odlično
USKORO POTPISIVANJE UGOVORA O IZGRADNJI BEOGRADSKOG METROA! Vesić objašnjava kako će sve izgledati 2030. godine
Istakao je da će se na taj način ostvariiti san građana Beograda koji traje 51 godinu jer je, podsetio je, metro prvi put obećan 4. decembra 1970. godine
Narednih dana biće potpisan ugovor o početku izgradnje beogradskog metroa, najavio je danas zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
Naveo je da će 8. novembra biti održana sednica Skupštine grada na kojoj će biti usvojen plan generalne regulacije šinskih sistema što je, kako je rekao za Tanjug, poslednji korak koji je neophodan kako bi se dobila građevinska dozovola za druge faze izgradnje metroa.
Vesić je pojasnio da će se ugovor odnositi na izgradnju depoa na Makiškom polju, što će označiti početak izgradnje metroa u prestonici.
Istakao je da će se na taj način ostvariiti san građana Beograda koji traje 51 godinu jer je, podsetio je, metro prvi put obećan 4. decembra 1970. godine.
Vesić je rekao da će prva linija metroa biti gotova do 2028. godine, a druga do 2030, te da će obe linije imati ukupno oko 42 kilometara i 42 stanice (po 21 na svakoj liniji).
"Time ćemo konačno početi sa izgradnjom tog najvažnijeg infrastrukturnog projekta u Beogradu koji će Beograd uvesti u red modernih evropskih prestonica", istakao je Vesić.
Pojasnio je da će u depou na Makiškom polju biti smeštene kompozicije i da će odatle početi i bušenje samog tunela koji će, kaže Vesić, početi da se radi veoma brzo.
Dodao je da se, istovremeno, očekuje da u novembru bude potpisan sporazum između Ruske federacije i Republike Srbije o izgradnji BG voza.
"Imaćemo ukupno 223 kilometara BG voza. Povezaćemo opštine Surčin, Obrenovac koje sada nisu povezane, zatim Mladenovac, Lazarevac, Barajevo i Sopot koje sada jesu povezane, ali sa svega nekoliko polazaka dnevno tako da će sve prigradske opštine u Beogradu, izuzev Grocke, imati BG voz odnosno gradsku železnicu koja će ih spajati sa metroom na 10 do 12 minuta u špicu, a na 45 minuta van špica što znači da će konačno Beograd biti potpuno povezan, odnosno da će svi delovi grada biti saobraćajno povezani što je suština funkcionisanja jedne prestonice", istakao je Vesić.
Dodao je da je istovremeno, kroz plan generalne regulacije šinskih sistema, predviđeno novih 42,6 kilometara tramvajskih linija - od Požeške ulice prema Ceraku, od ulice Jurija Gagarina prema Bežanijskoj kosi i od Bogoslovije prema Adi huji, a posle preko mosta na levu obalu Dunava.
"To znači da će 2030. godine naš dominantni podsistem javnog prevoza biti šinski sistem - metro, BG voz i tramvaj. Ako dodamo tome da će nam u tom trenutku trebati svega oko 500 autobusa, a mi već ove godine kupujemo prvih sto na prirodni gas, Beograd će 2030. godine biti grad koji neće imati više nijedno vozilo u javnom prevozu koje nije ekološki prihvatljivo što je veoma važno jer ćemo na taj način, osim rešavanja saobraćajnih problema, smanjiti zagađenje u gradu", naglasio je Vesić.
Govoreći o primedbama u vezi sa metroom, naveo je da su neke od njih usvojene.
"Usvojena je primedba jednog udruženja građana koje je predložilo da se uradi krak metroa od Požeške ulice prema Ceraku, odnosno Petlovom brdu, ali to je usvojeno uslovno. Taj krak će biti predviđen, ali on neće biti građen u prvoj fazi već u nekoj kasnijoj fazi, zato će tuda prvo ići tramvaj", rekao je Vesić i dodao su usvojene još neke primedbe koje su imale smisla.
(Espreso/Agencije)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!