osiguranje?
IMAJU LI PRAVO NA NAKNADU ŠTETE ONI KOJI NISU KUPILI KARTU? Oglasio se Okanović nakon NEZGODA U JAVNOM PREVOZU
Damir Oknaović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja objasnio koja je procedura za naknadu štete u slučaju nezgode u javnom gradskom prevozu i ko na istu ima prava
Svaki putnik u javnom prevozu je osiguran i ima pravo na naknadu štete ukoliko doživi neku nezgodu, a kako za agencije objašnjavaju u Gradskom saobraćajnom preduzeću, putnici koji su u njihovom vozilu osigurani su jedinstvenom polisom osiguranja kod kompanije "Dunav osiguranje" u Beogradu.
Pre dva dana na Trošarini je u saobraćajnoj nesreći, kada je tramvaj iskočio iz šina i sudario se sa autobusom, bilo povređeno 12 osoba, i tada se postavilo pitanje da li putnici mogu da traže naknadu štete.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže za Tanjug da putnici u javnom prevozu mogu da budu mirni u pogledu njihovog osiguranja, pre svega, svaki vlasnik prevoznog sredstva u kome se obavlja javni prevoz, autobus, voz, putnički avion ili putnički brod, kako kaže, mora da ima zaključenu polisu osiguranja putnika koji se nalaze u tom prevoznom sredstvu.
"Pravo na naknadu štete ima putnik koji doživi nezgodu odnosno povredu, ne samo u samom prevoznom sredstvu već i kada ulazi, kada se približava prevoznom sredstvu ili kada izlazi, odnosno samo što je napustio prevozno sredstvo", rekao je Okanović.
Čak i oni koji nemaju kupljenu kartu, takođe, imaju status putnika i imaju pravo na naknadu štete ukoliko im se nešto dogodi u sredstvu javnog prevoza, dodao je on. Okanović ističe da postoji i drugi vid osiguranja, a to je vid klasične autoodgovornosti.
"Ukoliko neko napravi saobraćajnu nezgodu on je dužan da nadoknadi štetu svima koji su povređeni u toj saobraćajnoj nezgodi ili da objasnim, ukoliko neki automobil naglo zakoči pa autobus zbog njega naglo zakoči i dođe do pada putnika i povređivanja putnik ima pravo da se obrati osiguranju tog automobila koji je izazvao naglo kočenje", naveo je Okanović.
Kako kaže, naknada štete je ostvariva u slučaju povređivanja, u slučaju pogoršanja zdravstvenog stanja, u slučaju smrti, što se odnosi na članove porodice, ali se odnosi i na predmete koji se nalaze kod putnika, to mogu biti naočare, mobilni telefon ili nešto slično. JKP GSP "Beograd" kažu da su u slučaju povrede putnici u obavezi da svoje povrede prijave Centru za upravljanje saobraćajem na telelefon 366-4040, a svoja prava putnici ostvaruju kod osiguravača na adresi Ustanička ulica broj 128.
Prilikom podnošenja zahteva potrebno je priložiti fotokopiju lekarske dokumentacije, detaljnu izjavu o načinu povređivanja, druge dokaze o povredi ukoliko isti postoje, kao i ličnu kartu i karticu tekućeg računa.
Bonus video:
(Espreso / Agencije)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!