PRUGA OD NOVOG SADA DO SUBOTICE MENJA GEOGRAFIJU: "Gradiće se podvožnjaci, nadvožnjaci, vijadukti"
Pruga, Foto: Aleksandar Jovanović Cile

brza pruga

PRUGA OD NOVOG SADA DO SUBOTICE MENJA GEOGRAFIJU: "Gradiće se podvožnjaci, nadvožnjaci, vijadukti"

Rok za izvođenje radova počeo je da teče od trenutka obustave saobraćaja, a predviđeno je da traju 33 meseca, do kraja 2024. godine

Objavljeno:

Posle puštanja u saobraćaj prve deonice brze pruge od Beograda do Novog Sada nastavljeni su radovi na drugoj deonici, od Novog Sada do Subotice.

Ta deonica je duga 108 kilometra, a na njoj će biti izgrađeno 49 novih objekata – nadvožnjaka, podvožnjaka, vijadukta.

Radovi na izgradnji brze pruge od Novog Sada do Subotice zvanično su počeli 7. aprila, kada je i obustavljen železnički saobraćaj na ovoj trasi. Prvi zadatak je demontaža čitave kontaktne mreže.

Nenad Stanisavljević iz "Infrastruktura Železnice Srbije" ističe da se trenutno radi na demontaži kontaktne mreže da deonici Sajlovo–Zmajevo.

"Zbog toga upozoravamo i apelujemo na sve građane, one koji prelaze preko pruge i žive blizu, da poštuju znake upozorenja i ne prilaze kontaktnoj mreži i radovima, jer i pored toga što je obustavljen železnički saobraćaj do Subotice, kontaktna mreža će na nekim deonicama stalno, ili povremeno biti po visokim naponom", objašnjava Stanisavljević.

Ističe da, da bi došlo do nesreće, nije potrebno da se kontaktna mreža dodirne, dovoljno je da se uđe u strujno kolo, koje je nekada i nekoliko metara udaljeno od kontaktne mreže. "Najsigurnije je ni ne prilaziti gradilištima. Takvi slučajevi se obično tragično završavaju", rekao je Stanisavljević.

Radovi će trajati do kraja 2024. godine

Rok za izvođenje radova počeo je da teče od trenutka obustave saobraćaja, a predviđeno je da traju 33 meseca, do kraja 2024. godine.

Međutim, i pre 7. aprila bilo je radova koji nisu zahtevali obustavu saobraćaja – radovi u Železničkoj stanici Novi Sad, u Kisačkoj ulici u Novom Sadu na nadvožnjaku.

"Sada kreću intenzivni radovi, počelo se sa demontažom kontaktne mreže, sledi demontaža pruge i izgradnja nove. Treću deonicu izvodi Konzorcijum kineskih železnica, koji je radio i deonicu od Beograd centra do Nove Pazove. Kao što smo imali situaciju od Beograda do Novog Sada da je potpuno promenjena geografija, slično je i ovde. Izgradiće se 49 novih objekata, ali ovde je ravnica, pa se očekuje da će lakše ići radovi", navodi Stanisavljević.

Gradiće se podvožnjaci, nadvožnjaci, vijadukti.

"Jedan od najvećih objekata na tom delu pruge biće vijadukt u Vrbasu, koji će imati 1.600 metara, biće rekonstruisane sve železničke stanice na ovom potezu - njih devet, a biće izgrađene i tri nove – Lovćenac, Rumenka i Vrbas. Rekonstruisaće se železnički čvorovi Novi Sad, Subotica i Vrbas", pojašnjava Stanisavljević.

Od Beograda do Subotice za sat i 15 minuta

Sve to će omogućiti da 2024. vozovi od Beograda do Subotice stižu za sat i 15 minuta, prelazeći 108 kilometara.

"Do pre par godina vozovi su tu udaljenost po redu vožnje prelazili prosečno za 2,5 sata, brzinom od četrdesetak kilometara na sat. Zamislite šta će biti kada bude pet puta brže, ići će se 200 kilometara na sat", ističe Stanisavljević.

Vrednost investicije je milijarda i 160 miliona evra, odk je prva deonic koštala milijardu evra.

"Očekujemo da su svi izazovi na prvoj deonici savladani i da će ovde ići mnogo lakše. Sa stanovišta geografije i prirode biće jednostavnije i izvođači sada imaju iskustvo sa prvom deonicom", zaključio je Nenad Stanisavljević iz "Infrastruktura Železnice Srbije".

Da bi se omogućilo redovno i nesmetano funkcionisanje saobraćaja, "Infrastruktura Železnice Srbije" je prethodne dve godine rekonstruisala regionalne pruge.

( Espreso / Rts )


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.