![U JEDNOJ ŠKOLI NA JUGU SRBIJE NEMA VRŠNJAČKOG NASILJA: Pedagog otkriva kako su to uspeli, tajna je u JEDNOM!](/data/images/2021/09/07/13/1000325_205338747-10224928778675585-4248518278207060015-n_ls.jpg)
OVO TREBA PRIMENITI
U JEDNOJ ŠKOLI NA JUGU SRBIJE NEMA VRŠNJAČKOG NASILJA: Pedagog otkriva kako su to uspeli, tajna je u JEDNOM!
Učenici su, po njenim rečima, radili na suočavanju jasnih motiva, jer kada prepoznamo motiv onda možemo da radimo i na sprečavanju nasilja
Povodom Međunarodnog dana borbe protiv vršnjačkog nasilja, učenici Srednje škole „Sveti Sava“ u Bujanovcu održali su sa svojim pedagogom radionicu na temu „Koja je najbolja prevencija vršnjačkog nasilja“ i govorili o emocionalnoj stabilnosti, o toleranciji, poštovanju, razumevanju i praštanju.
- Mi smo škola koja uspeva da izađe iz okvira nasilja i da ga skoro i nema, odnosno nije u meri u kojoj bi nam bili potrebni neki novi programi, a sve je to rezultat dobre prevencije koju sprovodimo – kaže pedagog škole Snežana Mišić, prenose bujanovacke.co.rs.
Tema radionice, kako kaže, bila je „koja je najbolja prevencija vršnjačkog nasilja“, zato što smatra da je u prevenciji lek, tako da se na radionici govorilo o emocionalnoj stabilnosti učenika, o tome kako oni vide toleranciju, poštovanje i razumevanje.
- Ono što je mene jako iznenadilo kod učenika je činjenica da su prepoznali važne principe u rešavanju sukoba, odnosno naučili kako da prepoznaju konflikt i kako da pravilno pristupe njegovom rešavanju – dodaje Mišićeva.
Učenici su, po njenim rečima, radili na suočavanju jasnih motiva, jer kada prepoznamo motiv onda možemo da radimo i na sprečavanju nasilja.
- Razgovarali smo i o tome kako da sprečimo zajednički sukob u odeljenju, odnosno nasilje koje se javlja između vršnjačkih grupa, kada je prisutno društveno isključivanje koje jako ume da bude bolno za učenike – ističe pedagog.
![Škola, Zadatak](/data/images/2022/10/27/12/1278361_zadatak_ff.jpg?ver=1677145735)
Ono oko čega su se svi složili jeste da mora svako da radi na svom ličnom razvoju, da ima prave stavove, da prihvati odgovornost za sopstveni doprinos svakom problemu i da sve potiče od nas.
- Deo radionice bio je i na temu „shvatite vrednost praštanja“ naročito kad su u pitanju sitni sukobi u kojima možemo da radimo na pomirenju, jer ostajemo svi u istoj školi i društvenoj zajednici. Kada je u pitanju fizičko nasilje tu već postoji zakon koji mora da se poštuje – naglašava Mišićeva.
Njen zaključak je da na samokontroli mora da se radi i da su radionice, koje često praktikuje sa učenicima, najbolja prevencija jer omogućavaju im da uče i toleranciju i poštovanje i stabilnost.
Učenici razlikuju vrste nasilja i nisu spremni uvek da oproste jer nažalost neki od njih, po rečima pedagoga, sreću se sa nasiljem u porodici i nisu spremni da uvek pričaju o tome. Cilj ovih radionica je podizanje svesti, prepoznavanje uzroka, rešavanje konflikata i spremnost da se o njima priča.
- Vaspitni stil je bitniji od obrazovnog, jer kad imate dobar kulturološki odnos i prema sebi i prema drugima, onda možete da napredujete i u obrazovanju – zaključuje pedagog Snežana Mišić.
(Espreso/Telegraf)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!