BITNA PROMENA
OVO JE NOVA BEOGRADSKA KARTICA! Donosi brojne povoljnosti, BUS PLUS ODLAZI U ISTORIJU (FOTO)
Dolazi do određenih promena
U Skupštini Grada Beograda danas je predstavljena nova karticu za javni prevoz - "Beogradska kartica".
Na događaju su govorili sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević, sekretarka za sport i omladinu Dragana Pešić Belojević i Volkan Šen, iz turske kompanije "Kentkart".
Uz nju će građani moći da koriste i plaćaju javni prevoz, ali i da dobijaju popuste prilikom ulaska u muzeje, pozorišta, na gradske bazene, da plaćaju Infostan i ostale gradske dažbine.
Korišćenje beogradskih bazena će uz ovu karticu biti besplatno jednom nedeljno.
Odrađena su i reciklažna dvorišta, građani će na automatima širom grada moći da ubacuju PET ambalažu. Umesto da dobijaju novac za tu ambalažu, moći će da prislone karticu i dopune je novcem koji će koristiti za javni prevoz ili neke druge popuste koje će ostvarivati sa njom.
Ono što je važno je da će svaki putnik koji ima staru karticu dobiti sve benefite i neće morati da vade nove kartice.
Pogledajte kako izgleda:
Multifunkcionalnost
Nova kartica se neće koristiti samo za prevoz, već i za ostvarivanje raznih pogodnosti. Od ponedeljka, 12. jula 2021. godine, građani će uz personalizovanu karticu, sa kupljenom mesečnom kartom za tekući mesec, moći da koriste termine za plivanje na gradskim bazenima za samo jedan dinar i da jednom mesečno kupe ulaznicu za Zoološki vrt za 350 umesto 550 dinara kolika je inače cena.
U planu je da sa novom BEOGRADSKOM KARTICOM građani ostvare popuste pri kupovini karata za pozorišta, bioskope, muzeje, pri plaćanju infostana i drugih obaveza, računa u ugostiteljskim objektima i prodavnicama.
Nova BEOGRADSKA KARTICA će funkcionisati po principu dva novčanika, gde će na jedan moći da se uplaćuje karta za prevoz, a drugi će moći da se dopunjuje i tako plaća korišćenje javnih bicikala, parkinga i drugo.
„Korisnici javnog linijskog prevoza u Beogradu nastavljaju da koriste prevoz pod istim uslovima kao i do sada. Dosadašnje personalizovane i nepersonalizovane kartice važe i dalje, do isteka roka i mogu se dopuniti na prodajnim mestima po cenama koje nisu menjane od 2017. godine. Takođe, sve pogodnosti važe i za korisnike stare kartice za prevoz. Grad Beograd je u poslednjih 10 godina davao ogromna sredstva za kupovinu novih za proširenje mreža linija. Unapređenje javnog prevoza osnovni je cilj sviIh nas, ali da bismo uspeli u tome, važno je da svako ko koristi prevoz plati kartu. Jedino ćemo tada biti u mogućnosti da podignemo kvalitet javnog prevoza na još viši nivo." izjavio je Jovica Vasiljević, sekretar za javni prevoz Grada Beograda. Ono što je već zaživelo u Beogradu su Reciklomati, postavljeni na više Lokacija u gradu, pametne mašine koje za određeni otpad (plastiku, pet, metal ili staklo), omogućavaju korisnicima da dopune svoje kartice za prevoz.
Svi korisnici personalizovanih kartica, starih ili novih, sa kupljenom mesečnom kartom za tekući mesec, imaju mogućnost da za samo 1 dinar u toku mesec dana iskoriste termine za rekreativno plivanje u zatvorenim bazenima gradskih Sportkih centara: Tašmajdan, Milan Gale Muškatirović, Banjica, Vračar i 11. april.
To znači da svaki korisnik u toku jednog meseca za po jedan dinar može da iskoristi termine u svih pet centara. Građani se stalno pozivaju da koriste javni umesto sopstvenog prevoza, jer se na taj način smanjuje broj automobila na ulicama, a samim tim i emisija štetnih gasova. Važno je da čuvamo životnu sredinu, važno je da čuvamo sebe, pa je ovo sjajna prilika da animiramo građane da počnu sa rekreacijom i za samo 5 dinara iskoriste 5 termina plivanja mesečno." – rekao je Milan Novović, direktor SC Tašmajdan.
Sistem naplate karata i upravljanja vozilima kakav se primenjuje u Beogradu, kompanija Kentkart iz Turske održava u 47 gradova na 4 kontinenta širom Sveta.
„Imajući u vidu naše iskustvo i činjenicu da smo prethodnih godina bili prisutni u Beogradu kao manjinski partner, prepoznali smo upravljenje javnim prevozom u Beogradu kao strateški važan posao za razvoj naše kompanije u regionu. Zahvaljujući jako dobrom iskustvu i velikom broju dobrih inženjera u Srbiji rešili smo da u Beogradu napravimo centar za ovaj deo Evrope, pa je i kompanija promenila naziv u Kentkart Southeast Europe. U prethodne dve godine započeli smo projekte u Kragujevcu, Sarajevu i Miškolcu u Mađarskoj.
U Beogradu imamo nameru da zaposlimo još inženjera, da deo proizvodnje prebacimo u Srbiju i da nastavimo širenje na kompletno tržište Jugoistočne Evrope.“ – izjavio je Volkan Šen, marketing menadžer Kentkart kompanije.
Krajem godine, biće omogućeno plaćanje karte putem mobilnih uređaja ali nezavisno od toga da li se radi o NFC telefonima ili ne, što trenutno nije slučaj, kao i plaćanje prevoza svim bankarskim karticama. Biće unapređena postojeća aplikacija u pogledu direktne komunikacije.
Podsestimo, u javnom gradskom prevozu su od 1. jula počela da važe nova pravila o kontroli karata. Privatna kompanija Kentkart, koja je dobila taj posao, saopštila je da će kontrolore na terenu ubuduće pratiti privatno licencirano obezbeđenje „kako bi se izbegli incidenti“.
(Espreso)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!