PRAVA PUTNIKA
NAŠI TURISTI PREŽIVLJAVAJU AGONIJU NA KIPRU: Čekaju let po 30 sati, a avio kompanija je dužna da uradi OVO!
Mnogima nije poznato da su u tim situacijama avio-kompanije dužne da putnicima obezbede smeštaj, hranu, vodu, telefonski poziv
Srpskim turistima koji se nalaze na letovanju u Larnaki let za Beograd je pomeren za 30 sati te su morali da se snađu sami za smeštaj dok je gomila ljudi prespavala na plaži.
Mnogima nije poznato da su u tim situacijama avio-kompanije dužne da putnicima obezbede smeštaj, hranu, vodu, telefonski poziv, ili da refundiraju kartu, a u slučaju otkazivanja leta putnici mogu tražiti i odštetu koja iznosi od 200 do 600 evra.
Naime, na Instagram stranici Serbia_live Beograd pojavila se objava u kojoj piše da su naši turisti ostali da čekaju let više od 30 sati.
- Da javim samo da let iz Larnake opet nije realizovan sinoć. Trebalo je da poleti u 22 i 40 sati međutim, avion iz Beograda je kasnio zbog nevremena, a zatim mi iz Larnake nismo ni poleteli.
Let je pomeren za 30 sati. Agencija nas je samo ostavila. Praktično su nas sproveli sa aerodroma u ponoć i ostavili, a agenti se nisu javljali. 200 ljudi je ostalo na ulici da se snađe u piku sezone za smeštaj - navodi se u objavi i dodaje:
- Gomila ljudi je prespavala na plaži. Avio kompanija koja realizuje let takođe ne daje nikakve informacije. Niti znamo da li će biti realizovan let niti kada.
Smeštaj smo jedna našli i iako je avio kompanija u obavezi da obezbedi smeštaj odbijaju bilo kakvu saradnju i kompenzaciju. Da li postoji neko ko zna pouzdano koja su prava putnika i kome možemo da tražimo kompenzaciju. Hvala mnogo.
Na stotine srpskih putnika prošlog leta su ostajali zarobljeni na aerodromima u Rimu, Frankfurtu, Budimpešti, Londonu... U ovakvim i sličnim situacijama putnici imaju garantovana prava Zakonom o obligacionim i osnovama svojinsko-pravnih odnosa u vazdušnom saobraćaju.
- Ako dođe do otkazivanja leta krivicom avio-prevozioca putnik može da zatraži zaštitu svojih prava i naknadu ako je let otkazan iz jednog od sledećih razloga: usled operativnih razloga, prekoračenje radnih sati posade, putnik nije registrovan zbog overbook-a (prodato je više mesta nego što je dostupno najčešće zbog promene tipa aviona), let je neprofitabilan, prevozilac ne može da dokaže razloge otkazivanja leta - navodi se na sajtu Direktorata civilnog vazduhoplovstva.
Objašnjeno je da usled vremenskih uslova, prirodne katastrofe, vojne operacije, vnrednog stanja, nametanja ograničenja i zabrane kretanja, štrajka zaposlenih u avio industriji, nedostataka aviona koji predstavljaju opasnost za bezbednost putnika izuzev onih koji su mogli biti otklonjeni redovnim servisiranjem, avio-prevozilac nije odgovoran za otkazivanje.
Ukoliko let bude otkazan na dan polaska avio-prevoznik je dužan da putnicima uruči obaveštenje o pravima koje ima po zakonu.
- Dužan je da ponudi mogućnost izbora između povraćaja novca u vrednosti putne karte (ako ste odlučili da ne putujete) ili preusmeravanja puta ka krajnjoj destinaciji, da ponudi besplatne obroke i napitke, obezbedi hotelski smeštaj, prevoz do njega, omogući dva besplatna telefonska poziva, slanje poruka telefaksom ili elektronskom poštom, nadoknadi štetu (između 250 i 600 evra, u zavisnosti od dužine leta i ostvarenog kašnjenja tokom preusmeravanja puta) - stoji na sajtu Direktorata civilnog vazduhoplovstva.
Putnici imaju rok za podnošenje reklamacije 90 dana, dok avio-prevoznik ima rok od 60 dana da odgovori, nezavisno od toga putnici svoja prava mogu tražiti i pred sudom.
(Espreso/Kurir.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!