Laka ušteda
VELIKI ESPRESO VODIČ KROZ PLANIRANJE MESEČNOG BUDŽETA: 6 korisnih saveta koji vam mogu pomoći
Uz ovih šest saveta ćete mnogo lakše organizovati mesečni budžet
Planiranje mesečnog budžeta je ključna stavka za upravljanje ličnim finansijama i izbegavanje novčanih problema. Sa ovih nekoliko jednostavnih saveta biće vam dosta lakše da organizujete svoja primanja i postignete vaše finansijske ciljeve.
1. Izračunajte vaše mesečne prihode
Identifikujte sve prihode koje imate u toku meseca i zapišite ih na papir. To može biti plata, dodatni prihodi, prihodi od iznajmljivanja stana i drugi prihodi koje imate.
2. Popišite vaše fiksne troškove
Neophodno je popisati sve fiksne troškove koji se ponavljaju iz meseca u mesec i koje možete predvideti. To uključuje ratu za kiriju, račune za komunalije (struja, voda, infostan), račun za telefon, kartu za prevoz, troškove za gorivo, mesečna članarina za teretanu. Odmah po popisivanju, odvojte novac potreban za pokrivanje njih.
3. Promenljivi troškovi
Ovde spadaju troškovi koji su varijabilni, te se ne mogu u potpunosti predvideti - hrana, kućna hemija, kozmetika, izlasci, restorani. Pokušajte proceniti koliko obično trošite na ove stvari svakog meseca.
4. Namenska štednja
Proračunajte koliko želite da uštedite mesečno i odredite realan iznos koliko možete da uštedite svakog meseca, kako biste postigli finansijski cilj koji želite, bilo da je to vraćanje duga, odvajanje za putovanje ili kupovina novog telefona.
5. Beležite mesečne troškove
Nakon planiranja, tokom meseca zapisujte koliko tačno trošite i koliko to odstupa od plana koji ste napisali na početku meseca. Ovo će vam pomoći u planiranju za idući mesec i potencijalnim modifikacijama.
6. Prilagodite budžet vašim potrebama i redovno ga proveravajte
Nije dovoljno samo napisati plan, već je potrebno i proveravati i modifikovati ga po potrebama. Ukoliko vidite da trošite više, potrebno je naći način da smanjite troškove i prilagoditi svoj budžet. Ukoliko vam prihodi nisu dovoljno veliki, možete naći neki alternativni način zarade ili pokušati smanjiti neke nepotrebne troškove (jelo i izlasci u restorane, personalni treneri).
Na primeru iznad vidimo kako možemo isplanirati budžet sa mesečnom zaradom od 100.000 dinara.
Za kiriju, račune, kartu za prevoz i teretanu odvajamo na početku meseca 50.000.
Što se promenljivih troškova u vidu hrane, kozmetike, izlazaka i ostalih troškova tiče, odvajamo 35.000.
To nam ostavlja 15.000 od plate da uložimo u finansijski cilj koji imamo. Ukoliko imamo više ciljeva, poput putovanja i telefona, potrebno je ravnomerno rasporediti ušteđen novac kako bismo došli do uspeha bez problema.
Naravno, ovu računicu modifikujte prema vašim uslovima i mesečnim troškovima.
Pored osnovnih troškova, neophodno je i planirati "neplanirane troškove", kao što su medicinski troškovi, poprave i slično. Stvaranje tog "fonda za hitne slučajeve" može vam mnogo olakšati finansije.
Najvažnije je biti realan i disciplinovan. Ukoliko ste sebi zadali nemoguć zadatak i vaše finansije ne mogu da podnesu troškove koje pravite morate naći način da ih usaglasite, kako biste izbegli probleme.
Takođe je bitna i disciplina, impulsivna kupovina i troškovi treba da postanu prošlost. Ukoliko ste zadali sebi cilj, držite se plana i budite predani njegovom ostvarenju.
Nađite način za "sitne" uštede, kupujte na akcijama, pronađite rešenje gde možete najviše uštedeti bez previše odricanja i redovno proveravajte napredak koji ste napravili.
Bonus video:
(Espreso/T.Š.)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!