NAPREDUJU RADOVI NA IZGRADNJI 5. MOSTA U NOVOM SADU
Vučević: Većina nas nije mogla ni da sanja da se istovremeno grade dva nova mosta u našem gradu, a treći projektuje
"Veoma sam zadovoljan nivoom podrške koju imamo u pogledu finansiranja, jer država Srbija finansira sve ove projekte, koji ni Grad niti Pokrajinu ne koštaju novčano, a direktno utiču na kvalitet našeg života"
Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević zajedno je sa ministrom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislavom Momirovićem, predsednikom Pokrajinske vlade Igorom Mirovićem, direktorom „Koridora Srbije“ Aleksandrom Antićem i predstavnicima kompanije „CRBC“ obišao radove na pomoćnom mostu preko Dunava koji se gradi u okviru Fruškogorskog koridora. Oni su prošetali gradilištem budućeg mosta između Petrovaradina i Kaća, nizvodno od nekadašnje „Pobede”, gde je podignut pomoćni most pomoću kojeg će biti izlivani stubovi glavnog mosta. Taj most će spojiti dunavske obale između nekadašnje „Pobede” na sremskoj strani i Termoelektrane-toplane „Novi Sad” u Bačkoj, ujedno služeći kao deo obilaznice oko Petrovaradina i istočnog teretnog tranzitnog pravca.
- Verujem da većina nas u Novom Sadu nije mogla ni da zamisli, ni da sanja da se istovremeno grade dva nova mosta u našem gradu, dok je u toku projektovanje trećeg, pešačko-biciklističkog, a da smo tek pre četiri godine vratili ono što su nam u NATO agresiji srušili. Novim mostovima i saobraćajnom infrastrukturom, menjamo sveukupni ambijent, sliku grada i kvalitet života u Novom Sadu na bolje. Veoma sam zadovoljan nivoom podrške koju imamo u pogledu finansiranja, jer država Srbija finansira sve ove projekte, koji ni Grad niti Pokrajinu ne koštaju novčano, a direktno utiču na kvalitet našeg života. Ovo će biti najbrža veza između dva auto-puta E70 i E75, zapadnog dela države prema severu i istoku, a tu prvenstveno mislim na Fruškogorski koridor. U pogledu promena u gradu, Petrovaradin i Salajka će bukvalno procvetati kad se ovaj most napravi, jer neće više prolaziti kamioni Partizanskom ulicom i svim onim saobraćajnicama kroz Petrovaradin ka Žeželjevom mostu, već će koristiti tranzitne saobraćajnice. Nadam se da ćemo krajem 2024. godine, kako su najavili naši kineski partneri, izvođači radova iz kompanije „CRBC“, moći zajedno da pređemo preko ovog mosta između Petrovaradina i Kaća - rekao je gradonačelnik Miloš Vučević.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović je naglasio da će Fruškogorski koridor, koji će biti dužine 48 kilometara, mnogo značiti za Novi Sad i Rumu, ali možda najviše za Frušku goru.
- Izmestićemo teretni saobraćaj sa planine i omogućićemo svim građanima Srbije da je lagodno koriste u rekreativne svrhe, jer će Fruška gora biti rasterećena teretnog saobraćaja, a moći ćemo da privlačimo nove investicije u oblasti turizma i kulture. Ostajemo do kraja posvećeni realizaciji započetih investicija, i uprkos evropskoj krizi, mi se ne povlačimo ni sa jednog gradilišta i nastavljamo da ulažemo – rekao je Momirović.
Predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović je istakao da je most u izgradnji jedan od najvažnijih objekata na Fruškogorskom koridoru i naglasio da je pre obilaska održan konstruktivan radni sastanak u zgradi Pokrajinske vlade, sa gradonačelnikom Vučevićem i ministrom Momirovićem, na kojem su analizirani tehnički detalji i dinamika budućih radova vezanih za taj veliki projekat.
Direktor „Koridora Srbije“ Aleksandar Antić je rekao da je ovo jedan od ključnih razvojnih projekata u Republici Srbiji.
- Mi smo za njegovu realizaciju dobili snažnu podršku predsednika države, a želim da se zahvalim na saradnji i odličnoj sinergiji koju imamo od početka sa svim partnerima na ovom projektu. Kompanija „CBRC“ je sjajna građevinska kompanija koja se dokazala na velikom broju infrastrukturnih poduhvata. Oni vrlo temeljno rade u svim fazama izgradnje, a konkretno na ovom gradilištu je završen pomoćni most sa čije konstrukcije će se raditi prvo stubno mesto petog mosta u Novom Sadu– istakao je Antić naglasivši da se od izvođača radova očekuju podjednako i kvalitet i poštovanje rokova.
Na teritoriji grada, ova saobraćajnica će služiti kao tranzit za teretna vozila, koja će onda Dunav prelaziti na budućem mostu na Tekijama, a odatle će kroz tunel izbijati na Alibegovac, potom na Mišeluk i dalje ka Vencu i Irigu. Most na Tekijama biće spojen i sa obilaznicom oko Petrovaradina, koja bi trebalo da ide pored „Pobede”, i koja vodi na novi drumsko-železnički most.
(Espreso / Promo)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!