NA STANICAMA NEMA PERONA SA TIM BROJEM, IZBEGAVA SE KUPOVINA STANOVA NA TOM SPRATU: Od kad je petak 13. baksuzan?
Ilustracija, Foto: Rina

sujeverje ili?

NA STANICAMA NEMA PERONA SA TIM BROJEM, IZBEGAVA SE KUPOVINA STANOVA NA TOM SPRATU: Od kad je petak 13. baksuzan?

“Verovanje da je petak 13. baksuzan dan seže daleko u prošlost"

Objavljeno:

Ako nešto izgubite, stanu vam kola ili se sa nekim posvađate sve te nevolje možda biste mogli da pripišete lošoj i od davnina poznatoj kao baksuznoj kombinaciji brojeva i dana. Petak 13. za mnoge je najbaksuzniji u godini jer i ovaj dan, ali i broj imaju dugu tradiciju simbola loše sreće, a njihova kombinacija čini se da je najubojitija.

“Verovanje da je petak 13. baksuzan dan seže daleko u prošlost. Pojedini istoričari tvrde da je tog dana Eva navela Adama da zagrize jabuku, kao i da je 13 ljudi koji govore o Isusovim poslednjim mukama pre raspeća na Veliki petak. Veruje se da je srećan broj 12 koji daje neku ravnotežu jer imate 12 meseci u godini i 12 apostola, 12 puta se čitaju odrđene molitve i odjednom kad se doda još jedan broj on poremeti, kako se veruje, taj red”, kaže za RINU etnolog Snežana Ašanin.

Snežana Ašanin
Snežana Ašaninfoto: Rina

Iz straha da im petak 13. može doneti nesreću mnogi na današnji dan otkazuju putovanja i poslovne sastanke.

“Na pojedinim železničkim i autobuskim stanicama ne postoje peroni sa brojem trinaest, već postoji 12A i onda zatim sledi četrnaest. Često se izbegava kupovina stanova na trinaestom spratu. Ljudi se na taj način štite od postojećeg verovanja o baksuznom broju”, izjavila je Ašanin.

Negativnim mislima i uverenjima podsvesno se podstiču nezgode i loša sreća i zato ako ste sujeverni na petak 13. ne započinjite nikakv posao i pokušajte da prespavate dok ne svane 14. maj, a uostalom nakon tog "baksuznog dana" počinje i vikend koji vam možda baš donese sreću.

Ilustracija
Ilustracijafoto: Rina

( Espreso / Rina )


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.