OTKRIVAMO
AUTOBUSKA STANICA SE SELI NA NOVI BEOGRAD: Radovi u završnoj fazi, evo kako će sve IZGLEDATI!
Radovi su počeli sredinom juna 2020. godine, ugovorena vrednost radova je oko 278 miliona dinara bez PDV
Izgradnja pristupnih saobraćajnica oko nove autobuske stanice u novobeogradskom Bloku 42 počela je krajem juna, a najveći deo radova je završen.
Zamenik gradonačelnika obišao je juče radove na rekonstrukciji saobraćajnica Jurija Gagarina, Antifašističke borbe i Marka Hristića oko “Bloka 42”, odnosno nove autobuske stanice koji su u završnoj fazi.
Inače najveći deo radova je završen, skoro sve podzemne instalacije, izgrađeni su novi široki trotoari koji su većim delom kompletno završeni asfaltima, poručio je Vesić.
Radovi su počeli sredinom juna 2020. godine, ugovorena vrednost radova je oko 278 miliona dinara bez PDV, a ugovoreni rok završetka radova je 270 dana. Očekuje se da ugovoreni radovi budu završeni pre roka.
"Od četvrtka 19. novembra krenuli su sinhronizovano radovi na sanaciji postojećeg dela kolovozne konstrukcije, 3 saobraćajne trake, tj. zamena bituminiziranog nosećeg sloja saobraćajnice Jurija Gagarina i izrade završnog sloja u punoj širini saobraćajnice Jurija Gagarina, 4 saobraćajne trake, kao i završnog sloja asfalta u Marka Hristića, i sanacija bitumiziranog nosećeg sloja sa izradom završnog sloja asfalta u Antifašističke borbe. Danas izvodimo radove u Jurija Gagarina i Marka Hristića", naveo je Vesić na svom Fejsbuk profilu.
Za vikend je urađeno uradili oko 2500 m2 sanacije kolovoza izradom BNS sloja u delu Jurija Gagarina do raskrsnice sa Antifašističke borbe i oko 5600 m2 završnog sloja asfalta na delu Jurija Gagarina između raskrsnica Antifašističke borbe i Marka Hristića i samoj ulici Marka Hristića.
Paralelno sa ovim radovima odvijaju se i radovi na izgradnji oko 80 m toplovoda fi 800 u zoni raskrsnice Jurija Gagarina i oko 140 m toplovoda fi 800 duž Antifašističke borbe zbog potrebe izmeštanja toplovoda koji se nalazi u lokaciji buduće autobuske stanice, poručio je Vesić.
Završetkom ovih radova, dodaje, biće stvoreni uslovi za završetak svih preostalih asfalterskih radova.
Kako je ranije izjavio Vesić, izgradnja pristupnih saobraćajnica obuhvata rekonstrukciju i izgradnju kolovoza i prateće infrastrukture u tri ulice – Marka Hristića, Jurija Gagarina i Antifašističke borbe, a ukupna površina javnog prostora koji će biti uređen je oko 2,6 hektara.
Zamenik gradonačelnika rekao je nedavno za list Politika da se očekuje da do kraja godine 50 odsto saobraćaja sa sadašnje autobuske stanice bude prebačeno u Novi Beograda, a plan je da do aprila 2021. godine 80 odsto polazaka i odlazaka bude iz Bloka 42.
U naredne dve nedelje grad će sa BAS-om potpisati ugovor prema kojem ćemo mu iznajmiti aneks u Bloku 42 koji će poslužiti kao stanična zgrada dok nova, velika, ne bude završena, poručio je Vesić.
"Do aprila bi trebalo da budu okončani grubi građevinski radovi na novoj staničnoj zgradi, a da onda ceo kompleks novog BAS-a bude gotov do kraja 2021. Aneks, koji će poslužiti kao privremena stanična zgrada, potpuno je završen i opremljen. Korona jeste usporila radove, ali otklonjene su sve prepreke da BAS nastavi sa gradnjom", naveo je Vesić za Politiku.
Kako će izgledati novi kompleks autobuske i železničke stanice?
Nova autobuska stanica koja će se nalaziti na Novom Beogradu imaće 65 perona, a kompleks železničke stanice imaće ukupno sedam koloseka.
Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove oglasio je u septembru rani javni uvid Nacrta izmena i dopuna plana detaljne regulacije kompleksa autobuske i železničke stanice u Bloku 42 na Novom Beogradu.
Prema Nacrtu, autobuska stanica će se prostirati na površini od 9,2 hektara, a deo kompleksa železničke stanice trebalo bi da zauzme površinu od 3,5 hektara.
Autobuska stanica imaće 44 polazna perona, 12 dolaznih, a 9 dolazno/polaznih za turističke linije, odnosno ukupno 65 perona u okviru građevinskog kompleksa autobuske stanice. Stanični trg planiran je ka Ulici Antifašističke borbe.
U okviru objekta železničke stanice treba da se obezbedi peronski prostor za 5 postojećih i 2 planirana koloseka.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/B92)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!