POTVRDA
VESIĆ POTVRDIO: Vasina samo za pešake, poznato kad se definitivno izmešta autobuska stanica! (FOTO)
Metro čekamo duže od pola veka, a zamenik gradonačelnika naveo je da će se 22. novembra dogoditi istorijska stvar
Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić rekao je danas da će Beograd biti okićen već do početka decembra i da metro možemo očekivati 2028. godine.
- Kićenje Beograda počelo je pre nedelju dana pa će grad biti lepo okićen već do početka decembra. Grad Beograd je kupio rasvetu pre nekoliko godina, a potrudićemo se da okitimo i centre svih prigradskih opština - rekao je Vesić u jutarnjem programu Kurir televizije.
Metro čekamo duže od pola veka, a zamenik gradonačelnika naveo je da će se 22. novembra dogoditi istorijska stvar.
- Došli smo u situaciju da 22. novembra započnemo gradnju metroa. To je istorijska stvar. Gradonačelnik Branko Pešić je još 1970. godine obećao metro. To je sjajna stvar da mi počnemo da rešavamo svoje najveće probleme. Prvu liniju dobićemo 2028, a drugu 2030. godine - naveo je Vesić.
Zamenik gradonačelnika je odbacio kritike koje su se pojavile u javnosti oko trasa kojim će metro ići te je naglasio da će se metro graditi prema pažljivo određenim saobraćajnim potrebama grada.
- Ja ne znam kako je moguće da metro ne reši problem gužvi ako imate dve linije sa 42 kilometara. To su najveće kritike od ljudi koji nisu bili u stanju da sami izgrade metro i lagali su ljude s obzirom na to da nisu imali ni pare, ni projekte, ni urbanizam, a ni zakon. Naša analiza saobraćaja pokazala je da je najveći broj putnika oko sajma. Otprilike 9.000 putnika za sat prođe tuda. Potez od Makiša prema Sajmu je najopterećeniji, a postaje dodatno opterećeniji kad se kod Ade Ciganlije uključi i Požeška. Druga tačka prema opterećenju je Bulevar despota Stefana koji po vršnom času ima oko 4.800 putnika. Treća je Višnjička ulica, koja je obuhvaćena linijom metroa, a onda dolazi Bulevar kralja Aleksandra sa 2.600 putnika i Pravni fakultet sa 1.900 putnika. Predlagati da druga trasa metroa ide ispod Bulevara je potpuno saobraćajno neopravdano jer već imate tramvaje koji pokrivaju taj deo - navodi Vesić.
Druga linija prema njegovim rečima ide od Ustaničke, zatim slede Ulica Mite Ružića, Cvetkova pijaca, Vojislava Ilića, Manjež, Blok 18, Arena i Merkator. Prva linija metroa ide i preko Trga republike.
U planu su i treća linija metroa i četiri linije BG voza.
- Treća linija će od Voždovca ići prema Novom Beogradu i obuhvatiće Slaviju. Još važnije je da ćemo uvesti četiri linije BG voza. To znači da ćemo povezati Surčin i Obrenovac, povezaćemo aerodrom i pojačaćemo koloseke prema Lazarevcu i Mladenovcu, tako da ćemo imati ljude koji mogu da žive tamo i koji će imati direktan prevoz do centra grada - rekao je Vesić.
Izmeštanje autobuske stanice
Zamenik gradonačelnika je najavio i okončanje kapitalnih projekata u prestonici od kojih su neki započeti i pre više decenija.
- Imamo izgradnju metroa, imamo do kraja sledeće godine završetak obilaznice oko Beograda, koja se već gradi 25 godina, imamo u februaru mesecu premeštanje autobuske stanice sa stare na novu, koja će biti potpuno završena do kraja godine, što se takođe obećava već jedno 40 godina, pored toga izmeštanje železničkog saobraćaja je u potpunosti završeno, što se obećava još od osamdesetih godina. Kao što vidite, sada smo u stanju da rešimo ključne infrastrukturne probleme, mislim da je veoma dobro što će metro dobiti i Žarkovo i Železnik - naveo je Vesić.
Dodao je da je u planu pretvaranje Vasine u pešačku zonu i povratak stare linije čuvenog tramvaja broj 1 od Slavije do Kalemegdana, ali je naglasio da pre svega treba da bude izgrađen metro.
Političari koji kritikuju izgradnju metroa prema njegovim rečima potcenjuju građane koji žive na periferiji.
- Potcenjuju građane koji žive na Karaburmi ili u Mirijevu i Žarkovu. Šta će metro Karaburmi, to im je najčešća kritika, ne, najbolje je da metro ide linijom dvojke i da budete svi srećni! To su takve priče, ali i tamo žive ljudi - rekao je Vesić.
(Espreso / Kurir)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!