obratite pažnju
OVO OBAVEZNO PROVERITE U SERVISU DA BISTE MOGLI DA REGISTRUJETE AUTO: Evo i koliko košta, sve do DETALJA!
Prema upozorenjima Privredne komore Srbije, čak četvrtina automobila u Srbiji neće moći da bude registrovana zbog provere ovalnosti kočionih diskova
"Ovalnost kočionih diskova", za mnoge ovo zvuči kao špansko selo, ali vozači u Srbiji će uskoro vrlo dobro morati da znaju šta je to i koliko košta. Naime, u narednih 10 dana trebalo bi da bude doneta konačna odluka o tome da li stupaju na snagu nova i oštrija pravila tehničkog pregleda. Nova pravila predviđaju da ovalnost kočionih diskova treba da bude 20%, a cene merenja ovalnosti diskova kreću se od 1.500 do 3.000 dinara, u zavisnosti od dimenzija točkova i veličine automobila, potvrđeno je za portal Nova.rs u jednom beogradskom auto-servisu. Sve u svemu, dragi vozači, spremite vaše novčanike.
U narednih 10 dana Radna grupa Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture trebalo bi da razmotri pravilnik i utvrdi da li će biti izmena u uslovima prolaska tehničkog pregleda. Među odredbama koje su najviše osporavane u javnosti dve su ključne – jedna se odnosi na to da sva vozila moraju da imaju takozvanu granicu neujednačenosti sile kočenja, odnosno ovalnosti diskova od 20%, a druga se odnosi na katalizatore, odnosno uređaje za odvođenje i regulisanje izduvnih gasova.
Prema upozorenjima Privredne komore Srbije, čak četvrtina automobila u Srbiji neće moći da bude registrovana zbog provere ovalnosti kočionih diskova. Zbog toga mehaničari savetuju vozačima da ukoliko nisu sigurni u kvalitet svojih kočnica – provere ovalnost pre tehničkog pregleda, jer će u suprotnom imati samo nedelju dana da reše problem, što će značiti ponovni odlazak na tehnički pregled ukoliko vozilo bude odbijeno.
Što se tiče menjanja kočionih diskova – to bi za većinu mogao da bude ozbiljan trošak. Vlasnik servisa Prosport Auto Vladan Petrović rekao je za portal Nova.rs da cene ovih diskova zavise od dimenzije točkova i kreću od 3.000 do 4.000 dinara po komadu za manje automobile, dok je za neku srednju klasu cena po komadu od 4.000 do 6.000 dinara. Za automobile sa većim točkovima cena po disku iznosi od 12.000 do 18.000 dinara, dok je za ventilirajuće diskove kod sportskih modela potrebno izdvojiti i do 100.000 dinara.
Petrović upozorava da je mali broj servisa koji mogu da vrše merenje ovalnosti diskova na isti način kao tehnički pregledi, što dodatno može da zakomplikuje situaciju vlasnicima koji svoje vozilo spremaju za tehnički pregled, jer će, osim kod svog majstora, pre tehničkog morati i u servis koji vrši ova merenja diskova.
„Manje više svaki majstor može da sa uređajem koji liči na šubler izmeri debljinu i iskrivljenost diska, ali s obzirom na to da tehnički pregledi koriste potpuno drugačiji metod merenja ovalnosti diska, potrebno je izmeriti silu kočenja na valjcima, a tu mogućnost nudi svega par servisa u Srbiji“, navodi vlasnik beogradskog servisa Prosport Auto.
Prema sadašnjim procenama, čak 25% automobila od 5. jula neće moći da bude registrovano zbog provere ovalnosti kočnica, a u još goroj situaciji su vlasnici teretnjaka, jer se procenjuje da 44 odsto neće ispunjavati uslove za registraciju za koje stručnjaci tvrde da su besmisleni i stroži nego bilo gde u Evropi.
Sa druge strane, dobra vest je da iz Udruženja tehničkih pregleda ne očekuju da budu povećane cene samih tehničkih pregleda, koje se sada kreću od 3.070 do 6.020 dinara.
(Espreso/Nova S)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!