NA JEDNO MESTO KONKURIŠE 12 KANDIDATA, ALI SAMO NAJHRABRIJI POSTANU PILOTI: Put do licence UOPŠTE NIJE LAK!
Piloti, Foto: Profimedia

AVIJACIJA

NA JEDNO MESTO KONKURIŠE 12 KANDIDATA, ALI SAMO NAJHRABRIJI POSTANU PILOTI: Put do licence UOPŠTE NIJE LAK!

Onaj ko prođe strogu selekciju, svedoči da do diplome i licence za rad, put nije lak

Objavljeno:

Mnogi sanjaju da se vinu u oblake, ali samo najhrabriji to i ostvare. Kada se odvaže da krenu putem vazduhoplovstva, buduće pilote čeka dugogodišnje usavršavanje i prevazilaženje svih strahova. Na tom teškom putu nesebično im pomažu starije kolege, koje svoje bogato iskustvo ostavljaju budućim pilotima.

U padobransku knjižicu upisao je oko hiljadu skokova. Iz pilotske kabine osposobio je na stotine vojnih i civilnih pilota. Važi za čoveka, koji je obučio najviše padobranaca.

To što je nekada među oblacima bio duže nego na zemlji, svrstava ga u one koji znaju "zašto ptice pevaju i trava miriše".

"Nebo očarava ljude. Zemlja iz visine izgleda kao savršena cvetna bašta. Kada se otisnete i ostanete na nebeskom prostoru, vi ste jedini. To je događaj koji zadržava čoveka na tim prostorima", priča vazduhoplovac u penziji Petromir Mišković.

Znanje stečeno u vazduhu, decenijama je prenosio na zemlji. Pri ocenjivanju, kaže, služio se dugačkim spiskom kriterijuma. Kada njega ocenjuju nekadašnji učenici, kažu da je strog, ali posvećen.

"U to vreme, pogotovo kad je bio nastavnik, imali smo hiljade skokova godišnje. Niko nije ni nogu uganuo. Čovek mora da bude disciplinovan i mora puno da zna", priseća se pilot Nikola Đuričko.

Mišković kaže da kaže da su na sastanaku sa vojskom tražili da pripreme kandidate za vojno-vazduhoplovstvo.

"Rekli su nam da hoće da od tih 150 pilota koje ćemo uzeti za školovanje, dobijemo pilote koji će u svako doba dana i noći, po svakom vremenu poleteti i ići u čelo neprijatelja", priča Mišković.

Dodaje da nije samo reč o tome da se bude dobar letač, već i dobar čovek i patriota.

1 / 4 Foto: Ministarstvo odbrane

Put do diplome nije lak

Onaj ko prođe strogu selekciju, svedoči da do diplome i licence za rad, put nije lak.

"Leto sam proveo na aerodromu naše škole u Vršcu, dok su moji drugari uživali i odmarali se", navodi učenik Vazduhoplovne akademije u Beogradu Vuk Stefanović.

Učenik Vazduhoplovne akademije u Beogradu Ognjen Vujasinović priča da je najveći izazov kada sami slete po jačem bočnom vetru ili po turbulencijama.

Balša Janjušević, učenik Vazduhoplovne akademije smatra da pilot mora da bude odgovoran jer životi ljudi zavise od toga.

"Trema i strahovi, najbolje se savlađuju znanjem ali i iskustvom, koje prolaze tokom svakog leta i časa", objašnjava profesor beogradske Vazduhoplovne akademije u Aleksandar Starčević.

Zainteresovanost velika

Da postane pilot sanja veliki broj srednjoškolaca. Zainteresovanost je godinama velika: na jedno mesto konkuriše i do 12 kandidata.

"Potreba za pilotima prema procenama je oko 255 hiljada u narednih deset godina. To je veliki broj koji će pratiti u određenom procentu povećanje saobraćaja, procenjuje se na 60 odsto, dok će ovih 40 odsto biti piloti koji će zameniti one koji odlaze u penziju", kaže pomoćnik direktora Vazduhoplovne akademije u Beogradu Srđan Čokorilo.

Zbog toga su oni, poput Petromira, bili zlata vredni, jer su buduće pilote naučili da su posvećenost i ljubav prema pozivu najvažniji put do sigurnog leta.

(Espreso / RTS / Jovana Vulinović)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.