KORAK PO KORAK
EVO KAKO DA PROVERITE IZABRANOG LEKARA, DA LI VAM JE OVERENA ZDRAVSTVENA I KAKO DA ZAKAŽETE PREGLED! Detaljan vodič
Donosimo vam detaljan vodič o tome kako možete proveriti da li vam je overena knjižica, koji vam je izabrani lekar i kako možete zakazati pregled
Zdravstvena knjižica je važan dokument koji omogućava pristup zdravstvenim uslugama. One su pre nekoliko godina dobile i novi izgled čime su uključene u prices digitalizacije zdravlja u Srbiji. Zato je danas, uz pomoć elektronskih servisa, moguće obaviti određene usluge u vezi sa zdravstvenim osiguranjem "od kuće".
Donosimo vam detaljan vodič o tome kako možete proveriti da li vam je isprava o osiguranju overena, koji vam je izabrani lekar i kako možete zakazati pregled kod izabranog lekara.
Provera zdravstvenog osiguranja
Da biste bili sigurni da je vaša zdravstvena knjižica overena, postoji nekoliko načina da to učinite, a najlakši je online.
Na sajtu Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje možete proveriti datum do kog je overena knjižica ili datum poništavanja knjižice (ukoliko je ona poništena), a pretragom se dobija i podatak o matičnoj filijali.
Na pomenutom sajtu potrebno je otvoriti zeleni odeljak "Osigurana lica" sa leve strane, a zatim u levom meniju na dnu "Provera isprava o osigurnju", ili jednostasvni klikom na link.
Da biste proverili da li je Vaša isprava zdravstvenog osiguranja overena, potrebno je da u polje „Broj ZI“ upišete broj svoje zdravstvene isprave, koji se nalazi na zadnjoj strani, ispod bar koda, a u polje „LBO“ svoj LBO, koji se nalazi na prednjoj strani. Pritiskom na polje „Pokrenite pretragu“ prikazaće se rezultati pretrage.
Oni koji nemaju pristup internetu ili računaru, proveru isprave o osiguranju mogu izvršiti i kontaktiranjem Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje. Važno je da je zdrvastvena knjižica i lična karta pri ruci u trenutku poziva kako bi osiguranik mogao da izdiktira svoje lične podatke. Moguće je svakako ovo proveriti i lično, odnosno posetom najbliže filijale zdravstvenog fonda.
Provera izabranog lekara
Osim provere isprave o osiguranju, mnogi građani nisu sigurni koji je njihov izabrani lekar.
Ovaj podatak izuzetno je važan u slučaju zakazivanja pregleda, a takođe se može proveriti na sajtu Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje.
Potrebno je na pomenutom sajtu otići na sekciju „Osigurana lica“, pa „Provera izabranog lekara„, ili klikom na link.
U formu se unosi JMBG i LBO. Klikom na dugme Pokrenite proveru dobija se odgovarajuća informacija.
Kao i u slučaju provere zdravstvenog osiguranja, i proveru izabranog lekara je moguče izvršiti telefonom ondonso pozivom Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje ili lično posetom vašeg Doma zdravlja.
Zakazivanje pregleda
Zakazivanje pregleda ko izabranog lekara olakšano je pre par godina od kada je u funkciji aplikacija Izabrani Doktor.
Korisnicima je omogućeno da preko aplikacije za mobilni telefon pogledaju raspored rada svog izabranog lekara i ponuđene termine, te da među slobodnim terminima izaberu onaj koji im najviše odgovara i direktno u aplikaciji zakažu pregled.
Da bi pacijenti koristili ovu aplikaciju potrebno je da imaju svog izabranog lekara opšte medicine, pedijatra ili ginekologa. Takođe, potrebno je da imaju važeću zdravstvenu knjižicu, jer se u prvim koracima pokretanja aplikacije traži LBO (Lični broj osiguranika) i BZK (Broj zdravstvene knjižice). Detaljno uputstvo sa slikama kako pokrenuti aplikaciju može se naći na linku.
Kada pacijent nađe termin koji mu odgovara, pritiskom na opciju „Zakaži“ zauzima termin za sebe. Ovo će videti elektronskim putem njegov izabrani lekar, tako da nije potrebno dodatno obaveštavati telefonski ili na neki drugi način izabranog lekara u ambulanti o rezervisanom terminu.
Na displeju će nakon zakazivanja pisati koji termin je odabran, a korisnicima se nudi i opcija otkazivanja termina – „Otkaži“, ukoliko budu sprečeni da dođu. Odgovorno ponašanje pacijenata, kada je zauzimanje termina u pitanju, jako je važno upravo za druge pacijente, jer ukoliko je neko sprečen da dođe na zakazani termin, a oslobodi ga – omogućiće drugom pacijentu da dođe do termina.
Važno je napomenuti sa dosadašnji vidovi zakazivanja i dalje funkcionišu. Takođe, kao i do sada, ukoliko pacijent ima hitan problem i ne može da čeka prvi slobodan termin da zakaže, treba direktno da se javi u ambulantu svom izabranom lekaru i dogovori pregled.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i propisima Zakona o javnom informisanju i medijima.
Bonus video:
(Espreso / Jovana Nedeljković)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!