au!
MASERATI OD 295.200 EVRA PRODAT NA SAJMU AUTOMOBILA: Kažu da ga je kupio sin jednog od najbogatijih Srba!
Jedini među luksuznim modelima za koji još nije stigla ponuda je "porše GT 3 RS", čija je cena 260.500 evra, kao i za "audi RS Q8", koji košta 173.936 evra
Najskupljeg četvorotočkaša izloženog na juče otvorenom 55. Međunarodnom sajmu automobila kupio je sin srpskog tajkuna. On je za "maserati MC 20" iskeširao 295.200 evra, saznaje Informer.
- Automobil od skoro 300.000 evra kaparisao je sin jednog od najbogatijih ljudi u Srbiji, i to uoči otvaranja Sajma, a očekuje se da će ubrzo biti završena kupoprodaja - kaže dobro obavešteni izvor Informera.
Pored pomenutog, i ostali luksuzni automobili već su dobili svoje kupce i pre zvaničnog otvaranja 55. Međunarodnog salona automobila. Tako je "Mercedes" prodao sve izložene modele čije se cene kreću od 91.000 evra, koliko košta "GLC 220 d 4M", do 262.366 evra, koliko je iskeširano za "majbah S580 4 M". Prodat je i BMW X 560i po ceni od 166.114 evra.
Jedini među luksuznim modelima za koji još nije stigla ponuda je "porše GT 3 RS", čija je cena 260.500 evra, kao i za "audi RS Q8", koji košta 173.936 evra.
Nema popusta
U ponudi ovogodišnjeg sajma su i automobili srednje i niže klase, pristupačniji mnogo većem broju kupaca. Veliko interesovanje vlada za "škodu superb lend K", koja se prodaje po ceni od 52.328 evra, kao i novi "golf stajl 2.0 TDI", za koji treba izdvojiti 30.122 evra. "Hjundai tuson hibrid" u kombinovanoj verziji (baterija plus benzinski motor) košta 37.490 evra.
Inače, ovaj model je interesantan jer troši struju ako se vozi 60 kilometara na sat, a kada se pređe ova brzina, ide na benzin. Za novu "hondu sivik e" treba izdvojiti 41.490 evra, dok "pežo 408 hibrid" košta 61.750 evra.
Titulu Automobil godine u Srbiji 2023. u izboru Asocijacije automobilskih novinara Srbije (AANS) ove godine ponela su dva automobila, i to "pežo 408" i "opel moka". Ova dva modela imaju hibridnu verziju, koja je trend u celoj Evropi. Inače, "pežo" planira da do 2028. godine sva vozila zameni hibridnim, a "opel" dve godine kasnije. Evropljani su takođe prošle godine najviše vozili "pežo 208", koji je bio i najprodavaniji auto u Evropi.
Među najjeftinijim modelima su "opel korsa", čija je cena 17.290 evra, i "dačija sandero", za koju treba izdvojiti 17.500 evra.
Top 5 najskupljih automobila
"maserati MC 20" 295.200
"majbah S580 4 M" 262.366
"porše GT 3RS" 260.500
"audi RS Q8" 173.936
BMW X560i 166.114 (cene su u evrima)
Da automobilskoj industriji ne cvetaju ruže, svedoči to što je ovogodišnji Sajam automobila znatno skromniji od prethodnih, kao i to što distributeri ne nude nikakve popuste kupcima. Zašto nema tradicionalnih značajnih olakšica pri kupovini, objasnio je Zoran Lupšić, koordinator Beogradskog sajma.
- Nema velikih lagera za brzu isporuku vozila, nema popusta jer uslovi na tržištu, odnos ponude i tražnje diktiraju takvu cenovnu politiku.
Cene prosečnih automobila
"pežo 408" 61.750
"škoda superb lend K" 52.328
"golf stajl 2.0 TDI" 30.122
"hjundai tuson" 37.490
"ford fijesta" 19.490
"opel korsa" 17.290
Utoliko je značajnije to što smo uspeli da organizujemo ovaj sajam uz prisustvo praktično svih vodećih svetskih brendova, ukupno 33 - rekao je Lupšić i dodao da su kod srpskih izlagača, pre svega uvoznika, smanjeni budžeti za sve marketinške aktivnosti, a samim tim, i za sajamski nastup.
- Zato smo se dogovorili da se ovogodišnji sajam organizuje po jedinstvenoj scenografiji sa unificiranim štandovima u režiji Beogradskog sajma, uz, naravno, male korporativne elemente i dodatke koji će predstaviti taj korporativni identitet. Ove godine je osnovno što će korporativni identitet predstaviti izloženi modeli.
"Maserati MC 20" - karakteristike * 630 konjskih snaga * koristi potpuno novi trolitarski motor sa unutrašnjim sagorevanjem, konstruisan pomoću tehnologije iz Formule 1 - Brzinu od 100 km/h postiže za 2,9 sekundi - Maksimalna brzina 325 km/h - Osmostepeni DCT menjač - Karbonska konstrukcija mase od 1.500 kg
Aleksandra Đurđević, predsednica Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, naglasila je izuzetnu složenost svih procesa koji prate auto i moto industriju, od proizvodnih do tržišnih.
- Zbog toga svi učesnici na globalnom nivou na svojoj koži osećaju sve probleme. Zato je organizacija ovakvog sajma u postojećim okolnostima bila veliki izazov, sa kojim su uvoznici jednoglasno odlučili da se suoče - kaže ona.
Petar Živković, stručnjak za automobile i učesnik na tržištu podseća da su automobili poskupeli, ali da to ne smeta onima sa dubljim džepom.
- Vidi se ko ima para. Oni izaberu model i iskeširaju. Građani sa plićim džepom, naravno, uzimaju jeftinije modele i uglavnom na kredite. Takođe, treba znati da se isporuka mnogih automobila čeka i do godinu dana - rekao je Živković.
On ističe da je i dalje fokus na hibridnim vozilima.
- To je budućnost u auto-industriji. Vidite da ova vozila "izbacuju" i "Mercedes", BMW, "Audi"... Ona jesu skuplja od dizelaša i benzinaca, ali će za koju godinu biti dominantna na tržištu. Naša država se već za to priprema, pa daje subvencije za kupovinu hibrida kako bismo se i mi uključili u ovaj trend - ističe Živković.
(Espreso/Blic/Informer)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!