nenormalno
JEDNA OD OMILJENIH DESTINACIJA SRBA PODIVLJALA SA CENAMA: A naši i hrle iako ih deru, čak ni lokalci ne letuju tamo
Cene u Italiji su "podivljale", ocenjuju mediji i navode primere u kojima su turistima naplaćene potpuno neverovatne cifre za najobičnije stvari
Jedna omiljena destinacija za letovanje toliko je podigla cene, da ne beže samo turisti, već i lokalci koji traže jeftinije mesto za odmor - ovo je postalo čisto dranje!
Cene u Italiji su "podivljale", ocenjuju mediji i navode primere u kojima su turistima naplaćene potpuno neverovatne cifre za najobičnije stvari. A evo kako se Italijani pravdaju, dok većina lokalaca odlazi u Crnu Goru ili Albaniju, da ne bi istresli i poslednji evro za kafu, pićence, suncobran na plaži...
Leto 2023. ostaće zapamćeno kao jedno od najskupljih kada je turizam u pitanju. ali Srbi ne odustaju od ove destinacije, naročito kada je Sicilija u pitanju.
Ovo su samo neki od primera:
Turistima je na obali jezera Komo naplaćeno dva evra da im se sendvič iseče na pola.
Majci je u kafiću u Ostisu naplaćeno dva evra da se mleko za bebu zagreje u mikrotalasnoj.
Par na Sardiniji platio je dve kafe i dve male vode 65€, a objašnjeno im je da je to zato što imaju pogled na jahte u luci.
Turista kod Portofina platio je dva evra jer je tražio još jedan, prazni tanjirić.
Dve ležaljke i suncobran - 150€
Među najgorima su barovi na plaži. U Pulji, tokom radnih dana dve ležaljke i suncobran na plaži platićete 50 evra. Subotom i nedeljom, cena skače na 100€. A čak i radnim danima, ako želite prvi red ležaljki, cena je trostruka - 150€.
Nisu, međutim, samo kafići, barovi pored plaže i restorani nadrealno podigli cene. I smeštaj je skup, ponegde i do 240% u odnosu na druge mediteranske destinacije. Zbog toga su mnogi Italijani svoje letovanje proveli u Crnoj Gori ili Albaniji, jednostavno im se nije isplatilo da letuju lokalno. Čak je i italijanska premijerka Đorđa Meloni letovala u Albaniji.
Procenjuje se da ove godine samo 14 miliona Italijana letuje u svojoj zemlji, što je pad od 30% u odnosu na period pre korona virusa.
Furio Truci iz organizacije za zaštitu potrošača "Asutenti" navodi da će podizanje cena drastično promeniti način na koji Italijani provode godišnji odmor.
"Oštro podizanje cena avionskih karata, smeštaja i usluga izaziva paradoks. Italijani će ići na odmor, ali će ostati kraće. I onda će letovanje trajati manji broj dana, ali će biti skuplje. Procenjuje se da će Italijani na letovanja 2023. potrošiti 1,2 milijarde evra više, a manje noći će provesti van kuće", rekao je on.
Najlakše mete turisti iz Azije i Amerike
Kada su strani turisti u pitanju, italijansko Ministarstvo turizma predviđa da ih je više. Tokom leta je procena 68 miliona, što je tri miliona više u odnosu na period pre početka pandemije. I to ih čini najlakšom metom.
Naročito su brojni azijski i američki turisti, koji su zamenili Ruse. I stoga je samo jedan sektor porastao - luksuzni turizam. Oboren je rekord broja turista u luksuznim hotelima sa pet zvezdica. Podaci o rezervacijama navode da ih je ovog leta bilo 11,7 miliona.
Italijanska ministarka turizma, Danijela Santanke, rekla je da je ovo leto bilo dobro za Italiju, uprkos "lošim naslovima o podizanju cena u medijima".
"Ne bih pričala o neuspehu, već o uspehu. Konačno pričamo o turizmu i planiramo. Ovo je prvo leto bez restrikcija zbog korone, i zbog toga ga iz određenog ugla posmatramo kao nultu godinu", rekla je ona.
(Espreso/Mondo)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!