činjenice
AKO VAM JE OTKZAZAN LET MOŽETE DA DOBIJETE I DO 600 EVRA: Potrebno je da uradite samo 1 STVAR
Na stotine srpskih putnika prošlog leta su ostajali zarobljeni na aerodromima
Tokom letnje sezone česta je pojava da kasne letovi ili čak da budu otkazani što mnogima poremeti planove, ali i godišnji odmor! Mnogima nije poznato da su u tim situacijama avio-kompanije dužne da putnicima obezbede smeštaj, hranu, vodu, telefonski poziv, ili da refundiraju kartu, a u slučaju otkazivanja leta putnici mogu tražiti i odštetu koja iznosi od 200 do 600 evra!
Na stotine srpskih putnika prošlog leta su ostajali zarobljeni na aerodromima u Rimu, Frankfurtu, Budimpešti, Londonu... U ovakvim i sličnim situacijama putnici imaju garantovana prava Zakonom o obligacionim i osnovama svojinsko-pravnih odnosa u vazdušnom saobraćaju.
- Ako dođe do otkazivanja leta krivicom avio-prevozioca putnik može da zatraži zaštitu svojih prava i naknadu ako je let otkazan iz jednog od sledećih razloga: usled operativnih razloga, prekoračenje radnih sati posade, putnik nije registrovan zbog overbook-a (prodato je više mesta nego što je dostupno najčešće zbog promene tipa aviona), let je neprofitabilan, prevozilac ne može da dokaže razloge otkazivanja leta - navodi se na sajtu Direktorata civilnog vazduhoplovstva.
Objašnjeno je da usled vremnskih uslova, prirodne katastrofe, vojne operacije, vnrednog stanja, nametanja ograničenja i zabrane kretanja, štrajka zaposlenih u avio industriji, nedostataka aviona koji predstavljaju opasnost za bezbednost putnika izuzev onih koji su mogli biti otklonjeni redovnim servisiranjem, avio-prevozilac nije odgovoran za otkazivanje.
Činjenice
Moguća visina odštete
- 250 evra za letove dužine do 1.500 km
- 400 evra za letove duže od 1.500 do 3.500 km
- 600 evra za letove duže od 3.500 km
Ukoliko let bude otkazan na dan polaska avio-prevoznik je dužan da putnicima uruči obaveštenje o pravima koje ima po zakonu.
- Dužan je da ponudi mogućnost izbora između povraćaja novca u vrednosti putne karte (ako ste odlučili da ne putujete) ili preusmeravanja puta ka krajnjoj destinaciji, da ponudi besplatne obroke i napitke, obezbedi hotelski smeštaj, prevoz do njega, omogući dva besplatna telefonska poziva, slanje poruka telefaksom ili elektronskom poštom, nadoknadi štetu (između 250 i 600 evra, u zavisnosti od dužine leta i ostvarenog kašnjenja tokom preusmeravanja puta) - stoji na sajtu Direktorata civilnog vazduhoplovstva.
Putnici imaju rok za podnošenje reklamacije 90 dana, dok avio-prevoznik ima rok od 60 dana da odgovori, nezavisno od toga putnici svoja prava mogu tražiti i pred sudom.
Činjenice
Evo koja su prava putnika usled kašnjena/otkazivanja leta
- besplatni obroci i osvežavajući napici
- dva besplatna telefonska poziva ili elektronske poruke
- besplatan smeštaj u hotelu
- besplatan prevoz od aerodroma do hotela
- refundacija cena karte u roku od sedam dana ako let kasni najmanje pet sati
Bonus video:
(Espreso/ Kurir.rs/ Mina Branković)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!