojoj se od vas traži da navedete svoje lične podatke ili podatke o nalogu.
Ukratko, da biste se zaštitili, najbolje je da uopšte ne otvarate nepoznate ili sumnjive veze.
Bonus video:
(Espreso/ Poslovni.hr/ Prenela: T.M.)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!