prodaju preparat u ime uglednog doktora
ZLOUPOTREBLJENO IME I LIČNOST DOKTORA BOJIĆA: Sramna PREVARA kruži Srbijom, oglasio se ČUVENI LEKAR! Ne nasedajte!
Radi zaštite od ovakvog kriminalnog ponašanja kojima su ugroženi njegov identitet, ime i reputacija, profesor Bojić je pokrenuo postupak pred Odeljenjem za borbu protiv visokotehnolokog kriminala Višeg tužilaštva u Beogradu
Kada nešto kupujemo verujemo da je to naša odluka. Međutim, da donesemo tu ekonomsku odluku, često nam "pomažu" marketinški trokovi. Često se u reklame uključuju i poznate ličnosti. Problem nastaje kada one o tome čak nisu ni obaveštene.
Danas, prema nekim podacima, oko 25 odsto reklama u svetu uključuju poznate ličnosti, a u Japanu taj procenat dostiže 70 odsto. Po pravilu, to su ličnosti koje su u javnosti omiljene i kojima se veruje, a što treba kod potrošača da izazove pozitivan stav prema kupovini konkretnog proizvoda. Problem je kada se ime poznate ličnosti koristi bez njegovog znanja. Tako se poznati srpski doktor upravo našao na meti prevare.
Direktor Institita za kardiovaskularne bolesti “Dedinje” prof. dr Milovan Bojić morao je tim povodom i da se oglasi.
"Obaveštamo javnost da je na društvenim mrežama, korišćenjem veštačke inteligencije, prikazivanjem njegove slike i izmišljenog intervjua, u kome je korišćen njegov generisan glas, grubo zloupotrebljeno njegovo ime i ličnost.
Na internetu se pojavio oglas i reklama lažnog sadržaja kojim, navodno, prof. dr Milovan Bojić preporučuje izvestan preparat za bolju cirkulaciju, kao izuzetno efikasan.
Tokom lažnog intervjua, glas koji se emituje i govor je upadljivo različit u odnosu na glas i način izlaganja profesora Bojića, pa se pažljivijim slušanjem uočava velika razlika.
N.N. lica su, kao i mnogo puta do sada, zloupotrebila delo prof. Bojića u nameri da ljude varanjem ubeđuju u delotvornost pomenutih tableta kako bi poboljšali svoje zdravlje, a oni na tome profitirali", saopštieno je sa Instituta.
Ovo neetičko korišćenje imena eminentnog prof. Bojića u lažnom promovisanju tableta protiv visokog krvnog pritiska kroz oglas, predstavlja ozbiljno kršenje medicinskih standarda i dovodi u pitanje poverenje pacijenata, ugrožavajući profesionalni integritet i struku, navodi se.
Profesor Bojić kategorično ističe da se radi o reklami obmanjujućeg sadržaja i sajber prevari i u potpunosti se ograđuje od ovakvih obmanjujućih postupanja i načina lečenja neispitanim i preparat sumnjivog porekla.
Dalje navode da su prava meta ovakvih oglasa su lakoverni ljudi, koji, s obzirom da takav “lek” predstavlja “preporuku” našeg vrhunskog kardiologa, te ne sumnjajući da se radi o prevari, naručuju lažni preparat i ugrožavaju svoje zdravlje.
- Već smo preduzeli sve moguće mere da se lica koja su zloupotrebila moje ime, strogo kazne. Nije prvi i jedini put da se koriste svi načini kako bi građani Srbije i regiona bili prevareni. Sve njih molim da ne nasedaju na ovakve laži, a svima kojima je zdravstveno stanje ugroženo, Institit za kardiovaskularne bolesti ,,Dedinje” nudi znanje i iskustvo, što je potvrdio svim dosadašnjim rezultatima. Celog svog života radim na unapređenju medicinske struke, stvarajući i razvijajući Institut kojim rukovodim- navodi prof. Bojić.
Radi zaštite od ovakvog kriminalnog ponašanja kojima su ugroženi njegov identitet, ime i reputacija, profesor Bojić je pokrenuo postupak pred Odeljenjem za borbu protiv visokotehnolokog kriminala Višeg tužilaštva u Beogradu.
Zakon o oglašavanju precizno definiše upotrebu ličnog dobra.
Ukoliko se u nekom oglasu koristi nečije lično dobro i ako je preko tog dobra vrlo jednostavno identifikovati lice čije se lično dobro koristi, ono ne može da bude upotrebljeno u oglasu bez saglasnosti tog lica i njegove dozvole.
Ugovor definiše od toga koliko će kampanja da traje, da li je neko zaštitno lice ili samo glumac u kampanji, pa do honorara.
Bonus video:
(Espreso/ blic/ Prenela M.L.)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!