nepogode
PUTARI SU OČEKIVALI SNEG, ALI IH JE NOVEMBAR IZNENADIO: Ovo je upozorenje za vozače na period koji nam sledi
Ukazuje da postoje jako teške deonice puta kao što su one u brdsko planinskim predelima
Od početka novembra sve ekipe Zimske službe "Puteva Srbije" su u stanju pripravnosti. Pad temperature očekuje nas za vikend a u trećoj dekadi novembra i sneg. Izvršni direktor Sektora održavanja državnih puteva prvog i drugog reda Zoran Stojisavljević navodi za RTS da je zvanično održavanje puteva u zimskim uslovima počelo 1. novembra i trajaće do 31. marta naredne godine. Vozačima savetuje da budu oprezni tokom vožnje, da prilagode brzinu uslovima na terenu i da na put krenu sa tehnički ispravnim vozilom.
Zoran Stojisavljević je gostujući u Jutarnjem programu RTS-a rekao da je, što se tiče zimske službe, sve organizovano na vreme. Na terenu su 602 ekipe koje će intervenisati i održavati 14.901 kilometar državnih puteva.
"Još uvek su vremenske prilike stabilne, temperatura je veoma visoka tako da naše ekipe što se tiče zimskih intervencija još nisu reagovale. Mi jesmo organizovali zimsku službu i ona je zvanično počela da radi 1. novembra i radiće do 31. marta", navodi Stojisavljević.
Ukazuje da postoje jako teške deonice puta kao što su one u brdsko planinskim predelima.
"Kao što je na auto-putu prevoj Mečka prema Ražnju, zatim Čestobrodica, zatim svi prilazi zimskim turističkim centrima, objekti, mostovi preko velikih reka - Dunava i Sava. Tako da u principu na njih se posebno obraća pažnja i posebno se u svim vremenskim prilikama obilaze te deonice", objašnjava gost Jutarnjeg programa.
"Na Kopaoniku iz godine u godinu raste priliv turista, gostiju, tako da sama ta činjenica zahteva veće angažovanje naših službi na tom centru. Tako da smo uveli dodatna vozila koja dežuraju tamo 24 sata i po potrebi intervenišu", navodi Stojisavljević.
Ukazuje da se na putevima prvog prioriteta dežura 24 časa, dok se na putevima trećeg prioriteta, regionalnim putevima u brdsko-planinskim krajevima, gde, kako kaže, nema saobraćaja, dežura osam sati.
Savremena oprema za čišćenje snega
Govoreći o raspoloživoj mehanizaciji navodi da imaju nov vozni park sa savremenim vozilima i opremom za čišćenje snega.
"Tako da u suštini po izveštajima sa kojima raspolažemo imamo i viška mehanizacije na terenu da u slučaju velikih elementarnih nepogoda i padavina možemo da reagujemo i angažujemo i dodatno mehanizaciju u odnosu na planirane po planu zimske službe", navodi gost Jutarnjeg programa.
Istakao je da ima dovoljno soli i rizle.
"Mi smo se tokom letnje sezone organizovali i obezbedili negde oko 98.000 tona soli već imamo deponovano u putnim bazama. Rizle ima preko 100.000 tona, a nju u principu koristimo po potrebi. Izbacili smo je sa puteva prvog prioriteta, isključivo bacamo, posipamo so, efekti su znatno bolji, kvalitetniji, korisnici puteva su znatno zadovoljniji, tako da smo povećali količinu soli, i smanjili količinu rizli", objašnjava Stojisavljević.
"Neophodno je da se vozači pripreme za vožlju u zimskim uslovima"
Obraćajući se vozačima, Stojisavljević kaže da je neophodno da se pripreme za vožnju u zimskim uslovima i da prilagode vožnju i brzinu uslovima na putu.
"Moraju da imaju zimsku opremu, vozilo mora da bude tehnički ispravno. Takođe, savetujem im da se pridržavaju zimskim uslovima na terenu, poštuju saobraćajnu signalizaciju. Zna se da je ograničena brzina kretanja vozila na putevima u slučaju kada pada sneg a i kada pada kiša u zimskim uslovima to je dozvoljeno kretanje vozila do 60 kilometara na sat. Često imamo prilike da vidimo naročito na auto-putu da se to ne poštuje", ukazuje Stojisavljević.
Vozačima savetuje da u slučaju elementranih nepogoda bez preke potrebe ne kreću na put.
(Espreso / RTS)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!